۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۶۳
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (959)

رسانه های داخلی

۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اتهامات جدید روزنامه انگلیسی علیه ایران

خبرگزاری رویترز: ایران تعداد زیادی موشک بالستیک زمین به زمین قدرتمند را به روسیه ارائه کرده است که همکاری نظامی بین دو کشور تحت تحریم آمریکا را تعمیق می‌بخشد. حدود 400 تیر موشک بالستیک کوتاه برد از خانواده‌های فاتح-110 و ذوالفقار به روسیه تحویل داده شده است، کارشناسان می‌گویند این موشک‌ها با حامل‌های متحرک جاده‌ای قادر هستند اهداف را در فاصله بین 300 تا 700 کیلومتر مورد اصابت قرار دهد. وزارت دفاع ایران و سپاه پاسداران، از اظهار نظر خودداری کردند. وزارت دفاع روسیه نیز به درخواست برای اظهار نظر رویترز پاسخ نداد. این محموله‌ها در اوایل ژانویه(ماه پیش) و پس از نهایی شدن توافق در نشست های اواخر سال(میلادی) گذشته بین مقامات نظامی و امنیتی ایران و روسیه که در تهران و مسکو برگزار شد، آغاز شد. برخی از موشک‌ها با کشتی از طریق دریای خزر به روسیه ارسال شده و برخی دیگر با هواپیما منتقل شده‌اند.

نظر حداد عادل درباره ائتلاف با جبهه پایداری

حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: از سوی ائتلاف نیروهای انقلاب با جبهه پایداری در حال مذاکره هستیم. ائتلاف نیروهای انقلاب با جبهه پایداری بر اساس گفت‌وگو پیش می‌رود و در حال حاضر به نتیجه ائتلاف خوشبین هستیم./ همشهری

کروبی موافق مشارکت در انتخابات است؟

مشرق نوشت: «برخی اخبار تأیید شده حکایت از آن دارد که مهدی کروبی تأکید بر حضور اصلاح‌طلبان برای حضور و مشارکت در انتخابات داشته و اعلام اخیر فرزند وی، حسین کروبی مبنی بر عدم اعلام نظر انتخاباتی عاری‌ از صحت است. گفته می‌شود که حسین کروبی در راستای تلاش اصلاح طلبان ساختاری مبنی بر پیگیری پروژه کاهش مشارکت اقدام کرده و اقدام به بیان دیدگاه‌های خلاف واقع مهدی کروبی است، در این رابطه گفته می‌شود مهدی کروبی همچون دفعات گذشته بر لزوم حضور در انتخابات تأکید دارد. فرزند کروبی در حالی مدعی عدم مشارکت پدر خود در انتخابات است که حزب اعتماد ملی و منتسب به مهدی کروبی ضمن مخالفت با تحریم انتخابات به‌عنوان اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو اقدام به مرزبندی با اصلاح‌طلبان تحریمی کرده و در حال معرفی کاندیدا و ائتلاف در برخی حوزه‌های انتخابیه می‌باشد! گفته می‌شود که در سانسور کروبی و بیانیه نویسی از جانب چند عنصر مرتبط با منافقین نقش اساسی دارند، اردشیر امیر ارجمند (سرپل نفاق در ستاد موسوی) تقی رحمانی، رضا علیجانی و اکبرین ازجمله افرادی هستند که در هماهنگی واتساپی به نام کروبی اطلاعیه داده و آن را در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر کرده‌اند.»

حمایت شورای ائتلاف از فهرست جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان

به گزارش ایسنا، امیرابراهیم رسولی با اشاره به تصمیم تشکیلاتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی درباره انتخابات مجلس خبرگان گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده، ضمن احترام به تمام نامزدهای شرکت کننده در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به استحضار ملت متدین ایران اسلامی می رساند که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تمام حوزه های انتخابیه سراسر کشور در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از فهرست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت می‌کند.

برنامه شورای ائتلاف برای انتخابات

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران: بیش از 1300 نفر در سامانه ثبت‌نام کرده بودند و طبیعتاً فرایند مصاحبه با کاندیدا و ارزیابی آن طولانی شد و این در حالی است که در برخی از ائتلاف‌ها و بسیاری از تشکل‌ها برای تنظیم لیست‌ها گروهی 7 ـ 8 نفره به ارزیابی می‌پردازند اما ما با حساسیت و تعهد این کار را انجام دادیم زیرا که مردم به ما اعتماد دارند. در حال حاضر لیستی ۹۰ نفره از افراد داریم که احتمالاً طی روزهای آینده، در حرکتی فشرده ۹۰ نفر به ۳۰ نفر برسد. در این دوره موضوع مشارکت نسبت به دوره‌های گذشته دارای اهمیت خاصی است زیرا که منطقه در شرایط بسیار حساسی به سر می‌برد و به‌نوعی جریان مقاومت به جبهه مقاومت تبدیل شده است. باید تلاش کنیم تا موضوع مشارکت را در ابعاد وسیع‌تری افزایش داده تا شاهد حضور پرشور و پرقدرت مردم در انتخابات باشیم.

رونمایی از فهرست اصلاح طلبان در تهران

به گزارش ایرنا، فهرست ۳۰ نفره «صدای ملت» در انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران به سرلیستی «علی مطهری» که مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه است رونمایی شد. در این لیست برخی افراد ازجمله  محمد بطحایی (وزیر اسبق آموزش و پرورش)، منصور حقیقت‌پور (نماینده ادوار مجلس)، محمد خوش‌چهره (نماینده مجلس هفتم) و .. دیده می شود.

راهبرد انتخاباتی اصلاحات

- محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و نماینده ادوار مجلس از جناح اصلاح‌طلب: دچار لکنت زبان شده ایم باید در جبهه اصلاحات بازنگری کنیم. مجموعه تشکیلاتی که اصلاح طلبان شکل داده اند افراد با تجربه و حسن نیت هستند و در همه ادوار مشارکت داشته اند اما الان فضا را به گونه ای می بینند که انتخاباتی نیست. اساسا حتی اگر مردم بیایند و آدم های خوبی هم انتخاب شوند اما دیگر مجلس معنا ندارد و از حیز انتفاع خارج شده است.

- مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری: با مشارکت ۴۰ درصدی هم می شود مجلس داشت، وقتی نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم لااقل همان حداقلی را اثرگذار کنیم باید قانون اساسی بازنگری شود.

تکذیب ادعای عضو جبهه شریان درباره محسن رضایی

به گزارش ایرنا، یک منبع نزدیک به دفتر محسن رضایی، اظهارات صالح اسکندری، عضو شورای مرکزی جبهه شریان مبنی بر اینکه «محسن رضایی» خواستار جلسه برای اعطای سهمیه به شریان بود، را رد کرد. این منبع نزدیک به محسن رضایی گفت: آقای رضایی هیچگونه صحبتی با هیچ حزب و جبهه ای در راستای اعطای سهمیه انتخاباتی نداشته است و چنین اظهاراتی خلاف واقع و کذب است. محسن رضایی هیچ حزب و گروه سیاسی ندارد و اعتقاد دارد که همه نیروهای انقلاب باید با هم وحدت کنند و سهم خواهی و تفرقه را کنار بگذارند. او بر این باور است که وجود همه گروه‌های انقلابی با هر سلیقه و اختلاف نظری که با یکدیگر دارند، برای پویایی جبهه انقلاب ضروری است. آقای رضایی هیچگاه وارد مسائل جزئی و اختلاف زا چون سهم خواهی لیستی نمی‌شود و معتقد است نیروهای انقلاب باید از خودگذشتگی و برادری اختلافات را حل کنند تا بتوانند کشور را از مشکلات عبور دهند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها