۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۶۱
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (957)

رسانه های داخلی

۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رد اتهامات آمریکا درباره حوادث دریای سرخ

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل: ایران اتهامات بی‌اساس آمریکا را قاطعانه رد می‌کند و آنها را بهانه‌ای می‌داند که این کشور از آن برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به تجاوز نظامی خود به یمن استفاده می‌کند.

پی نوشت: نماینده آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد ایران با حمایت مالی از یمن، در حملات علیه کشتی‌ها در دریای سرخ نقش دارد.

توجهات همه دنیا به انتخابات در ایران است

وزیر کشور: اکنون انتخابات صحنه‌ای برای قدرت‌نمایی مردم است تا در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه شوند. همه توجه دنیا به انتخابات ایران است چراکه این حرکات ملت ایران تحت نظر است و دوست و دشمن همگان به یازدهم اسفندماه چشم دوخته‌اند. اکنون جبهه عدالت‌خواهی راه افتاده و سردمدار آن جمهوری اسلامی است و زمانی که در عرصه‌های مختلف شرکت می‌کنیم دشمنان مأیوس می‌شوند، ملت ما امروز ملت معیار است و اکنون بازیگری شجاعانه مردم را می‌طلبد./ فارس

نقد جهانگیری به اصلاح‌طلبان

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور سابق و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با اعتماد: «من بايد به خودمان (اصلاح‌طلبان) هم اين نقد را داشته باشم كه نتوانسته‌ايم با مركز اصلي قدرت، اعتمادسازي خوبي انجام دهيم تا ديگران پشت سر من حرف نزنند و ننشينند بگويند كه جهانگيري خيلي بد شده است. اين اعتماد به من هم (قبلاً) وجود داشته است، زماني كه من در مسئوليت بودم هم حكومت مرا قبول داشته كه در مسئوليت‌هاي بالاي كشور حضور داشته‌ام. طرف رقيب من اما توانسته، آنچنان عليه منِ نوعي فضاسازي كند كه سيستم قبول كرده اين فرد كاري عليه حكومت كرده است! ما (اصلاح‌طلبان) بايد بپذيريم كه ما هم اشكال داريم.

واکنش ضرغامی به بیانیه 110 فعال اصلاح‌طلب

عزت الله ضرغامی در واکنش به بیانیه ۱۱۰ امضایی در توییتی نوشت: «تصمیم راهبردی اصلاح طلبان در استقبال از انتخابات، قابل تقدیر است. امروز ضرورت و مطالبه ی اصلاحات به مراتب فراتر از یک جریان سیاسی است. تحول در شیوه های حکمرانی جز از طریق صندوق رای میسر نیست. هرچند مصادیق صددرصدی موجود نباشد.»/ خبر فوری

تحلیل پورمحمدی از علت تغییر حوزه انتخابیه باهنر

مصطفی پورمحمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز درباره تغییر حوزه انتخابیه محمدرضا باهنر از تهران به کرمان به خبرآنلاین گفت: «به هر حال آقای باهنر چهره تاثیرگذاری در مجلس بوده و چهره پارلمانتاریستی است، او نمی‌خواست وارد عرصه انتخابات مجلس شود. این دوره به اصرار اینکه بیا و مشارکت را بالا بیاور، چهره‌هایی مثل شما موثر هستید، وارد عرصه انتخابات مجلس شد. باهنر حتی تا این اواخر هم تردید داشت، که بماند یا نماند، بسیاری به او اصرار کردند که بماند و مصلحت نیست که نیاید. در این شرایط که او در انتخابات ماند، باید امکان رأی‌آوری‌اش هم روشن باشد، به خصوص که کرمانی‌ها بسیار اصرار داشتند، بر این اساس باهنر تصمیم گرفت به کرمان برود. کشمکش‌هایی در لیست‌ها بود،‌ باهنر می‌خواست یک مقدار از این کشمکش‌ها فارغ شود، ضمناً درصد امکان رأی‌آوری او هم مقداری افزایش پیدا کند، حالا که می‌گوید من آمدم و کاندیدا شدم، از این جهت یک مقدار خیالم راحت شود. این امکان وجود دارد که باهنر رئیس یا جزء هیئت رئیسه مجلس آینده باشد. بهر حال با سوابقی که باهنر داشته، در این طراز مطرح می‌شود.»

اعلام موجودیت جبهه «صبح ایران» با محوریت رائفی پور و سعید محمد!

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر رائفی پور دبیرکل جبهه صبح ایران در نشستی خبری که با حضور سعید محمد برگزار شد، اعلام کرد: جبهه صبح ایران جبهه‌ای سیاسی است که طی روزهای گذشته تشکیل شده است. این جبهه به صورت ویژه برای انتخابات پیش رو برنامه دارد. این جبهه دارای ۳ بخش است؛ بخش اول مشخصاً کار سیاسی انجام می‌دهد و بخش دوم ناظران و امین‌های مردمی هستند؛ عزیزانی در این بخش حضور دارند که آقایان سعید محمد و حجت‌الاسلام شجاعی و محمدرضا غلامرضا از جمله آنها هستند. بخش سوم جبهه نیز شامل همراهان و هوادارن است. انتخابات پیش رو هدف کوتاه مدت است و بنای ما بر این است که جریان متفاوتی در فضای سیاسی کشور ایجاد شود. آنچه برای ما مهم است گفتمان است و امروز خوشحالم که تمام جریانات سیاسی برای جلب مخاطب از شفافیت صحبت می‌کنند که این موجب افتخار است.

دعوت به مشارکت اصلاح طلب ها

محسن آرمین، نایب رئیس جبهه اصلاحات،در مجمع عمومی جبهه اصلاحات گفت: شرکت مؤثر در انتخابات۱۴۰۴منوط به وجود پشتوانه قوی اجتماعی است. شرکت بی نتیجه یا به شدت کم اثر ما در این انتخابات در شرایطی که جامعه با انتخابات قهر است، بی اعتمادی جامعه به اصلاح طلبان را تشدید می‌کند، و در جامعه مستأصل، معترض و عصبانی ایجاد نوعی احساس بی پناهی می‌کند و به یأس و سرخوردگی یا رشد گرایش‌های رادیکال دامن می‌زند و در نتیجه شانس حضور مؤثر در انتخابات ۱۴۰۴ را از ما خواهد گرفت. دستیابی به نتایجی بسیار خرد و ناچیز در ازای چنین هزینه سنگینی عاقلانه نیست. لذا ضمن این که حاکمیت یک واقعیت است و باید با آن تعامل داشت و نه تقابل، اما نگاه اصلی ما باید به جامعه باشد.

آخرین وضعیت حزب صدای ملت

سید محمدجواد بطحایی عضو حزب صدای ملت درباره آخرین شرایط حزب صدای ملت اظهار کرد: این حزب برای انتخابات مجلس در حال تهیه نهایی فهرست است که ترکیبی از افراد اعتدالی و میانه روها و به شدت با تصمیمات هیجانی مخالف هستند. بر اساس توافقی که در هیات مرکزی صدای ملت با گروه‌هایی که با این حزب سیاسی مشارکت دارند انجام شده، علی مطهری به عنوان سرلیست این حزب، اختیار دارد نسبت به جابه جایی جایگاه اسامی در فهرست نهایی اقدام کند. البته در اجرای فرآیند کار تا امروز اتفاق خاصی رخ نداده و آقای مطهری هیچ فردی از حزب کارگزاران، اعتدال توسعه، اعتماد ملی، ندای ایرانیان و جریان عقلانیت که با صدای ملت همکاری می‌کنند را حذف نکرده است.

واکنش میرسلیم به تبلیغات سلبریتی‌ها 

سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا: استفاده از گروه‌های اجتماعی چه ورزشکاران، کارگران، هنرمندان، پزشکان و سایر گروه ها، برای مقاصد این چنینی کار موجهی نیست. به طور مثال ورود این افراد حتی برای کار سیاسی باید در چارچوب تشکل‌های سیاسی انجام بگیرد. تشکل سیاسی دارای تعریف و جایگاه قانونی است و برای فعالیت خود نیازمند مجوز از وزارت کشور است. این حضور تبلیغاتی نباید به صورتی باشد که حق مردم پایمال شود.

رئیسی بودجه لایحه عفاف و حجاب را پذیرفت

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  ایلنا، در پاسخ به این سوال که لایحه حجاب و عفاف که با انتقاداتی از عملکرد رئیس مجلس آقای قالیباف همراه بود در نهایت به کجا رسید، گفت:‌ ایرادات لایحه حجاب و عفاف تقریبا حل شده و به شورای نگهبان رفته و در آنجا هم ابهاماتی مطرح بود که مهم‌ترین اشکال جدی آن مربوط به اصل ۷۵ بود. یعنی یک هزینه و بودجه‌ای را به دولت تحمیل می‌کنیم بدون آنکه دولت آن را بپذیرد. در نهایت آقای رئیسی آن را پذیرفته، امضا کرده و تحویل دادند و آماده رفتن به آخرین مرحله است.

توضیح بهادری جهرمی درباره نحوه مصرف اموال بابک زنجانی

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت دارایی‌های ارزی بابک زنجانی به کشور، اظهار کرد: از تلاش‌های سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه در این زمینه قدردانی می‌کنیم. دارایی‌های ارزی متعلق به بابک زنجانی در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته تا مثل سایر دارایی‌ها وارد خزانه کشور و تحت مدیریت خزانه مصرف شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها