۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۷۰
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (903)

رسانه های داخلی

۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

مواضع اروپایی ها و ناتو بعد از حمله به یمن درباره ایران

-ساعاتی پس از حملات آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن، «دیلان وایت» سخنگوی ناتو با نادیده‌گرفتن نقش کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در تشدید تنش‌ها در منطقه، مدعی شد ایران به دلیل حمایت از یمن، مسئولیت ویژه‌ای در پایان دادن به حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های تجاری دارد.

-دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس تجاوز نظامی این کشور علیه یمن را که با اعتراضات گسترده داخلی مواجه شده است، مشروع خواند و ضمن تکرار ادعاهای نخ‌نما درباره نقش ایران در عملیات گروه‌های مقاومت منطقه، مدعی شد که این اقدام پیام غیر مستقیم به تهران بود.

-جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا یک روز پس از تجاوز نظامی ۱۰ کشور به رهبری آمریکا اعلام کرد که آمریکا علیرغم حملات علیه حوثی های یمن به دنبال درگیری با ایران نیست.

پیام آمریکا به ایران برای مذاکره به روایت متکی

منوچهرمتکی، وزیرسابق امورخارجه: آمریکایی‌ها یک بار تقاضا کردند در موضوع عراق با ایران مذاکره کنند چون از درگیری‌های در عراق مستأصل شده بودند؛ اقدامات مسلحانه که آنجا صورت می‌گرفت اینها را کلافه کرده بود و دو نفر را مامور کردند تا بررسی کنند چرا آمریکا در عراق موفق نمی‌شود. یک نفر از حزب جمهوریخواه به نام جیمز بیکر که وزیر خارجه اسبق آمریکا بود و یک نفر از حزب موکرات به نام لی.اچ همیلتون. این دو نفر به عراق رفتند و بررسی کردند و ۱۵۰ صفحه گزارش نوشتند. در گزارششان نکات مختلفی بود و یک مورد این بود که شما به سرشاخه اصلی در عراق توجه نکردید و آن ایران است. با این گزارش، آمریکایی‌ها از طریق سفیر سوئیس پیام آوردند که می‌خواهیم با شما مذاکره کنیم. ما گردش کار کردیم و مجموعه نظام با این درخواست موافقت نکرد؛ به فاصله کوتاهی رئیس‌جمهور عراق مرحوم جلال طالبانی، آقای حکیم و دیگران نامه نوشتند و از مقام معظم رهبری خواستند این مذاکرات به خاطر آینده عراق صورت بگیرد و حضرت آقا پذیرفتند/تسنیم

قصد روحانی و لاریجانی برای ائتلاف

روزنامه آرمان ملی: اگر چه گفته شده بود که اخبار پس از تایید محمدباقر نوبخت و علی مطهری حکایت از این دارد که حسن روحانی و علی لاریجانی احتمالا در تهران لیست انتخاباتی مشترک می‌دهند، اما به‌نظر نمی‌رسد لاریجانی قصد ارائه لیست مشترک با روحانی داشته باشد.

برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس

با تائید صلاحیت بخش قابل‌توجهی از نامزدهای انتخاباتی جناح چپ جبهه اصلاحات دو شقه شده است، برخی از اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو ضمن بررسی وضعیت انتخاباتی موجود از نیروی میانه‌ای شامل اصلاح‌طلبان و اعتدالیون سخن به میان می‌آورند که به دنبال برجسته‌سازی دال «زندگی معمولی» می‌باشند و تصریح دارند که بنا به دلایلی حتماً به لیست آنان رأی خواهند داد. این بخش از اصلاح‌طلبان با پیش‌بینی مشارکت حدود چهل‌درصدی کل کشور و بیست‌درصدی در تهران مدعی هستند که نتایج بررسی صلاحیت‌ها نشان داده که می‌توان با تشکیل یک کمپین انتخاباتی به یک فراکسیون قابل‌توجه در مجلس رسید/ مشرق

فضاسازی های غیرواقعی جبهه اصلاحات

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفته است: چرا به‌جای تجدیدنظر و اصلاح قوانین و سیاست‌های غلط گذشته که باعث ایجاد فضای ناامیدی مردم به‌خصوص نسل جوان و روی برگرداندن آنها از صندوق می‌شود اقدام عملی صورت نمی‌گیرد؟ بلکه همه بسیج شده‌اند که اعلام نمایند همه چیز گل و بلبل است و بر خلاف فضای واقعی و موجود اعلام می‌شود تمام سلایق و نمایندگان جریانات سیاسی حضور دارند!/ جماران

واکنش «علی شمخانی» به ادعای خانواده «آیت‌الله هاشمی» در مورد علت فوت ایشان

دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در گفتگوی اختصاصی با «نورنیوز» ضمن رد برخی اظهارنظرهای غیر کارشناسی در خصوص وجود ابهام در شیوه فوت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: پس از فوت تاسف‌بار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شکل‌گیری برخی شایعات هدفمند در خصوص وجود ابهام در شیوه فوت ایشان، بنده به‌دلیل علاقه و حساسیت شخصی و همچنین تاکید مستمری که مقامات عالی نظام داشتند، دستور دادم از طریق تشکیل کمیته ویژه‌ای در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، پرونده فوت ایشان با دقت مورد بررسی قرار گرفته و همه ابعاد آن به صورت شفاف و بدون ابهام گزارش شود. شمخانی خاطرنشان کرد: کمیته رسیدگی‌کننده به پرونده با حضور مجرب‌ترین کارشناسان در حوزه‌های مختلف و همچنین استفاده از مدرن‌ترین آزمایشگاه‌ها با اختصاص وقت کافی، همه ابعاد پرونده را بررسی و گزارش کامل و جامعی درباره طبیعی بودن مرگ ایشان ارائه کرد.

روایت مرعشی از دیدگاه مرحوم هاشمی درباره حجاب

روزنامه اعتماد به نقل از حسین مرعشی درباره نگرش مرحوم هاشمی به مسئله حجاب نوشته است: در آخرین صحبت‌هایی که من از مرحوم آقای هاشمی شنیدم این بود که ایشان گفتند: «ما از ابتدا در دهه اول انقلاب اشتباه کردیم که حجاب اجباری را یک وظیفه برای حکومت تلقی کردیم. باید اجازه می‌دادیم که مردم و خانم‌ها با راهکارهای فرهنگی خودشان به انتخاب حجاب علاقه‌مند شوند.» به نظر من آقای هاشمی در این موضوع دیدگاه‌ها و تکلیف روشنی داشتند.

نتایج افکارسنجی عمومی جهان عرب درباره رژیم صهیونیستی

در یک نظرسنجی از ۸هزار نفر در ۱۶ کشور عربی، که ۱۰ژانویه توسط مرکز عربی تحقیقات و مطالعات سیاسی مستقر در دوحه منتشر شد، ۳۶درصد پاسخ دهندگان، تعلیق روابط یا عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به عنوان مهمترین اقدام خود برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه اعلام کردند. از ۸گزینه پیشنهادی دیگر، گزینه محبوب بعدی در این نظرسنجی، ارسال کمک به غزه بدون تایید اسرائیل بوده است که حدود ۱۸درصد آرا را به خود اختصاص داد. در همین حال ۸۹درصد با به رسمیت شناختن اسرائیل مخالف بودند و ۷۷درصد، آمریکا یا اسرائیل را بزرگترین تهدید امنیتی منطقه می‌دانستند. در مقابل تنها ۷درصد ایران را رقیب قدیمی و فعلی جهان عرب اعلام کرده‌اند. جنگ در غزه این اعداد را به‌طور قابل ملاحظه‌ای علیه ایالات متحده تغییر داده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها