۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۹
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (882)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات فلسطین

  • بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی: از هیچ تلاشی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه دریغ نمی‌کنیم و در این راستا با بایدن، مکرون و سوناک هم گفتگو کرده ایم. بار دیگر تاکید می‌کنم همه تلاش خود را برای آزادی اسرای اسرائیلی بکار خواهیم گرفت. تحت هیچ شرایطی جنگ را متوقف نمی‌کنیم تا به یک پیروزی قاطع برسیم. ما خواستار مداخله روسای جمهوری روسیه و چین برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه هستیم. ما به زمان نیاز داریم و تا آخر ادامه می‌دهیم و "گروگان‌ها" را زیر سنگ هم باشند، پیدا می‌کنیم. اگر فشارهای نظامی نبود، "اسرائیل" نمی‌توانست اسرای اسرائیلی را آزاد کند.
  • شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرمانده گردان ۵۱ تیپ گولانی برکنار شده است. این شبکه علت برکناری این فرمانده را به خطر انداختن جان نیروهای اسرائیلی در محله شجاعیه در شهر غزه اعلام کرده است. تیپ گولانی در نبردهای شجاعیه ضربات سختی را از گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس دریافت کرد که در پی آن ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شد این تیپ را که زبده‌ترین نیروی ارتش است، از غزه خارج کند.
  • سخنگوی ارتش و سازمان امنیتی داخلی اسرائیل (شاباک) در بیانیه‌ای مشترک از بازداشت ۲۰۰ فلسطینی دیگر در غزه و انتقال آنان (به یگان ۵۰۴) برای بازجویی به فلسطین اشغالی خبر دادند. طبق اعلام این دو نهاد اسرائیلی، تاکنون ۷۰۰ نفر از مردم غزه طی جنگ جاری بازداشت و به فلسطین اشغالی منتقل شده‌اند. ارتش و شاباک برای توجیه اقدام خود، مدعی هستند که برخی از این افراد عضو حماس هستند.
  • عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بار دیگر تاکید کرد تا زمانی که جنگ در غزه به طور کامل متوقف نشود، هیچ مذاکره‌ای در مورد مبادله اسرا انجام نخواهد شد. جنبش حماس هیچ اطلاعی از آنچه رویترز به نقل از منابع امنیتی مصری آورده، ندارد.
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش در حال گسترش عملیات خود در شمال و جنوب نوار غزه است و نبردهای شدیدی را در مقرهای حماس انجام می‌دهد. او همچنین مدعی شد که اهداف حزب‌الله لبنان از جمله زیرساخت‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند.
  • به گزارش «آسوشیتدپرس» ظرف گذشت کمتر از ۲ ماه، تخریب ناشی از تهاجم رژیم صهیونیستی بیشتر از تخریب به بارآمده در حلب سوریه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و حتی بمباران آلمان از سوی متفقین در جریان جنگ جهانی دوم بوده است.
  • حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای از ادامه حملات به اهداف صهیونیستی خبر داد. حمله به مرکز تجمع نظامیان دشمن در اطراف پایگاه حانیتا با تسلیحات مناسب که به کشته و زخمی شدن نظامیان اسرائیلی منجر شد. حمله همزمان به شهرک‌های صهیونیستی اویویم و متولا با تسلیحات مناسب. حمله به تجمع نظامیان اشغالگر درون ساختمانی در شهرک المنار و تحمیل تلفات قطعی به آنها.

نیویورک تایمز: آمریکا می‌خواهد دارایی مسدود شده روسیه را به اوکراین بدهد

 نیویورک تایمز از قول منابعی مطلع گزارش کرد، کاخ سفید مذاکرات فوری با متحدانش را درباره دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها برای کمک به اوکراین آغاز کرده است.

روسیه: مقام‌های آلمان دزد مسلک هستند

به‌تازگی مقام‌های آلمانی گفته‌اند قصد دارند حدود ۸۰۰ میلیون دلار از اموال روسیه را توقیف کنند. وزیر خارجۀ روسیه در واکنش به این ماجرا گفته: آلمانی‌ها در تمام ادوار سیاسی به‌خاطر پایبندنبودن به تعهداتشان خیانت‌کار بوده‌اند. آن‌ها الان تغییر رویه داده‌اند و به معنی واقعی کلمه دزد شده‌اند.

وضعیت اسفناک بی‌خانمان‌ها در آلمان

براساس گزارش انجمن فدرال مبارزه با بی‌خانمانی در آلمان، تعداد افراد بی‌خانمان در این کشور در قیاس با سال گذشته ۵۸ درصد رشد یافته است؛ حدود ۳۰ درصد آن‌ها زن هستند. بیش‌از یک چهارم افراد بی‌خانمان در آلمان کودکان و نوجوانان هستند. زنان آلمانی نیز سهم عمده‌ای از جمعیت بی‌خانمان‌ها به‌ویژه بی‌خانمان‌های جدید را دارند؛ دلیل این امر رشد خشونت خانگی در آلمان است که شمار فزاینده‌ای قربانی برجای می‌گذارد؛ جمعیت زنان بی‌خانمان در آلمان عمدتا به‌عنوان جمعیت نامرئی شناخته می‌شوند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها