۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۷۴
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (907)

رسانه های داخلی

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

لفاظی های جدید وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

دیوید کامرون در گفت‌وگو با شبکه اسکای‌نیوز در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او ایران «دشمن اصلی» است، مدعی شد: تردیدی نیست که بازیگر مخرب منطقه که پشت این نیروهای نیابتی قرار دارد، ایران است. ایران از حماس، از حزب‌الله و از حوثی‌ها (انصارالله) حمایت می‌کند و سلاح در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

شورای نگهبان همچنان در توجه اصلاح طلبان

مصطفی کواکبیان: شورای نگهبان باید بپذیرد که در بعضی از مناطق که رد صلاحیت انجام شده قطعا شاهد افزایش مشارکت نخواهیم بود و بلکه مشارکت کاهش پیدا خواهد کرد ولذا باید برخی سختگیری‌ها را کنار گذاشت/ مردمسالاری

چگونگی ورود اصلاح طلبان به انتخابات مجلس

«محمد عطریانفر» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به راهبرد اصلاح‌طلبان برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس دوازدهم، اظهار کرد: من همچنان بر این باورم که گفتمانِ اعتدال و اصلاح‌طلبیِ قانونمند و آرام و غیر خشن در نهاد جبهه اصلاحات پایدار و فایق است و بر جنبه‌ها و قرایت‌های رادیکالیستی برتری دارد؛ البته کسانی هستند که بیان افراطی دارند و معمولاً در فضای نا آرام، صدای رادیکالیست‌ها بلندتر است و بیشتر به گوش می‌رسد؛ شعارهای ساختارشکن و حریم‌شکن ذهن ها را به خود متوجه می‌کند؛ تخریب هم همیشه کار راحتی است.

نفوذ به معاونت اطلاعات ارتش اسرائیل

سه سال پس از مرگ مشکوک یکی از فرماندهان شاغل در معاونت اطلاعات ارتش اسرائیل (امان) برخی اطلاعات رسیده به تسنیم از حذف فیزیکی معنادار او توسط صهیونیست‌ها حکایت دارد. بنا بر اخبار رسیده به خبرنگاران گروه عبری تسنیم، «شاخار یوسف‌زاده» به‌«اتهام» درز دادن اطلاعات مهم از اماکن نظامی و امنیتی و فرماندهان اسرائیل به منابع اطلاعاتی ایرانی، طی یک سانحه ساختگی داخل یکی از پادگان‌های اصلی امان کشته شده است. شاخار یوسف‌زاده، از ساکنان ایرانی الاصل در سرزمین‌های اشغالی بود که در زمان مرگ، معاونت فرماندهی یکی از واحدهای امان را به‌عهده داشت. وی سه سال پس از ورود به ارتش، از ناحیه کتف دچار مشکل شد و امکان حضور در فعالیت‌های عملیاتی را از دست داد و برای همین به یگان لجستیک رفت. این یگان وظیفه تأمین خودرو و راننده برای واحدهای مختلف در عملیات‌ها را به‌عهده دارد و یکی از پرمراجعه‌ترین بخش‌های امان محسوب می‌شود. بنا بر این گزارش، بیشترین محل تردد شاخار یوسف‌زاده به دو پایگاه مهم امان (از میان 4 پایگاه اصلی) یعنی «گالیلوت» و «صنیفیم» بوده است. شاخار یوسف‌زاده در زمان مرگ، معاونت فرماندهی واحد خودرویی را به‌عهده داشت و ارتباطات گسترده‌ای با بسیاری از فرماندهان و اعضای عالی‌رتبه ارتش به‌خصوص در امان داشت. به‌گفته «گ.ف.» یکی از دوستان نزدیک شاخار، وی چند ماه پیش از حذف فیزیکی‌اش و پس از 27 سال حضور در این سیستم امنیتی گفته بود: مشغول کار بزرگی هستم که در صورت موفقیت، دیگر در ارتش نخواهم ماند.

 

رونمایی اعتدالی ها و اصلاح طلبان از لیست خود

اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها از لیست انتخاباتی خود با نام «یاران هاشمی» در انتخابات مجلس و خبرگان رونمایی کردند، این لیست سیاسی قرار است دربرگیرنده احزاب، گروه‌ها و اشخاصی باشد که در انتخابات آتی مشارکت خواهند داشت. گفته شده است که در این لیست انتخاباتی افرادی قرار می‌گیرند که با تفکرات هاشمی یا همان حزب کارگزاران سازندگی نزدیکی داشته باشند، این لیست آلترناتیو اصلاح‌طلبان میانه‌رو در برابر اصلاح‌طلبان رادیکال خواهد بود، مقدمه این اتفاق نیز برپایی همایشی به مناسبت هفتمین سال درگذشت هاشمی رفسنجانی بوده است/ اعتماد

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها