۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۷۵
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (908)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین

  • «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل: نمی گذاریم دنیا فراموش کند آنها (حماس و مقاومت) را کنار نخواهیم گذاشت و تا شکست حماس متوقف نخواهیم شد.
  • به نقل از روسیا الیوم، گالانت مدعی شد: ارتش اسرائیل در حال انجام عادلانه‎ترین جنگ تاریخ خود است، در حالی که با دشمنی وحشی روبرو هستیم، همچنان موازین اخلاقی و حرفه‌ای را حفظ کرده و اقدامات لازم را برای تمایز بین جمعیت غیرنظامی و تروریست‌ها انجام می‌دهیم.
  • رسانه‌های عبری زبان به نقل از «انجمن کمک‌های روحی و روانی اولیه» گزارش دادند که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار درخواست کمک روانی دریافت کرده‌است. طبق این گزارش، ده‌ها هزار صهیونیست در معرض یک فاجعه شخصی قرار گرفته‌اند و تمامی ساکنان سرزمین‌های اشغالی از یک شوک بزرگ رنج می‌برند.
  • گاردین: «سیاست‌های بایدن در منطقه غرب آسیا منسوخ و دور از دسترس به نظر می‌رسد. آمریکا که هرگز در جهان عرب محبوبیت نداشته است، همواره به عنوان یک شر ضروری تحمل می‌شد، اما دیگر این طور نیست و هم ‌اکنون ایران در جایگاه راهبر و هدایت‌کننده قرار دارد.»
  • گروه های مقاومت ملی فلسطین اعلام کردند که نیمه شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که منازل مسکونی در منطقه «تل‌الهوا» غزه را بمباران می‌کردند، با راکت‌ هدف قرار دادند.
  • روزنامه تلگراف گزارش داد که ناو‌های هواپیمابر انگلیس به علت بحران نیروی انسانی در نیرو‌های مسلح این کشور، آماده اعزام به دریای سرخ نیستند. این نشریه پیشتر نوشته بود که کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های این کشور در اقدام نظامی علیه یمن که کابینه وزیران با آن موافقت کرده، مشارکت خواهند کرد.
  • ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که از روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا کنون ۳۰ هزار نقطه در باریکه غزه و ۳۴۰۰ هدف نیز در لبنان بمباران شده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اضافه کرد که از ابتدای جنگ علیه غزه، ۲۹۵ هزار نظامی و افسر از نظامیان ذخیره به کار گرفته شده‌اند.
  • شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) ۱۱ هزار راکت و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. این شبکه اسرائیلی اضافه کرد که از این تعداد، ۹ هزار موشک از غزه و ۲ هزار موشک از لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.
  • «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی گفت که کابینه کنونی توانایی رهبری مردم را ندارد و باید کابینه جدیدی تشکیل شود.لیبرمن که رئیس حزب اسرائیل بیتنا بوده، اضافه کرد: «خودداری گالانت (وزیر جنگ) از حضور در کابینه جنگ، شرایط سطح پایینی است که قبلا هرگز با آن مواجه نشده بودیم».
  • یک سازمان غیردولتی روز یکشنبه اعلام کرد که 5875 فلسطینی در حملات ۱۰۰ روزه ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری بازداشت شده‌اند. «انجمن اسرای فلسطین» در بیانیه ای اعلام کرد: «۳۳۵ کودک و ۲۰۰ زن در میان بازداشت شدگان هستند.»
  • خبرگزاری رویترز گزارش داد که بر اساس آنچه از پیش‌نویس بودجه ۲۰۲۴ اسرائیل به بیرون درز کرده کسری بودجه این رژیم به ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد. رویترز با اشاره به بحث چند هفته‌ای اعضای کابینه رژیم صهیونیستی بر سر پیش‌نویس بودجه ۲۰۲۴ در سایه جنگ غزه افزود، بر اساس این پیش‌نویس، جنگ غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده پس از زیان ۱.۴ درصدی به اقتصاد اسرائیل در سال گذشته، منجر به کاهش ۱.۱ درصدی رشد اقتصادی در سال جاری نیز خواهد شد.
  • پایگاه خبری آکسیوس از تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه خبرداد و نوشت که رئیس جمهور آمریکا در آخرین تماس با نخست وزیر اسرائیل، تلفن را به روی نتانیاهو قطع کرده و به گفت‌وگو پایان داد.
  • یک سرباز رژیم صهیونیستی واقعیت رسانه‌ها و فرماندهان رژیم صهیونیستی را در جنگ غزه برملا کرد. این سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با موشه فیگلین، معاون پیشین کنست رژیم صهیونیستی گفت: در ساختمانی در نوار غزه گیر افتاده بودیم و زخمی‌ها هم همراه ما بودند؛ از ترس موشک‌های ضدتانک و تک تیراندازها می‌ترسیدیم از آن‌جا خارج شویم. او افزود: در حالی که ما در کف میدان جنگ می‌ترسیدیم و زمین‌گیر شده بودیم، فرمانده یگان ما در مصاحبه‌ای از پیروزی و تسلط کامل نظامی ما در میدان نبرد برای مردم اسرائیل سخن می‌گفت.
  • پایگاه اکسیوس اخیرا روایتی از برگزاری یک جلسه تنش آمیز در کنگره آمریکا منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، یهودیان مجلس نمایندگان آمریکا با هدف بررسی اظهارات ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ، دو وزیر تندروی کابینه بنیامین نتانیاهو درباره کوچاندن فلسطینیان، نشستی را با مایکل هرتسوگ سفیر رژیم اشفالگر قدس  در آمریکا، برگزار کردند و در این نشست هشدار دادند، اظهارنظرهای این دو وزیر نه تنها به تلاش ها برای رسیدن به توافق برای تبادل اسرا و توقف درگیری ها در غزه آسیب می رساند بلکه به رویکرد افکار عمومی آمریکا به اسرائیل نیز آسیب خواهد زد.
  • الجزیره: رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون از انواع مختلفی از تسلیحات و مهمات استفاده کرده و علاوه بر توقف صادرات تسلیحات به خارج از سرزمین‌های اشغالی، برای تقویت ناوگان نظامی و تسلیحاتی خود، بین خود و آمریکا پل هوایی برای ورود تجهیزات نظامی ایجاد کرده است.
  • نظرسنجی آسوشیتدپرس و موسسه نظرسنجی «NORC» که از ۳۰ نوامبر تا ۴ دسامبر انجام شد، نشان داده است که کمی بیش از ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها تا حدودی از اینکه «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق آمریکا نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه و «جوبایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور به عنوان گزینه اصلی حزب دموکرات انتخاب شوند، ناراضی هستند.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها