۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۴
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (887)

رسانه های داخلی

۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه اقدامات ضد ایرانی غربی ها

چهار کشورآمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه ای خواستار توقف فوری برنامه هسته‌ای ایران شدند. در این بیانیه آمده است ما رفتار هسته ای ایران را که مانع نظارت بر فعالیت های هسته ای این کشور می شود، محکوم می کنیم. از ایران می‌خواهیم فوراً تشدید در برنامه هسته ای خود را معکوس کند. آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده عدم تعهد هسته ای ایران است. خزانه داری آمریکا نیز تحریم هایی شامل یک فرد و 3 نهاد به دلیل نقش آنها در تسهیل جریان کمک های مالی از ایران به انصارالله یمن اعمال کرد.

تکذیب ادعاهای رژیم صهیونیستی

سخنگوی سپاه: ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت ۱۱ نفر از مستشاران سپاه در بمباران فرودگاه دمشق بی‌اساس است و با قاطعیت تکذیب می‌شود.

پی نوشت: پیشتر برخی رسانه‌های عربی و غربی با استناد به اطلاعات «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» مستقر در انگلیس گزارش داده بودند که ۱۱ عضو سپاه پاسداران در حملات هوایی شامگاه پنج‌شنبه اسرائیل به برخی سایت‌های نظامی سوریه و فرودگاه‌های حلب و دمشق کشته شده‌اند.

شرط وزیر خارجه جمهوری باکو برای گشایش مجدد سفارت در تهران

جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری باکو با بیان اینکه مهاجم به سفارت باید به سخت‌ترین شکل مجازات و امنیت سفارت به صورت کامل تضمین شود، گفت: بر اساس حکم دادگاه تصمیم خود را خواهیم گرفت. اگر حکم دادگاه آنگونه که می خواهیم باشد، ما نیز در این راستا تصمیم گیری می کنیم./ تسنیم

توصیه‌ای برای برخی همسایگان

وزیر کشور: اظهارات بی‌پایه، واهی و باطلی که در رابطه با جزایر ایرانی گفته می‌شود سخنانی باطل است که قبلاً هم توسط برخی گفته می‌شد. این مسائل جهت برهم زدن روابط کشورها بازگو می‌شود و باید دقت کنند و بدانند که صدام نیز از این حرف‌ها می‌زد و نباید دیگر این سخنان توسط همسایگان تکرار شود. کشورهای همسایه باید حواسشان باشد که با این حرف‌ها روابط‌شان را با کشور بزرگی چون ایران دچار خدشه نکنند.

سیاه نمایی به سبک جبهه اصلاحات

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات: مسلم است که وقتی کاندیدا، لیست و رقابتی وجود نداشته باشد، خاتمی درباره انتخابات مجلس سکوت می‌کند. خاتمی موقعی از مردم درخواست مشارکت داشت که مردم انگیزه داشتند و احساس می‌کردند حضورشان می‌تواند تعیین‌کننده باشد. لیست واحد را با کدام کاندیدا ارائه دهیم وقتی تمام فرصت‌ها نه فقط از اصلاح‌طلبان بلکه از مردم نیز گرفته شده‌است؟ ما مدام می‌گوییم انتخابات ولی از آن فقط یک نمایش باقی مانده‌است. جبهه اصلاحات اساسا برای شرکت در یک انتخابات واقعی‌، آزاد و رقابتی، آن هم با کاندیداهای مشخص اصلاح‌طلب تشکیل شده است و هیچ تصمیمی جز این در جبهه اصلاحات گرفته نشده‌است که اصلاح‌طلبان بگویند ما حاضریم به هر قیمتی در انتخابات شرکت کنیم آن هم انتخاباتی در آن امکان دادن لیست و معرفی کاندیدا نیست و باید برویم از طرف مقابل کاندیدا قرض کنیم و مردم را تشویق به رأی دادن به رقبایمان کنیم!

ثبت نام بیش از ۵۰۰ نفر از نمایندگان ادوار در انتخابات مجلس

حقیقت پور عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی: هر کدام از نمایندگان ادوار که شرایط سنی و جسمی داشتند برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند که تعداد آنها بیش از ۵۰۰ نفر است. افراد مختلفی از کسانی که قصد نامزدی در انتخابات را داشته اند با آقای لاریجانی رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم دیدار داشته اند و آقای لاریجانی به همه این افراد اعم از جوان و با تجربه تأکید کرده است که در انتخابات ثبت نام کنند./ ایسنا

اظهارات رهامی درخصوص انتخابات مجلس

محسن رهامی چهره شاخص اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس: اصلاح‌طلبان هیچ زمان انتخابات را تحریم نکردند؛ یعنی هیچ‌گاه اطلاعیه‌ای برای تحریم ندادند. حتی در دوره‌هایی که فضا خیلی محدود بود مثل مجلس نهم، آقای خاتمی به دماوند رفتند و رای دادند تا با این کار نشان بدهند که موافق تحریم نیستند. فعلا هم چنین چیزی نداشته‌ایم و این که لیست ندهیم، به معنای تحریم نیست بلکه تعداد نامزدها به قدر کافی نیست تا امکان لیست دادن باشد. عملکرد شورای نگهبان و هیأت‌های اجرایی با روح قانون اساسی در تعارض کامل است. مجلس فعلی ضعیف‌ترین و بی‌خاصیت‌ترین ادوار مجلس است. بسیاری از اعضای دولت منتسب به احمدی نژاد، پایداری و انجمن حجتیه هستند./ خبر آنلاین

اعدام ۴ عضو تیم خرابکاری مرتبط با رژیم صهیونیستی

۴ نفر از از عوامل تیم خرابکاری مرتبط با رژیم صهیونیستی که تحت هدایت افسران سرویس موساد مرتکب اقدامات گسترده‌ای علیه امنیت کشور شده بودند پس از طی روال قانونی صبح دیروز به دار مجازات آویخته شدند. اعضای این گروه با هدایت مستقیم افسران جاسوسی موساد اقدام به شناسایی نیروی‌هایی که با بخش‌های امنیتی کشور همکاری داشتند می‌کردند و با ربایش، تهدید و ضرب و شتم قصد تخلیه اطلاعاتی آن‌ها را داشتند. این پرونده ۱۰ محکوم دارد که چهار محکوم اصلی آن به نام‌های وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و خانم نسیم نمازی صبح دیروز اعدام شدند./ فارس

آغاز صادرات ریالی به عراق و افغانستان

رئیس کل بانک مرکزی: طرح ریال برون مرزی یا آف شور ماه‌های زیادی است که در بانک مرکزی در حال بررسی است و مقررات این طرح در بانک مرکزی تدوین شد. تاکنون یک یا دو بانک اجرای این طرح را آغاز کرده‌اند و بزودی در کل بانک‌های کشور عملیاتی خواهد شد. با اجرایی شدن این طرح درخواست صادرکنندگان برای صادرات ریالی به افغانستان یا عراق حل می‌شود و می‌توانند با ریال برون مرزی رفع تعهدات کنند.

رشد ۴۵ درصدی واریزی گمرک به خزانه

گمرک ایران: جمع کل وصولی ها و واریز به خزانه از سوی گمرک در ۹ ماهه امسال به رقم ۱۳۴ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان رسید که رشد ۴۵ درصدی نسبت به پارسال دارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها