۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۲
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (885)

رسانه های داخلی

۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سوء برداشت از سخنان سردار شریف

سخنگوی سپاه پاسداران: اظهارات من در مورد انگیزه های "طوفان الاقصی" اشتباه گرفته شد و من اعلام نکردم که انگیزه عملیات طوفان الاقصی انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی است.  امروز اعلام کردم که یکی از نتایج عملیات طوفان الاقصی انتقام از ترور سردار سلیمانی بود. همان گونه که رهبران حماس برشمرده‌اند ظلم، جنایت و اشغالگری ۷۰ ساله؛ توهین به مسجد الاقصی و مقدسات؛ محاصره و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و هزاران اسیر و زندانی فلسطینی دربند صهیونیست‌ها از جمله علل و انگیزه‌های عملیات کاملاً فلسطینی طوفان الاقصی است. بدون شک بخشی از پیروزی بزرگ تاریخی طوفان الاقصی مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که دستاوردهای عملیات را در زمره یکی از انتقام‌های مقاومت از ترور ناجوانمردانه شهید قدس قرار می‌دهد.

پی نوشت: سردار رمضان شریف اخیراً گفته بود طوفان الاقصی یکی از انتقام‌های محور مقاومت از صهیونیست‌ها برای شهادت شهید سلیمانی بود. صهیونیست‌ها در طوفان الاقصی بیش از 200 فرمانده را از دست دادند. جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ی حماس اعلام کرد: ما بارها بر انگیزه‌ها و دلایل عملیات طوفان الاقصی تاکید کرده‌ایم که مهمترین آنها خطراتی است که مسجد الاقصی را تهدید می‌کند. ما همچنین تاکید می‌کنیم که تمامی اقدامات مقاومت فلسطین در پاسخ به حضور اشغالگران و تجاوزات مستمر آن به مردم و مقدسات ما صورت می‌گیرد.

اذعان تحلیل گر سعودی به قدرت ایران در منطقه

سرتیپ محمد القبیبان تحلیلگر نظامی سعودی در شبکه دویچه وله: ایران بازیگر اصلی منطقه است که معادلات را تغییر داده است. آمریکا در برخورد با منطقه دچار دوگانگی است از طرفی از بازیگران منطقه‌ای نظیر حزب‌الله می‌خواهد که وارد نبرد غزه نشوند از سوی دیگر به ما می‌گوید در ائتلاف مشارکت کنیم!

توضیحات سخنگوی جریان اصلاحات درخصوص کاندیدای این حزب

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات: در مورد اینکه حزبی کاندیدایی داشته باشد و یا قصد داشته باشد بر خلاف جریان اصلاحات تصمیم بگیرد، بنده بی اطلاع هستم. الان بفرمایید از چهره شاخص کارگزاران چه کسانی در انتخابات هستند؟ آقای مرعشی ثبت‌نام کردند؟ آقای عطریان ثبت‌نام کردند؟ آقای هاشمی ثبت‌نام کردند؟ ما اصلاً چهره شاخصی از حزب کارگزاران سازندگی داریم که ثبت‌نام کرده باشد؟ از سوی دیگر هنوز احزابی مانند حزب کارگزاران سازندگی هم هیچ تصمیمی نگرفته‌اند که من بخواهم بگویم این‌ها برخلاف مشی اصلاح‌طلبی حرکت کرده‌اند. بنابراین نمی‌توانم راجع به احزابی که هنوز هیچ موضع رسمی نگرفته و هیچ کاندیدایی معرفی نکرده، پیش‌داوری کنم. نباید انتظار داشته باشیم حزب کارگزاران از احزاب رقیب کاندیدا قرض کند. به شورای نگهبان حق وتو دادند. اصلاح طلبان را متهم به تحریم انتخابات می کنند. اگر اکثریت مردم در انتخابات مشارکت کنند طلسم اقلیت حاکم می شکند.

نقش مجلس از زبان محمد هاشمی

محمد هاشمی رفسنجانی، چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر نظارت مجلس قوی باشد این همه فساد در کشور اتفاق نمی‌افتد، بنابراین ترکیب مجلس باید از افرادی باشد که هم دانایی، هم توانایی و هم وظیفه ملی دارند و به خاطر جناح خودشان، از نظارت صرف نظر نکنند. مشارکت حداکثری یعنی هرچه افراد حضور بیشتری در انتخابات داشته باشند، بهتر است و از طرف دیگر جنبه بازدارندگی دارد. مشارکت و رای مردم در انتخابات برای کسانی که شرکت می‌کنند، جنبه بازدارندگی برای دشمن دارد. ولی اگر مشارکت حداکثری نباشد، می‌گویند مردم بی‌تفاوت هستند.

رمزگشایی الویری از سکوتِ اعتراضی سران اصلاحات

مرتضی الویری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مردم حداقل تجربیات ۲ انتخابات اخیر را پیش روی خود دارند. بر همین اساس احساس می‌شود که یک قهر فراگیر و عمومی به وجود آمده و اگر چهره مقبولی بخواهد به این عرصه ورود پیدا کند، طبیعتاً خود را قربانی کرده است. راه نجات کشور حضور مردم در انتخابات است ولی این راه متأسفانه توسط مجریان انتخابات مسدود شده است. سکوت اصلاح‌طلبان به معنی قهر با انتخابات نیست. قانون جدید انتخابات شرایط حضور را از افراد مستقل و خوش فکر گرفته است. بسیاری از نیروهای کارآمد که به درد مجلس می‌خورند، در انتخابات ثبت‌نام نکردند. ارزیابی بنده از سکوت خاتمی، عبدالله نوری و موسوی خوئینی‌ها به این ترتیب است که آنها هم نسبت به روند برگزاری انتخابات معترض هستند و احساس می‌کنند شرایط نامساعد است و نهادهای حاکمیتی به اندازه‌ای بد عمل کردند که اگر همه این بزرگواران مردم را تشویق به انتخابات کنند، مردم به همچین تقاضایی لبیک نخواهند گفت.

واکنش مرعشی به کاندایداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری

مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو  با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: حزب کارگزاران سازندگی برنامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری ندارد چراکه فعلاً بحث انتخابات مجلس مطرح است. بنده اصلاً اهل این حرف‌ها نیستم، قصد ندارم داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شوم و برنامه‌ای هم برای این کار ندارم. اختلافی میان کرباسچی با حزب کارگزارن سازندگی وجود ندارد و آنچه گفته می‌شود صرفاً گمانه‌زنی است. برای ارائه لیست منتظر تائید صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان هستیم، هر وقت نتیجه تایید صلاحیت‌ها اعلام شد در مورد ارائه لیست برای انتخابات مجلس دوازدهم تصمیم می‌گیریم. با انتخابات پرشور بسیار فاصله داریم. در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها نظیر تهران انتخابات بسیار سرد برگزار خواهد شد، در شهرهای میانه هم وضعیت به همین ترتیب خواهد بود اما در شهرستان‌ها رقابت‌های قومی و گروهی منجر به گرم‌تر شدن انتخابات نسبت به کلان‌شهرها می‌شود. در مجموع شاهد شوق و نشاط سیاسی در جامعه نیستیم. در شرایط فعلی راه‌حلی برای برگزاری انتخابات پر شور وجود ندارد، بسیار دیر شده و از قبل باید تمهید می‌شد.

کاهش تورم سالیانه

بر اساس گزارش جدید مرکز آمار، در آذر ماه شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ٢١٧ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ٢.٩ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۴۰.۲ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٤.٤ درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه و نقطه به نقطه افزایش اما تورم سالیانه کاهش داشته است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها