۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۸۸
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (916)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین

  • جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که راه حل دو دولتی برای اسرائیل و فلسطینی در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو غیرممکن نیست. این در حالی است که نتانیاهو اخیراً گفته است که که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف بوده و مخالفت خود را به آمریکا اطلاع داده است. به ادعای نتانیاهو، همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی (رژیم) اسرائیل باشند.
  • سخنگوی کاخ سفید: ایالات متحده آمریکا همچنان با آتش بس کامل در غزه مخالف است. ما در حال «مذاکره جدی» برای دستیابی به توافق دوم برای آزادی سایر «گروگان‌ها» (اسرا) در غزه با حماس هستیم. ما اطلاعات زیادی در مورد گروگان ها در غزه و شرایط نگهداری آن‌ها نداریم.
  • بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی: جنگ تا پیش از محقق شدن اهداف آن متوقف نخواهد شد. توقف جنگ پیش از تحقق اهداف آن نشانه ضعف تلقی خواهد شد. فردای پس از جنگ تنها پس از نابودی حماس فراخواهد رسید. متعهدم که جنگ را تا زمانی که پیروزی مطلق محقق نشده است متوقف نکنم.
  • «یائیر لاپید» از سیاستمداران مخالف نخست وزیر رژیم صهیونیستی: «بنیامین نتانیاهو» فقط به منافع سیاسی خودش توجه دارد و اسرائیل برایش مهم نیست، و به همین سبب باید فورا او را برکنار کرد تا فرد دیگری جایگزینش شود.
  • خانواده‌های ۱۰۵ اسیر صهیونیست دربند مقاومت فلسطین از آغاز اعتصاب سراسری خود در برابر اقامتگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی خبر دادند. این خانواده‌ها خواستار توقف روند جنگ و آغاز مجدد عملیات تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی پس از ۱۰۵ روز جنگ شدند.
  • رسانه های روسیه: هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار کردند. رایزنی‌های سیاسی، بررسی راه‌های برقراری آتش‌بس برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و موضع حماس برای رسیدگی به پرونده اسیران رژیم صهیونیستی در فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
  • منابع خبری به نقل از دادستان سوئیس، از طرح شکایت جنایی علیه «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در جریان مشارکت در اجلاس اقتصادی داووس خبر دادند. به گفته دادستان کل سوئیس، شکایات جنایی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و با وزارت امور خارجه در مورد موضوع مصونیت رئیس رژیم صهیونیستی رایزنی خواهیم کرد.
  • الجزیره به نقل از شبکه المسیره وابسته به نیروهای یمنی: تجاوزات آمریکایی- انگلیسی منطقه الجبنه در شهر حدیده را هدف قرار می دهد. همچنین نیروهای یمن یک کشتی آمریکایی را در نزدیکی سواحل «المکلا» یمن هدف قرار دادند.
  • مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسوولیت سرنگونی یک فروند پهپاد MQ-9 آمریکایی را در آسمان استان دیالی در شرق این کشور بر عهده گرفت. این پهپاد که از پایگاه آمریکایی‌ها در کویت بلند شده بود تنها دو ساعت پس از پرواز با سلاح مناسب هدف قرار گرفت و سرنگون شد.
  • فایننشال تایمز: یک طرح عربی برای آتش بس و آزادی اسرای اسرائیلی در ازای عادی سازی روابط اسرائیل و سعودی وجود دارد اما این طرح مستلزم تایید منافع "غیرقابل بازگشت" فلسطینیان توسط اسرائیل می باشد. اسرائیل هیوم نیز در این باره گفت: دولت بايدن در حال کار بر روی یک "موافقت منطقه ای" است که به جنگ پایان می دهد، بین اسرائیل و عربستان سعودی عادی سازی می شود، اسرای اسرائیلی را آزاد می کند و یک نظام جایگزین در غزه مستقر می‌شود.
  • سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به هر طریقی با آنها مرتبط هستند کوچکترین فرصتی برای عبور از دریای سرخ نخواهند داشت.مراد منصور، پژوهشگر اقتصادی یمن در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت که رژیم صهیونیستی به خاطر حملات یمن در دریای سرخ تاکنون بیش از ۳ میلیارد دلار متضرر شده است.
  • روزنامه عبری زبان جروزالیم پست: از هر سه اسرائیلی یک نفر به خاطر مشکلات روحی و روانی ناشی از جنگ باید تحت درمان قرار گیرد.

ادامه شرایط نامساعد بایدن

در شرایطی که نگرانی‌ها در میان رای دهنگان آمریکایی درباره سلامت جسمی و ذهنی رئیس‌جمهور این کشور ادامه دارد، بایدن طی سخنرانی در شهر «رالی» گفت: دبورا کجاست؟ من همین چند لحظه قبل با او عکس گرفتم و شاید به خاطر همین است که او اینجا را ترک کرد. بایدن چند ثانیه بعد حرف خود را اصلاح کرد و گفت که او نمی‌تواند اینجا باشد. این حرف من درست نیست من قاطی کردم او الان در واشنگتن دی سی است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها