۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۹
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
دلایل ترور سردار سید رضی موسوی؛

تاکتیک ترور

رژیم صهیونیستی برای برون رفت از بحران های داخلی و خارجی خود سیاست ترور را در دستورکار قرار می دهد. در مقطع فعلی نیز این رژیم به دنبال آن است که با انجام اقداماتی این چنینی پای جمهوری اسلامی ایران را به نبردی منطقه ای و فرامنطقه ای باز نماید.
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
نویسنده : دکتر سید محمد تقی آقایان کارشناس مسائل غرب اسیا

تاکتیک ترور بخشی از اقدامات رژیم صهیونیستی در پاسخ به راهبردهای استراتژیک محور مقاومت و فرار از باتلاقی است که چندین سال در آن گرفتار شده است. هدف قراردادن فرماندهان محور مقاومت توسط رژیم صهیونیستی رویکردی است که می‌تواند تنش را در مرزهای مقاومت اسلامی بیش‌از‌پیش افزایش دهد. در ادامه‌ی این ترور ها می‌توان به ترور و به شهادت رساندن سردار سیدرضی موسوی در عصر روز دوشنبه در منطقه زینبیه دمشق اشاره نمود, سردار سیدرضی موسوی از قدیمی ترین مستشاران ج.ا.ایران در سوریه به شمار می رفت و وظیفه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه و لبنان را برعهده داشت.

حال می‌توان به دلایل پشت پرده ترور مسئولین ارشد محور مقاومت و علی الخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان اشاره نمود که به چه اندازه این ترور ها در توقف اهداف استراتژیک و راهبردی محور مقاومت در منطقه موثر بوده است و آیا میتوان منتظر پاسخ سریع و هیجانی از سوی محور مقاومت بود یا خیر

لذا رژیم صهیونیستی برپایه سیاست ترور اقدام به ترور سیدرضی موسوی کرد که در این رابطه ذکر نکاتی قابل تأمل است:

  1. رژیم صهیونیستی برای برون رفت از بحران های داخلی و خارجی خود سیاست ترور را در دستورکار قرار می دهد. در مقطع فعلی نیز این رژیم به دنبال آن است که با انجام اقداماتی این چنینی پای جمهوری اسلامی ایران را به نبردی منطقه ای و فرامنطقه ای باز نماید.
  2. یکی از اهداف اصلی رژیم صهیونیستی از این ترورها، تهییج جمهوری اسلامی ایران برای ورود مستقیم به صحنه نبرد و مقابله با رژیم صهیونیستی می‌باشد تا در جهت این مقابله، ایالات متحده به عنوان شریک و همپیمان رژیم صهیونیستی نیز وارد صحنه نبرد گردد. اما تجربه ثابت کرده است که جمهوری اسلامی ایران همیشه هوشمندانه رفتار می‌نماید و در زمان و مکان مناسب به پاسخی قاطع می‌پردازد.
  3. همانطور که اشاره شد یکی از سیاست های اصلی رژیم صهیونیستی در پی ناکامی های خود در عرصه میدانی، تاکتیک ترور است اما کابینه رژیم صهیونیستی و مسئولین ارشد ایالات متحده به این موضوع اذعان کرده اند که این تاکتیک علاوه براینکه روش مناسبی برای پاسخ و نوع مناسب نبرد نیست، بلکه محور مقاومت را بیش از پیش در جهت پیشبرد اهدافش مصمم تر و بازدارنده تر نموده است. همانطور که نسبت به ترور شهید سلیمانی این موضوع را به عینه مشاهده نمودند که گروههای مقاومت بعد از شهادت سردار سلیمانی نه تنها دچار گسست نشدند بلکه اقدامات مختلفی را علیه رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها انجام دادند و قطعا این روند رو به رشد از سمت محور مقاومت تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی و خروج آمریکایی ها از منطقه ادامه خواهد داشت.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها