۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۵
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (878)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین
  • بیانیه ارتش اسرائیل: کارت هویتی محمد ضیف را در خانه خواهرش در خان یونس پیدا کرده ایم! این در صورتی است که این کارت که الان در کرانه باختری هم رایج هست، مربوط به تشکیلات خودگردان است که بین سال های 1993 تا 2007 یعنی از اسلو تا زمانی که کنترل غزه به دست حماس افتاد. کنترل این باریکه در اختیار تشکیلات خودگردان بود‌. این کارت هم احتمالا مال همان دوران است.
  • ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام: در پی بمباران کور غزه توسط ارتش صهیونیستی، ارتباط با مجموعه‌ای که مسئول نگهداری پنج اسیر اسرائیلی بودند را از دست دادیم. حایم جیرشون بیری، یورام اتاک و امیرام اسرائیل کوپر از جمله این اسرا بودند و احتمال می‌دهیم که این افراد در یکی از بمباران‌های صهیونیستی کشته شده‌اند..
  • "مرکز بین‌المللی وودرو ویلسون" اخیراً در گزارشی به این موضوع پرداخته که آمریکا و اسرائیل به رغم اینکه هر دو به دنبال نابودی حماس هستند اما در برخی تاکتیک‌ها اختلاف‌نظر دارند. تاکتیک آمریکایی‌ها، کاهش تلفات غیرنظامیان و حمایت از نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در فردای پس از جنگ است. این تصمیمات، رهبران اسرائیلی را نگران کرده و آنها چنین استدلال می‌کنند که اهرم‌های واشنگتن ممکن است سازش با حماس را تقویت کند. راه‌حل نیز تحت‌فشار قرار دادن اسرائیلی‌ها  در راستای کاهش فشار  بر مردم غزه و تمرکز بر عملیات‌های ضد شورش است. یعنی همان کاری که سال‌هاست  در کرانه باختری صورت می‌گیرد.
  • روزنامۀ یدیعوت آحارانوت نوشت که برای تخریب همۀ تونل‌های حماس، به همۀ بمب‌های جهان نیاز داریم و ممکن است این هم کافی نباشد. آمریکا به‌دلیل پیشرویِ کُند ارتش در نوار غزه از تل‌آویو ناامید شده است.ارتش اسرائیل بوی پایان جنگ را حس می‌کند و تلاش دارد قبل از آن به دستاوردهایی دست یابد.
  • سخنان قابل تامل ژنرال آراش امریکا در خصوص ناتوانی ارتش این رژیم در مقابل انصارالله: کشتی‌های کافی برای آغاز عملیات علیه حوثی‌ها را ندارند! به گفته جان کنراد (روزنامه نگار)، ایالات متحده 24 کشتی جنگی برای همچین نبردی در اختیار دارد، اما ایالات متحده از استقرار آنها در مقابل انصارالله خودداری کرده است. موشک‌های بالستیک و پهپادهای ضد کشتی انصارالله برای امریکا در خصوص این کشتی ها نگران کننده است.
  • به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اوایل تشدید تنش میان فلسطین و اسرائیل، از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده که مصر را تحت فشار قرار دهد تا تعداد قابل توجهی از فلسطینی های نوار غزه را بپذیرد.
  • کتائب القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کرد: مجاهدان ما موفق شدند 5 تانک صهیونیستی را [با موشک‌های خود اسرائیلی‌ها]، منهدم کنند. قسام در بیانیه دیگری اعلام کرد، هم اکنون درگیری رودررو و از «فاصله صفر» در جحر الدیک در شرق شهر غزه (شمال نوار غزه) در جریان است.
  • شورای امنیت سازمان ملل بعد از حدود یک هفته فشار و کارشکنیِ آمریکا، سرانجام قطعنامه‌ای ضعیف را تصویب کرد که به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد کشتار مردم غزه را ادامه دهد. نماینده روسیه لحظه تصویب این قطعنامه را لحظه‌ای غم انگیز برای شورای امنیت توصیف کرد..
  • منابع محلی غزه: «فرمانده لژیون آلمانی شرکت کننده در جنگ غزه، ژنرال جوزف هاور و 10 نفر از همراهانش در تونل ساختگی که در سحرگاه روز پنجشنبه بر روی آنها منفجر شد، کشته شدند و یگان های امداد امروز توانستند آنها را بیرون بکشند.»
  • شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: مقاومت اسلامی لبنان یک سامانه موشکی هدایت‌شونده با قابلیت‌ تخریب بالا وارد خدمت کرده است که سامانه های پدافندی موسوم به «گنبد آهنین» ارتش رژیم اسرائیل در فاصله ۸ تا ۱۰ کیلومتری در تیررس آن قرار دارند.

 

  • به گزارش رسانه های صهیونیستی، در دست‌نوشته عبدالسلام محمود جحاف عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن آمده است: آش داغی برای اسرائیل در تنگه هرمز تهیه شده ! من براساس اطلاعاتی که دارم این را می گویم: کسانی هستند که در خلیج فارس و تنگه هرمز نشسته‌اند و کشتی های صهیونیستی را که به سمت آن می رود هدف قرار می دهند، من براساس اطلاعات صحبت می کنم نه نتیجه گیری از تحلیل دیگران! البته اینکار را نه یمن بلکه یک بازیگر قدرتمند دیگری انجام خواهد داد.
  • هزاران اسرائیلی در تل‌آویو علیه دولت رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی مقامات اسرائیلی به جان اسرای اسرائیلی در غزه تظاهرات کردند. تظاهرات‌کنندگان خواستار اقدام جدی و فوری دولت برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه شدند.
  • آمار شهداء به حدود ۲1 هزار و مجروحان فلسطینی از ۵۳ هزار و ۳۲۰ نفر رسید. این در حالی است که مجموع تلفات«نظامی» اسرائیلی طبق منابع خودشان به ۴۷۲ نفر و کشته ها در خلال عملیات زمینی به ۱۳۹ نفر رسیده است.
  • روزنامه گاردین انگلیس: اسرائیل، در جنگ شکست خورد، نتانیاهو و کابینه افراطی وی نمی‌خواهند به آن اعتراف کنند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها