۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۷
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (880)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی: من گزارش دروغین نشریات را دیده ام که ادعا می کردند آمریکا مانع از عملیات ما (بر علیه حزب الله) در منطقه شده و می شود، اما این درست نیست. اسرائیل یک کشور مستقل است. تصمیمات ما در جنگ بر اساس ملاحظات عملیاتی ما است و من در این مورد توضیح نمی دهم. آنها توسط فشارهای خارجی دیکته نمی شوند. تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از نیروهای ما تصمیم مستقل ارتش اسرائیل است و نه هیچ طرف دیگری. روشن است که این یک جنگ طولانی خواهد بود. ما تا پایان مبارزه ادامه خواهیم داد، تا زمانی که ربوده شدگان بازگردانده شوند، تا زمانی که حماس از بین برود، تا زمانی که امنیت را در شمال و جنوب برقرار کنیم، ادامه خواهیم داد.
  • پایگاه خبری قدس الاخباریه خبر داد که نظامیان صهیونیست، ۱۳۷ غیرنظامی فلسطینی‌ را در شمال غزه به صورت دسته جمعی و به فجیع‌ترین حالت اعدام کرده‌اند.این رسانه فلسطینی درباره جزئیات جنایت جدید صهیونیست‌ها نوشته که نیروهای ارتش رژیم، این افراد را ابتدا در چاله‌های از پیش حفر شده انداخته و با مسلسل تیرباران کرده و به شهادت رسانده‌اند، در پایان هم بدون توجه به زنده و مرده بودن افراد، چاله‌ها را با خاک پر کرده و همه را به صورت دسته‌جمعی دفن کرده‌اند!
  • منابع خبری گزارش دادند که مصر یک چارچوب جدید برای توافق آزادی اسرا ارائه داده که شامل آزادی 40 اسرائیلی در بند حماس در ازای یک آتش‌بس 14 روزه می‌شود.طبق پیشنهاد مصر، تمام عملیات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در نوار غزه به مدت دو هفته متوقف خواهد شد. پیشنهاد مصر یک طرح سه مرحله‌ای برای پایان جنگ غزه است که همچنین شامل آزادی 120 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌شود.
  • شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی عملا عقب‌نشینی از برخی مناطق غزه را آغاز کرده است. این شبکه افزود که در آستانه ورود به مرحله سوم جنگ هستیم.
  • موسسه مالی انگلیسی پرایس واترهاوس کوپرز گزارش داد، اقتصاد اسرائیل بیش از ۴۶ درصدی ارزش معاملات تجاری و ۲۳ درصدی در تعداد انعقاد قراردادهای تجاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات تجاری در سال جاری (۲۰۲۳) به حدود ۹.۸ میلیارد دلار رسیده که کمترین میزان آن در ۱۰ سال گذشته است و نسبت به ۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ کاهش قابل توجهی را نشان می دهد.
  • به گزارش رادیو فرانسه به نقل از رسانه‌های صهیونیست، در روزهایی که کشته‌های نظامی اسرائیل رو به افزایش گذاشته، در جلسۀ یکشنبه هیئت دولت اسرائیل، بحث تندی میان نخست‌وزیر و برخی اعضای کابینه‌اش در گرفت. در آغاز جلسه، نتانیاهو با اشاره به کشته شدن ۱۴ سرباز اسرائیلی طی دو روز گفت: «روزهای دشواری را در نبرد غزه از سرگذراندیم. جنگ برای ما بسیار گران تمام می‌شود اما چاره‌ای جز ادامۀ آن تا پیروزی نداریم.»اما «نیر برکات»، وزیر اقتصاد اسرائیل با ابراز نگرانی گفت: «ما سربازان خود را بیهوده به خطر می‌اندازیم.» او از روش کنونی جنگ انتقاد کرد و گفت: «کیفیت اصلی رهبری در تحمل فشارهاست ولی متأسفانه دولت کنونی مقاومت نمی‌کند.»
  • وب سایت انگلیسی میدل ایست آی: اقتصاد اسرائیل در نتیجه جنگ غزه به شدت آسیب دید و ممکن است در یک دهه آینده ۴۰۰ میلیارد دلار ضرر کند و در صورت ادامه عملیات نظامی؛ اقتصاد جهانی نیز با پیامدهای منفی مواجه خواهد شد.
  • "یوسی یشوا" خبرنگار امور نظامی و امنیتی روزنامه یدیعوت آحارونوت معتقد است که باتلاق غزه از یک عبارت توخالی به واقعیتی پیچیده و دشوار برای ارتش رژیم اشغالگر و نظامیان آن تبدیل شده است. وی گفت: «این همان سناریویی است که جنبش حماس با مخفی شدن در تونل‌ها، هدف قرار دادن خانه‌های محل حضور نظامیان ارتش و پرتاب راکت‌های ضد زره، از چند سال قبل برای آن آماده شده بود».
  • روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»: ارتش اسرائیل متوجه شده است که تعداد تونل ها در نوار غزه بین پانصد تا ششصد درصد بیشتر از برآوردهایش است.تداوم عملیات زمینی در داخل نوار، ارتش اسرائیل را متحمل تلفات سنگینی خواهد کرد.درگیری در شمال نوار غزه پیچیده شده است و ارتش اسرائیل در آنجا با یک مقاومت قوی روبرو شده است.
  • رسانه‌های رژیم صهیونیستی از عقب‌نشینی کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا از ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن خبر می‌دهند. رسانه‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند هلند، نروژ و دانمارک با ارسال پیام به کاخ سفید اعلام داشته‌اند که از اعزام ناوهای جنگی خود به منطقه دریای سرخ منصرف شده‌اند و تنها تعدادی از نظامیان یگان‌های دریایی خود را به بحرین اعزام خواهند کرد.
  • محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن: ما تأیید می‌کنیم که تهدید ناوبری دریایی بین المللی ناشی از نظامی شدن دریای سرخ توسط آمریکا و شرکای آن است که بدون هیچ حقی جز ارائه خدمات ایمنی به کشتی‌های دشمن «اسرائیلی» به منطقه می‌آیند. اگر آمریکا و متحدانش به راه قلدری خود ادامه دهند، دریای سرخ عرصه سوزان خواهد بود.
  • سازمان غیرانتفاعی لاتت در فلسطین اشغالی: اگر وضعیت جنگی در اسرائیل به همین منوال ادامه یابد، حالت فوق‌العاده یا بغرنج اجتماعی و اقتصادی بروز خواهد کرد که بر اثر آن فقر بیشتر خواهد شد و در نهایت وضعیت به رکود منتهی می‌شود. ۷۹.۳ درصد اسرائیلی‌ها در نتیجه جنگ دچار آسیب‌های روحی و روانی شده و ۸۱.۶ درصد سالخوردگانی که با کمک‎های انجمن‌های خیریه زندگی می‌کنند، هم اکنون زیر خط فقر به سر می‎برند. ۳۵.۵ درصد از این سالخوردگان نیز امنیت غذایی خود را کامل از دست داده اند. زیرا ۱۰۰ درصد انجمن‌های خیریه هیچ کمکی از دولت طی مدت اخیر دریافت نکرده اند حال آنکه نیازها بیشتر شده است.
  • روزنامه العربی الجدید درباره بازاستفاده موشک‌های رژیم صهیونیستی توسط حماس نوشت: مقاومت حتی یک دلار ضرر نکرد و میلیون‌ها دلار خسارت وارد کرد.
  • وزیر دفاع انگلیس: حملات حوثی ها تهدیدی مستقیم برای تجارت بین‌المللی و امنیت دریایی است. برای محافظت از جریان آزاد تجارت جهانی باید به دفع این حملات متعهد بمانیم. ما مصمم هستیم که بریتانیا به عنوان یک طرف اصلی در دفع حملاتی که امنیت دریایی را تهدید می کند، باقی بماند.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها