۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۶۳
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (899)

رسانه های داخلی

۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ماجرای تعجب پوتین از اطلاعات حاج قاسم روی نقشه

سرلشکر صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا: در جریان حمله آمریکایی‌ها به عراق در سال ۲۰۰۳، حاج قاسم به مدت یک ماه به عراق رفت و در منطقه حفاظت شده سبز (الخضراء) بغداد مستقر شد، آمریکایی‌ها بعد از گذشت یک ماه از حضور ایشان مطلع شدند و با تانک به محل اقامت ایشان حمله کردند. حاج قاسم برای من تعریف می‌کرد می‌گفت روزی که به دیدار آقای پوتین رفتم و از روی نقشه اوضاع سوریه را برای ایشان توضیح دادم ایشان تعجب کرد و از وزیر دفاع خود خواست که به جلسه بیاید./ تسنیم

جزئیات درگیری با یک عامل تروریستی در بمپور

محل اختفای شرور متواری اکرم نارویی در محدوده روستای بهشت آباد از توابع شهرستان بمپور شناسایی و در درگیری و تبادل آتش دوطرفه، به درک واصل شد. این شرور مسلح از عناصر اصلی تأمین‌کننده تجهیزات و پشتیبانی تیم تروریستی حادثه مقر فرماندهی انتظامی شهر راسک بود که در آن حادثه ۱۱ نفر شهید و ۸ نفر مجروح شدند. نامبرده نقش بسزایی در ورود تروریست‌ها به داخل کشور و پشتیبانی اطلاعاتی، عملیاتی و اقدام تروریستی در حادثه بهمن سال ۱۴۰۱ داشت که در آن حادثه دو نفر از پرسنل فراجای شهرستان بمپور به شهادت رسیدند. در این عملیات یک نفر از اعضا تیم تروریستی وابسته به شرور معدوم دستگیر و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات نیز کشف و ضبط شد./ فارس

گمانه‌زنی درباره لیست اعتدالگرایان در تهران

تسنیم نوشت: «در صورتی که بعد از بررسی نهایی شورای نگهبان، احزابی مانند اعتدال و توسعه، حزب کارگزاران، اعتماد ملی و شخصیت‌های اصلاح‌طلب غیرحزبی که از قبل تصمیم بر مشارکت داشتند بخواهند فهرستی تشکیل دهند، به‌احتمال قوی محمدباقر نوبخت سرلیست آنها خواهد بود. همچنین علی مطهری توانایی ایستادن در جایگاه سرلیستی را دارد. مطهری در انتخابات مجلس نهم و دهم به‌صورت مستقل فهرستی تحت عنوان «صدای ملت» را رهبری می‌کرد و ممکن است بخواهد مجدداً با برخی همفکرانش ورود مستقل به عرصه انتخابات داشته باشد. همچنین برخی نزدیکان علی لاریجانی همچون منصور حقیقت‌پور یا علی عباسپور تهرانی تأییدصلاحیت شده‌اند که ممکن است مانند انتخابات مجلس دهم، شاهد ائتلاف بین این دو جریان باشیم.

اقدامات طیف اصلاح طلب تحریم انتخابات

مشرق: مروری بر کنش‌های سیاسی- رسانه‌ای جبهه اصلاحات به ویژه اعضای حزب اتحاد ملت نشان می دهد که آنان تلاش دارند ضمن برجسته سازی و اجتماعی سازی عدم زمینه مشارکت در انتخابات، محور و لیدرهای طیف اصلاح طلبان مشارکت جو را مورد هجمه قرار دهند. در همین رابطه اتحاد ملتی‌ها طی گفتگوها و انتشار مطالبی ضمن طرح این ادعا که شرایط برای معنادار ساختن انتخابات وجود ندارد در حال بسترسازی برای تحریم انتخابات، عدم ارائه لیست انتخاباتی و نیز عدم دعوت مردم به مشارکت در انتخابات می باشند. از سوی دیگر اما اتحاد ملتی‌ها طی مطالبی می کوشند تا ضمن به چالش کشیدن اصلاح طلبان مشارکت‌جو از شخصی بودن مواضع آنان در خصوص لزوم مشارکت در انتخابات سخن به میان بیاورد.در همین راستا شنیده شده که یکی از ماموریت های تعریف شده برای اصلاح طلبان ساختاری، به چالش کشیدن مواضع حسین مرعشی و بی اعتبارسازی دیدگاه ها و اظهارات وی می باشد.

برنامه انتخاباتی احمدی نژاد از زبان امیری فر

عباس امیری فر، عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم: در مورد احمدی‌نژاد به نظر می‌رسد که می‌خواهد تا چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سکوت خود را ادامه دهد و مانند دوره قبل با اینکه می‌داند ردصلاحیت می‌شود، مجدداً می‌آید، صحبت‌های می‌کند و باز دنبال کارش می‌رود. در حالی که اخبار حاکی از آن است که بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند، احمدی‌نژاد برای شرکت در نشستی پیرامون آب به گواتمالا می‌رود و هیچ حرفی از مردم مظلوم غزه نمی‌زند و یا در مورد شهدای کرمان نیز وضعیت به همین ترتیب است، هیچ انسان متعهدی به خودش اجازه نمی‌دهد که برابر این جنایت عظیم سکوت کند. بعید است احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست بدهد چراکه کسی را ندارد کما اینکه همان یک نفر یعنی احمد علیرضا بیگی که خیلی هم دنبالش بود، ردصلاحیت شد.

تحقق وعده دولت در موضوع اشتغال

صولت مرتضوی، وزیر کار: دولت صادق الوعد در دو سال گذشته بیشتر تعهد ایجاد اشتغال ۱ میلیون در سال عمل کرد.  این آمار براساس سامانه رصد در وزارت رفاه، مراکز پژوهشی و سازمان تامین اجتماعی است. در دو سال گذشته بالای دو میلیون بیمه اجباری و اختیاری داشته ایم. بیمه اجباری یعنی کارفرما نیروی کار جذب و او را بیمه کرده است. در تابستان امسال ۷۰۰ هزار اشتغال خالص به روایت مرکز آمار ایران ایجاد شده است.

اعلام جرم علیه چهره های شناخته شده در رابطه با جنایت کرمان

دادستان تهران: علیه تعدادی از افراد از جمله هفت چهره شناخته شده در دادسرای تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از حادثه تروریستی کرمان اعلام جرم شد و پرونده قضایی تشکیل شد.با کسانی که بخواهند با انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز، امنیت روانی جامعه را به مخاطره بیندازند، قاطعانه، سریع و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

نامه اعتراضی‌ایران به گروه اقدام مالی

وزیر اقتصاد در نامه‌ای اعتراضی به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خواستار حذف نام ایران از ذیل توصیه ۷ و سایر اسناد مرتبط این نهاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد شد. توصیه ۷ گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در خصوص تحریم های هدفمند مرتبط با اشاعه سلاح های کشتار جمعی است که از کشورها می‌خواهد در راستای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامات بیان شده از قبیل توقیف وجوه و دارایی های اشخاص تعیین شده را بدون تاخیر اعمال کند.

رشد اقتصاد ایران بیشتر از ۹۹ کشور جهان

اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل: در میان ۱۸۰ کشور جهان که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند رشد اقتصادی ایران از ۹۹ کشور در سال ۲۰۲۳ بیشتر بوده است. ایران پس از بحرین که با رشد ۳.۱ درصد در رتبه نخست قرار گرفته است بیشترین رشد اقتصادی را در مقایسه با سایر کشورهای غرب آسیا داشته است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها