۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۶
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (889)

رسانه های داخلی

۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اعتراف رژیم صهیونیستی به اقدامات علیه ایران

نفتالی بنت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی: در سال ۲۰۲۲ دستور انجام دو حمله در خاک ایران را صادر کردم؛ یکی عملیات علیه یک پایگاه ساخت پهپاد و دیگری ترور یک فرمانده ارشد سپاه. روزنامه تایمز اسرائیل نوشته منظور نفتالی بنت ترور «حسن صیادخدایی»، از اعضای سپاه پاسداران بوده است. نتانیاهو در واکنش به صحبت های نفتالی بنت گفت که  افشای حملات نفتالی بنت به اسرائیل در ایران، بی مسئولیتی است. لازم به ذکر است که نتانیاهو نیز اخیراً اظهار کرده است که "ما همیشه و همه‌جا علیه ایران فعالیت می‌کنیم"./ همشهری

احتمال تبادل سفرا بین ایران و ‌مصر

عضو شورای امور خارجی مصر: بازگشت سفرای ایران و مصر احتمالا به‌زودی انجام شود. تبریک پیروزی عبدالفتاح السیسی از سوی همتای ایرانی خود نشان می‌دهد که روابط میان دو کشور به بالاترین سطح رسیده است./ ایسنا

انتقاد زاکانی از ریل گذاری دولت سابق

شهردار تهران در مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی گفت: مشکلات به جا مانده از دولت‌های قبل توسط دولت فعلی حل می‌شود. روزی که آیت‌الله رئیسی در اولین جلسه دولت با وزرای آقای روحانی حاضر شدند، مسئولین و وزرا تاکید کردند که به زودی دلار ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار تومان خواهد شد. با ریلی که گذاشته شده بود به همین نقطه هم می‌رسید اما تلاش و کوشش دولت فعلی در مسیر گره‌گشایی از زندگی مردم است./ همشهری

اهمیت مشارکت از زبان حداد عادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: عملکرد شورای نگهبان یکی از عوامل موثر در انتخابات است ولی اینکه راجع‌به عملکرد مجالس، جریان‌ها و دیدگاه‌های سیاسی هیچ حرفی مطرح نمی‌شود و هر وقت شکست می‌خورند می‌گویند تقصیر شورای نگهبان است، حرف درستی نیست. از دیگر عوامل موثر در انتخابات که می‌تواند در مشارکت اثر بگذارد، طرز تصمیم‌گیری شورای نگهبان است. مشارکت یک مسئله‌ی پیش ‌پا افتاده و تعارف نیست و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این بحث تأکید دارند.

ارزیابی زیباکلام از تعداد طرفداران نظام در مردم

صادق زیباکلام به جهان نیوز گفت: «معتقد هستم که بین 10 تا 20 درصد مردم ایران از نظام دفاع می‌کنند. حالا اگر 20 درصد بگیریم 20 درصد 85 میلیون نفر، 17 میلیون نفر می‌شود یعنی تقریباً همان تعدادی که به آقای رئیسی رای دادند. آن‌هایی که  به روحانی رای می دهند را نمی توانیم بگوییم که طرفدار نظام هستند ولی می توانیم بگوییم کسانی که به رئیسی رای می‌دهند طرفدار نظام هستند. این 20 درصدی که جمهوری اسلامی را قبول دارند یک تعدادی از آن ها به واسطه وابستگی های که به‌وجود آمده از نظام حمایت می‌کنند یعنی خانواده شهید، جانباز یا خانواده مذهبی سفت و سخت هستند یا اینکه یکی از اعضای خانواده آن‌ها نظامی است. اما یک تعدادی هم به به‌رغم تمام چیزهایی که گفته می‌شود نظام را همچنان به عنوان یک نهاد مذهبی می‌شناسند. ممکن است با تمام کارهای نظام مثلا از نظر اقتصادی مخالف باشند ولی هنوز و همچنان نظام را یک ذات مذهبی می‌شناسند و به دلیل اینکه اعتقادات دینی دارند از آن حمایت می‌کنند.

علت اصلی کنار رفتن بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کنار رفتن بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات به خبرآنلاین گفت: جایگاه آقای نبوی مربوط به فعالیت سیاسی قبل  و پس از انقلاب و حضور طولانی در مسؤلیت‌های مختلف در چند دولت است اما فعلا به علت اختلاف‌نظر در داخل جریان اصلاحات، از حیث چگونگی تعامل با حاکمیت و موضوعاتی مثل انتخابات، جایگاه اجماعی ایشان نیز از این اختلاف نظر بی‌بهره نمانده است. دوستان با آقای نبوی صحبت کرده‌اند اما این موضوع یک سیر طولانی داشته که با یک رایزنی و صحبت بعید است، قضیه حل شود. پیدایش نظرات و راه‌کارهای مختلف برای موضوعات واحد، در داخل یک مجموعه سیاسی تا حدی می‌شود گفت طبیعی است. خصوصاً اگر شرایط و اوضاع و احوال به نحوی که ملاحظه می‌شود هر روز سخت‌تر گردد، در این خصوص هم خود ایشان به این‌ جمع‌بندی رسیده اندکه جبهه اصلاحات باید به تصمیم ایشان احترام بگذارد.

راه‌حل معاون رئیس جمهور برای معضل میدان گازی آرش

محمد دهقان معاون حقوقی ریاست‌جمهوری در گفت وگو با ایسنا گفت: میدن گازی آرش مشترک است و بخشی از این میدان متعلق به ایران است و ما از قبل در آن میدان چاه حفر کرده‌ایم ولی چاه بسته شده است. دولت کویت ادعاهای ناروایی داشته و فکر می کند همه میدان متعلق به اوست که این ادعا بی پایه است. بهترین راه مذاکره است. وزارت خارجه این وظیفه را بر عهده دارد که با مذاکره این مساله را حل کند ولی اگر دولت کویت بخواهد از این میدان بهره‌برداری کند، ما هم بهره برداری را با توجه به چاه‌هایی که حفر کرده یا حفر می کنیم، حتما شروع می‌کنیم. ولی بهتر این است که بهره برداری مشترک و منافع مشترک داشته باشیم. اگر عربستان هم با ما مرز مشترک داشته باشد، با این کشور هم به برداشت مشترک اعتقاد داریم تا میدان تخریب نشود و بیشترین بهره‌برداری از آن شود. از کویت انتظار نداریم که ادعاهای فراتر از حد خودش داشته باشد.

تأیید طرح حمایت از گزارشگران فساد

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «طرح حمایت از گزارشگران فساد» که در مراحل قبل با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود، پس از اصلاح در مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها