۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۸
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (881)

رسانه های داخلی

۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جزئیات شهادت سردار «سیدرضی موسوی» از زبان سفیر ایران در سوریه

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه:  ساعت 2 بعدازظهر دیروز ایشان در سفارت بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر به محل اقامت و منزلشان در محله زینبیه رفتند‌. با توجه به اینکه همسر این شهید معلم هستند در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت 4:20 بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب می‌شود پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود. ایشان دیپلمات و رایزن دوم در سفارت بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی 1961 و کنوانسیون 1973 این‌ حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است. صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است. ایشان در در مدت زمان حضورشان در سوریه فعالیت مستشاری داشتند./ مهر

واکنش ها به شهادت سید رضی موسوی

- انصارالله یمن: شهادت سید رضا (رضی) موسوی را به رهبر جامعه اسلامی و مقاومت اسلامی آیت الله خامنه ای تسلیت می گوییم. ما به رژیم صهیونیستی اطمینان می دهیم پاسخ به این جنایت توسط ما و دیگر برادرانمان در جبهه مقاومت داده خواهد شد.

- حزب‌الله لبنان: ترور سردار سرتیپ سیدرضی موسوی حمله آشکار و تجاوز به مرزها توسط دشمن صهیونیستی است. موسوی دهه‌ها برای حمایت از مقاومت اسلامی در لبنان تلاش کرد و از همراهان سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

- شبکه 13 عبری: این عملیات در پاسخ به حمله مستقیم ایران به نفتکش ما در هند و خرابکاری در تاسیسات حیفا انجام شد.

کانال 12 عبری: موسوی ارشدترین افسر سپاه پاسداران است که پس از قاسم سلیمانی [فرمانده فقید سپاه قدس] ترور شده است. ما بدون شک باید مانند قبل منتظر جبران (پاسخ) ایران باشیم، بنظر من جبران ایران اگر توسط خودش نباشد می تواند بالابردن سطح کیفیت حملات حزب الله باشد.

- جروزالم پست به گفته مقامات اسرائیلی: اسرائیل انتظار دارد در جبهه شمالی به کشته شدن مستشار سپاه پاسداران پاسخ داده شود.

- روزنامه یدیعوت آحرونوت به نقل از مقام‌های نظامی گزارش داد که اسرائیل انتظار یک پاسخ را از جبهه شمالی به علت ترور سید رضی موسوی دارد.

- آکسیوس به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی:  سپاه پاسخ خواهد داد و به احتمال زیاد این پاسخ از سوریه یا از طریق حزب‌الله صورت می‌گیرد؛ ارتش اسرائیل برای پاسخ ایران آماده می شود!

- الجزیره به نقل از سازمان رادیو و تلویزیون رژیم: وزیر جنگ از روند عملیات ترور فرمانده ایرانی در سوریه اطلاع داشت.

اتهامات بی ساساس مراکش علیه ایران

وزارت خارجه مراکش: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جنوب الجزایر حضور دارد و در تلاش است تا جدایی طلبان پولیساریو را مسلح کند.‌ قصد ایران کنترل تنگه جبل الطارق و تردد در آن از طریق کنترل این جدایی طلبان است./ ایسنا

اهمیت توافقنامه اوراسیا و ایران در تقویت روابط

«‌پوتین» رئیس‌جمهور روسیه: توافقنامه اوراسیا و ایران در تقویت روابط از اهمیت بسزایی برخوردار است، تقریبا تمام انواع کالاها بدون عوارض گمرکی به بازار ایران دسترسی خواهند داشت. همه اعضای شورای اوراسیا توافق کردند که بیانیه نهایی توسعه بیشتر این اتحادیه تا سال ۲۰۳۰ و برای دوره ای تا سال ۲۰۴۵ را تصویب کنند. طی ۹ ماهه امسال تجارت بین کشورهای این سازمان ۸،۵ درصد افزایش یافته است.

انتقاد از برنامه انتخاباتی اصلاحلات از درون این جریان

«فرزانه ترکان» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه تاکنون جمع‌بندی کلی‌ای در جریان اصلاحات در خصوص انتخابات آتی وجود ندارد، گفت: «به عنوان یک نفر از این جریان، منتقد این هستم که ماه‌های زیادی است که جبهه اصلاحات با ریاست، فرم و تشکیل کمیته‌های جدید و متنوع شروع به کار کرده، اما من به عنوان یکی از اعضای اصلاح‌طلب، بروندهی از این فعالیت نمی‌بینم.»/ خبر آنلاین

بازگشت مجدد لایحه عفاف و حجاب به مجلس

به گزارش فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: شورای نگهبان نسبت به لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مرحله قبل ایرادات و ابهامات متعددی را داشت که مجلس در جلسات خود این موارد را اصلاح کرد و ما مجددا این لایحه را در دستور کار شورای نگهبان قرار دادیم و با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که بسیاری از ایرادات و ابهامات برطرف شده است. با این حال هنوز برخی ایرادات و ابهامات وارده به این لایحه پابرجا است و به همین خاطر بار دیگر لایحه را برای اصلاح مواردباقی مانده به مجلس ارجاع دادیم.  هر زمان که مجلس همین ایرادات و ابهامات باقی مانده را اصلاح کند ما نیز لایحه اصلاح‌ شده را مجدداً بررسی و نظر نهایی شورای نگهبان را اعلام خواهیم کرد.

توضیح عجیب نوبخت درباره ماجرای بنزین 98 و صبح جمعه

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت روحانی درباره سخنان روحانی مبنی بر اینکه «من خودم صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده» به اعتماد گفت: «اين هم از موارد تقطيع شده است. واقعيت آن است كه نظام تصميم گرفته بود از توصيه‌اي كه افراد خبره و اقتصاددانان در خصوص واقع‌بينانه كردن قيمت بنزين داشتند، تبعيت كند. آقاي روحاني اعلام كردند اين تصميم اتخاذ شده و هر زمان مسولان مقتضي مي‌دانند آن را اجرايي كنند و ديگر لازم نيست مجددا حتي آقاي رييس‌جمهور در جريان اجراي اين تصميم قرار بگيرند. خود ما هم مي‌دانستيم كه بر اساس مجوزهايي كه به وزارت نفت و وزارت كشور داده شده، قرار است طرح اجرايي شود؛ اما زمان اجراي دقيق آن را نمي‌دانستيم. آقاي روحاني هم صبح روز جمعه و بعد از نماز صبح از طريق شبكه خبر متوجه شدند كه مجوز از قبل اعطا شده، توسط ايشان در آن روز جمعه عملياتي شده است. معناي اين اظهارات اين نبود كه ايشان از اساس خبر نداشتند؛ تصميم هم تصميم نظام بود./ جماران

افزایش فروش نفت

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: در ابتدای فعالیت دولت فروش نفت کشور ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود اما با استفاده از ظرفیت همسایگان و هم‌پیمانان ویژه که در مجموعه شانگهای، بریکس یا پیمان‌های منطقه‌ای هستند، امروز فروش نفت خام ایران از مرز ۱.۵ میلیون بشکه در روز عبور کرده است. در همین زمینه رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در حال رکوردشکنی است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها