۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۷۰
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (963)

رسانه های داخلی

۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تکذیب تحویل موشک های بالستیک ایرانی به روسیه

تارنمای خبری "آر بی سی اوکراین" نوشت که بودانوف، رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، ضمن تکذیب تحویل موشک های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: هیچ موشک (ایرانی در اختیار روسیه) نیست. تمامی این اخبار نادرست است. وی همچنین گفت که روسیه چندین موشک دریافتی از کره شمالی را علیه اوکراین پرتاب کرده است. اما اینکه بگوئیم کاربرد (موشک های کره ای) در سطح گسترده بوده نیز حقیقت ندارد.

پی نوشت: اخیراً رویترز در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود که ایران ۴۰۰ فروند موشک زمین به زمین بالستیک به روسیه صادر کرده است.

آمار واجدین صلاحیت رای

به گزارش تسنیم، مجلس شورای اسلامی دارای 290 کرسی است که 15 هزار و 220 نفر برای آن رقابت می‌کنند و هم‌چنین 144 نفر برای تصدی 88 کرسی مجلس خبرگان رهبری مورد انتخاب قرار خواهند گرفت. به‌گفته‌ی ستاد انتخابات کشور در انتخابات امسال الزامی بر ممهور شدن شناسنامه‌ی فرد رأی‌دهنده وجود ندارد. رأی‌دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از مدارک پنج‌گانه‌ی گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت در انتخابات مشارکت داشته باشند. در این‌دوره از انتخابات، 61 میلیون و 172 هزار و 298 نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن هستند؛ از این تعداد 30 میلیون و 945 هزار مرد و 133 نفر و 30 میلیون و 227 هزار و 165 نفر زن هستند. هم‌چنین که 3.5 میلیون رأی اولی در کشور داریم.

انتشار لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری

ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اعلام خبر وحدت نیروهای انقلابی گفت لیست نهایی و مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری به شرح زیر است:

۱. محمدباقر قالیباف ۲.حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی ۳.حجت الاسلام محمدحسین بحرینی۴.زهرا قلن بر ۵.فاطمه قاسمپور ۶.فاطمه حائری شیرازی ۷.الهه عطایی ۸.زهره سادات لاجوردی ۹.زهره طبیب زاده ۱۰.اسماعیل کوثری ۱۱.حجت الاسلام علیرضا سلیمی ۱۲.حسن خجسته باقرزاده ۱۳.حسین نجابت ۱۴.امیرابراهیم رسولی ۱۵.رضاتقی پور ۱۶.عبدالحسین روح الامینی ۱۷.علی اصغر پورمحمدی ۱۸.سعیداحدیان ۱۹.مالک شریعتی نیاسر ۲۰.بابک نگاهداری ۲۱.حجت الاسلام محمود نبویان ۲۲.علی خضریان ۲۳. مرتضی کامل نواب ۲۴.غلامحسین رضوانی ۲۵.مجتبی صفایی ۲۶.مصطفی غفاری ۲۷.سعیدآجرلو ۲۸.مجتبی زارعی ۲۹.مهدی شریفیان(اسلامشهر) ۳۰.میلادمیرزایی(شهرری).

حمایت شورای ائتلاف و جبهه پایداری در حمایت از فهرست جامعه مدرسین

- بیانیه جبهه پایداری: جبهه پایداری انقلاب اسلامی لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را نزدیک‌ترین لیست به معیارهای انقلاب اسلامی تشخیص داده و بنا دارد در حماسه ۱۱ اسفند از این فهرست اعلام حمایت کند.

- پرویز سروری: در شورای ائتلاف به این جمع بندی رسیدیم که در انتخابات مجلس خبرگان از لیست جامعه مدرسین حمایت کنیم هرچند احترام زیادی برای *جامعه روحانیت تهران* و لیست آن‌ها قائل هستیم.

همه در راستای اصلاحات

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران: اینکه تعامل چند حزب سیاسی عضو جبهه اصلاحات، به جدایی از این جبهه و جمع شدن حول محور آقای مطهری تعبیر شود، قطعا کج‌فهمی است. اصلاح‌طلبان هیچگاه جریان یکدستی نبوده‌اند که اگر بودند نیازی به تشکیل جبهه وجود نداشت. سازوکار تصمیم‌گیری جبهه اصلاحات هم اجماع نیست. اکثریت، مبنای تصمیم‌گیری است. حزب کارگزاران سازندگی ایران عضو جبهه اصلاحات است و هرچند مشکلاتی وجود دارد اما سعی خواهیم کرد پس از انتخابات و با استفاده از سازوکارهای دموکراتیک، جبهه اصلاحات را اصلاح کنیم. جبهه اصلاحات تنها جبهه‌ای است که کارگزاران عضو آن است و هیچ پیشنهاد دیگری هم مطرح نشده است. برای بیش از ۷۰درصد کرسی‌های مجلس، نامزد اصلاح‌طلبی وجود ندارد. ما در تهران فهرستی نخواهیم داشت و درباره حمایت از ۲۰ درصد دیگر کرسی‌ها نیز شعب استانی ما در هماهنگی با جبهه اصلاحات استان خود عمل خواهند کرد.

انتقادات خلاف واقع سعید محمد از آقای قالیباف

سعید محمد: آقای قالیباف و خانواده ایشان رفتار‌هایی خارج از چارچوب‌های آرمانی انقلاب از خود نشان داده‌اند و این برای مردم سؤال بر انگیز است چرا که اگر هر فردی حتی یکی از مشکلات ایشان را داشت صد باره حذف یا برکنار می‌شد، اما چرا ایشان کماکان بدون پاسخگویی به مردم در حال استمرار و تثبیت و ارتقاء جایگاه مدیریتی خود است؟/ ایلنا

خاتمی، روحانی و لاریجانی از فهرست صدای ملت حمایت می‌کنند؟

اسماعیل دوستی از اعضای لیست صدای ملت و رئیس ستاد انتخاباتی این فهرست در شهر تهران با اشاره شاخصه‌های لیست صدای ملت گفت: لیستی که آقای مطهری با کمک چهار حزب اعتدال و توسعه و کارگزاران و اعتماد ملی و ندای ایرانیان تهیه کرده یک لیست ترکیبی است. در حال مذاکره با شخصیت های ملی اصلاحات و اعتدالی مثل آقایان لاریجانی، روحانی و خاتمی هستیم و اعلام می کنیم که اگر از این لیست حمایت کنید حتما پشیمان نخواهید شد. لیست صدای ملت ترکیبی است و با حضور اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل و مستقل و اعتدالیون شکل گرفته و برای اولین بار است که در کشور چنین لیستی بیرون می‌آید. در این لیست نمایندگان ادوار، استانداران و اساتید دانشگاه ها هستند و همه تلاش ما در فهرست صدای ملت این است که بتوانیم پیگیر حقوق مردم باشیم و بتوانیم از حقوق ملت دفاع کنیم./ نور نیوز

توییت مشاور روحانی با گزاره رأی اعتراضی

حسام الدین آشنا، مشاور دولت روحانی: از صندوق قهر نکنید؛ با صندوق اعتراض کنید. هدف از بستن فضای انتخاباتی رأی آوردن اقلیت در غیاب اکثریت است. اگر ۱۰ درصد دیگر از مردم از حق خود استفاده کنند و ‌ رأی اعتراضی بدهند، همه فهرست‌های رنگارنگ ‌ آنان به باد هوا خواهد رفت و راه برای گشایش‌های بیشتر باز خواهد شد./ خبر آنلاین

نظرسنجی به سبک مشاور پیشین محمود احمدی نژاد

عبدالرضا داوری مشاور پیشین محمود احمدی نژاد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس جدیدترین گزارش‌های چند موسسه نظرسنجی معتبر؛ دکتر محمدباقر نوبخت در رشت و دکتر مسعود پزشکیان در تبریز، با اختلاف معنادار و چشمگیر نسبت به سایر کاندیداهای منطقه در انتخابات مجلس پیشتاز هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها