۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۰
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (932)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین

  • نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی: تل‌آویو نیروهای نظامی خود را از غزه خارج نمی‌کند و هزاران فلسطینی در زندان‌های خود را هم آزاد نخواهد کرد.
  • جو بایدن: تصمیم خود مبنی بر چگونگی پاسخ به حملات علیه نیروهای آمریکایی در "اردن" را اتخاذ کردم. ما البته به دنبال یک جنگ گسترده در خاورمیانه نیستیم!
  • ادعای الجزیره: واشنگتن در ۲ روز گذشته از طریق واسطه‌ها پیام‌های متعددی به تهران ارسال کرده مبنی بر این که خواهان جنگ گسترده نیست و هشدار داده که گسترش جنگ با تحرکات آمریکا همراه خواهد شد. ایران در پاسخ هشدار داد حمله در داخل خاک ایران خط قرمز است و با پاسخ مناسب همراه خواهد بود.
  • بیانیه کتائب حزب الله: «مقاومت اسلامی، گردان‌های حزب‌الله، تصمیم خود را برای حمایت از مردم مظلوم غزه گرفته است و با اراده خود و بدون دخالت دیگران استقامت خواهند کرد. می دانیم که چگونه جهاد می کنیم و برخی اغلب به فشار و تشدید تنش علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و سوریه اعتراض دارند. تعهد ما به انجام وظایف انسانی و ایدئولوژیک خود، با خرد، تدبیر و بررسی دقیق کار بوده است و تعادل حقوقی و اخلاقی در سخت ترین شرایط را در نظر داشتیم. با اعلام تعلیق عملیات نظامی و امنیتی علیه نیروهای اشغالگر به دفاع از مردم در غزه به شیوه های دیگر ادامه می دهیم و به مجاهدان دلیر گردان های آزاد حزب الله این توصیه را اعلام می کنیم. در عین حال اگر اقدام خصمانه آمریکا انجام شود، همان طور که قبلاً انجام شده است، ما انشاالله تصمیم می گیریم و همه امور بدست خداست.»
  • پنتاگون با خودداری از اظهار نظر درباره تصمیم کتائب حزب الله برای توقف عملیات علیه نیروهای آمریکایی تاکید کرد که اقدامات در عمل مشخص خواهد شد. پنتاگون همچنین با تکرار اتهامات ضدایرانی خود بار دیگر مدعی شد که «ما مطمئن هستیم شبه نظامیان تحت حمایت ایران کسانی بودند که به نیروهای ما در اردن حمله کردند.»
  • شبکه خبری سی‌ان‌ان با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی در مدت‌زمان سپری‌شده پس از کشته‌شدن نظامیان آمریکایی در حملۀ پهپادی در خصوص اقدامات احتمالی پیش‌رو نوشت که حمله به ایران یکی از نامحتمل‌ترین گزینه‌ها است.
  • وزیر امور خارجه آمریکا: پاسخ ایالات متحده به حمله مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین علیه نیروهای آمریکایی در اردن می‌تواند چند سطحی و در یک بازه زمانی ادامه‌دار باشد. حداقل از سال ۱۹۷۳ ما با وضعیتی به خطرناکی وضعیتی که اکنون در سراسر منطقه با آن روبرو هستیم مواجه نشده ایم.
  • دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق: دل آمریکا با کشته شدن ۳ سربازش در خاورمیانه به درد آمد، اما کشتار صد هزار فلسطینی با سلاح‌های آمریکایی و به دست صهیونیست‌ها در نوار غزه دل آنها را به درد نیاورد! تناقض رفتاری آمریکا، چهره زشت و جنایتکار آن را در برابر جهانیان آشکار کرد، تا جایی که حتی جایگاه بین‌المللی خود را از دست داد و امروز در انزوای واقعی به سر می‌برد.
  • محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که این کشور بسیار قدرتمندتر از این است که از حملات آمریکا، انگلیس و اسرائیل، آسیبی ببیند. از دریای سرخ به آنان می‌گوییم که ما، به هژمونی آمریکا، پایان خواهیم داد و شورای عالی سیاسی نیز تمامی تدابیر را اتخاذ کرده است و برای یک جنگ طولانی مدت آمادگی داریم.
  • یک مقام ارشد در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است. مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است. مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد. تمام عملیات نظامی در طول سه مرحله متوقف خواهد بود.
  • روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" به نقل از چند مقام این کشور گزارش داد که بعد از هفته‌ها تلاش رژیم صهیونیستی برای ویرانی تونل‌های جنبش حماس، تقریبا ۸۰ درصد این تونل‌ها همچنان سالم هستند.
  • رژیم صهیونیستی در راستای تداوم اقدامات سرکوبگرانه علیه فلسطینیان، به دنبال وارد کردن ۱۶ هزار کارگر هندی به جای کارگران فلسطینی در مناطق اشغالی است. چندی قبل نیز ۱۲ نماینده کنست از وزرای حزب خود خواستند تا از حمایت از ورود کارگران فلسطینی به اراضی اشغالی خودداری کنند.
  • وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش یمن از ۱۹ نوامبر سال میلادی گذشته، ۳۶ حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده‌ است.
  • فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از شلیک شدن موشک ضدکشتی توسط ارتش یمن به سمت هدفی در دریای سرخ خبر داد. سنتکام طی بیانیه‌ای مدعی شد که این موشک را بدون اینکه خسارت یا تلفات به بار بیاورد، رهگیری کرده است.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها