۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۷۷
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (910)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین

  • اطلاعیه "شماره ۱" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر (عج ) در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.
  • اطلاعیه "شماره ۲"  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر ؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.
  • اطلاعیه "شماره ۳" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک ، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.
  • منابع محلی در ادلب که در اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارد اذعان کردند که موشکهای ایران به مقرها و مواضع گروه تروریستی موسوم به هیئت تحریرالشام و گروه تروریستی موسوم به حزب اسلامی ترکستانی در منطقه جبل السماق و اطراف شهرک حارم و  دیگر مناطق ادلب اصابت کرده است. پایگاههای آموزش و مقرهای پشتیبانی لجستیکی و یک مرکز پزشکی تروریستهای حزب اسلامی ترکستانی هدف قرار گرفته است. در این منطقه  تروریستهای مسلح گروه موسوم به داعش خراسان آموزش می بینند و از آنجا از طرف عوامل آمریکایی به افغانستان و مرزهای ایران برای ضربه وارد کردن به داخل این کشور منتقل می شوند.
  • نکته قابل توجه درباره حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه این بود که فاصله این منطقه از نقطه شلیک موشک‌های سپاه در ایران، بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر است که به نوعی دوربردترین عملیات موشکی ایران تاکنون محسوب می‌شود. ناظران این اقدام را پیامی صریح و واضح از سوی ایران به رژیم صهیونیستی قلمداد کرده‌اند.
  • در حملات موشکی به اربیل چهار نفر کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند. براساس این ادعا، کشته شدگان خانواده «پیشرو دزه ای» سرمایه گذار کرد و مالک پروژه های بزرگ ساختمان سازی امپالا در کردستان و دیگر اماکن عراق است . صابرین نیوز نیز در معرفی دزه ای نوشت که وی نزدیک به خانواده بارزانی و شریک تجاری رژیم صهیونیستی بوده که در حمله موشکی به مقر موساد در شمال عراق کشته شده است.
  • سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی، یک کشتی آمریکا را با موشک‌های دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده و اصابت موشک دقیق و مستقیم بوده است.
  • محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن درحال توسعه توانایی‌های موشکی خود هستند و به‌زودی غافلگیری‌هایی رخ خواهد داد. ما وارد مرحلۀ جدیدی شده‌ایم و محور مقاومت، زمام امور را در منطقه به دست گرفته است. آمریکا هم از حمله به یمن پشیمان خواهد شد و بازنده خواهد بود. نیروهای آمریکایی و انگلیسی دیگر نمی‌توانند از باب‌المندب عبور کنند.
  • رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، لشکر 36 ارتش اسرائیل که در شمال نوار غزه مستقر بود و تیپ گولانی به همراه دو تیپ زرهی در آن فعالیت می‌کردند، از این منطقه عقب نشینی کرده است. با عقب نشینی لشکر 36 فقط 3 لشکر 98، 99 و 162 در نوار غزه باقی مانده‌اند.
  • روزنامه هاآرتص در گزارشی فاش کرد، ارتش اسرائیل از بیم بدتر شدن اوضاع امنیتی در کرانه باختری، دستور انتقال یگان تک آور دوفدوفان را از نوار غزه به کرانه باختری صادر کرده و این کار از هفته گذشته آغاز شده است. مسئولین امنیتی به هاآرتص خبر دادند، اوضاع در کرانه باختری در آستانه انفجار قرار گرفته است و اگر مسئولین سیاسی تصمیمات جدی در رابطه با آینده اقتصادی این منطقه نگیرند، خطر افزایش تنش و درگیری در این منطقه بسیار زیاد است.
  • خروج «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جلسه کابینه جنگ طی روزهای گذشته، از نشانه هایی است که برای چندمین بار در جریان نبرد طوفان الاقصی در حال تکرار است؛ امری که حکایت از عمق اختلاف بین سطوح سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی دارد.
  • با گذشت ۱۰۱ روز از آغاز جنگ، شمار شهدای فلسطینی به ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده که ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از قربانیان، کودک هستند. نزدیک به دو میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه آواره و بیش از ۶۰ درصد زیرساختهای آن یا کاملا ویران شده و یا آسیب جدی دیده است.
  • «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفت که جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت خود در توقف جنگ در غزه عمل کند و بازگشت آوارگان در نوار غزه به خانه‌هایشان را تضمین نماید.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها