۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۷۷
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (969)

رسانه های داخلی

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اخبار انتخابات

  • محمدباقر قالیباف: به هر آنچه که در سال ۹۸ وعده کرده بودیم، عمل کردیم. در مجلس یازدهم ۲۱قانون را قول داده بودیم، هم‌اکنون ۱۹ قانون تصویب شده است و به غیر از آن ۲۰ قانون دیگر نیز تصویب شده است. مشارکت موضوع مهمی است، دشمنان ما تلاش می‌کنند مشارکت اتفاق نیفتاد. بدانید نزدیکترین و سریعترین راه حل مشکلات، پنجره انتخاب است، همه مشکلات با انتخابات حل می‌شود. شورای ائتلاف و جبهه پایداری با همفکری و با تجربه‌ای که داشتند، این لیست را بستند. من جزو هیچ لیست دیگری نیستم. تلاش می‌کنیم در مجلس دوازدهم انقلابی‌تر و کارآمدتر باشیم.‌
  • علی لاریجانی: رأی سفید را راهبرد موثری نمی‌دانم. این نوع کارها ممکن است کشور را به سمت دیکتاتوری ببرد. کشورهایی به سمت دیکتاتوری می‌روند که از طریق قهر مردم، یک اقلیتی سوار بر همه امور می‌شوند یا ساختارهای حکومت گاهی کاری می‌کنند که مردم روش اشتباهی را انتخاب کرده و نتوانند حضور پیدا کنند. اگر یک زمانی یک ساختاری از حکومت اشتباه کرد، مردم باید با حضور خود آن اشتباه را رفع کنند و به حکومت بگویند ما راه خود را متوجه شدیم. رای ندادن مسیری است که کشور را به سمت سلطه اقلیت خواهد برد. اگر اشکالاتی هم وجود دارد، باید با رأی دادن اصلاح شود.
  • غلامعلی حدادعادل: انقلاب اسلامی از ابتدا مردمی بوده است، از همه‌پرسی سال ۵۸ تا امروز این مردم بوده‌اند،‌مردم این انقلاب را حفظ کردند. انتخابات در ایران نشانه استقلال و آزادی است، آزادی انتخابات در ایران دستاورد انقلاب است، پیش از انقلاب مجلس آزاد نداشتیم.‌ در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عقلانیت، معنویت و عدالت راه ماست. راه ما راه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است. پیشران ما در کار سیاسی این دو کلیدواژه ایمان و امید است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند.
  • حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی: حضور ما در پای صندوق رأی، موجب تحکیم انقلاب اسلامی است. تلاش شده لیستی تهیه شود که بهترین‌ها در آن حضور داشته باشند. از اختلافات داخلی پرهیز کنیم، وحدت ما باعث کوری چشم دشمن خواهد بود.
  • صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری: اگر ائتلاف کنیم و بعد از آن حرف دیگری بزنیم که دیگر اسم آن ائتلاف نیست. بنابراین قطعاً لیست اصلی جبهه پایداری و دوستان ائتلاف همین لیستی است که اعلام شده است. همانطور که در تبلیغات هم شاهد هستید لیست ما دو سرلیست دارد. یکی آقای قالیباف و دیگری آقای آقاتهرانی. یعنی ضمن احترام به همه نامزدهای دیگری که در لیست هستند، راس دو گروه، هردو سرلیست هستند.
  • مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز: شاید به خاطر اینکه رقابتی ایجاد شود، کوتاه هم بیاییم و تشویق کنیم که با هم رقابت کنیم. اما اگر لیست رقیبِ جدی پیدا شود، خوشحال می‌شویم از اینکه فضای رقابتی خیلی جدی شد، به تعبیر رهبری رقابت واقعی دیگر شکل می‌گیرد و این خیلی مثبت و ارزنده است چراکه افزایش مشارکت تولید می‌کند، دوم اینکه سبب همگرایی بیشتر می‌شود.
  • علی مطهری: به دلیل اینکه ما منتقد و مخالف وضع موجود هستیم بنابراین رأی کسانی که به ما رأی بدهند، رأی اعتراضی است، به این معنی که حتی اگر کسانی نمی‌خواهند رأی بدهند به جای رأی دادن به لیست صدای ملت رأی بدهند که از این طریق اعتراض خود را برسانند. بخشی از اصولگرایان می‌گویند همین وضع خوب است و دنبال حل مشکل و رفع تحریم‌ها نیستند و می‌گویند تحریم‌ها برای ما نعمت است اما ما می‌گوییم این درست نیست.
  • اعضای لیست صدای ملت(وابسته به اصلاح طلبان) در بیانیه ای خطاب به مردم اعلام کردند: اگر خواهان تغییر وضعیت فعلی هستید به فهرست کامل صدای ملت رای دهید تا نمایندگانی متفاوت از آنچه اکنون هست و شما را گله‌مند و ناراحت کرده‌اند، راهی مجلس شوند.
  • هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان: در پاسخ به پرسشی درباره فرآیند بررسی صلاحیت ها و همچنین ابراز تعجب درباره رد صلاحیت حسن روحانی به عنوان فردی که ۲ دوره رئیس جمهور بوده است در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در کشور ما انجام انتخابات براساس قانون و ضوابط قانونی صورت می‌گیرد و طبیعتاً هر انتخاباتی قانون و شرایط خودش را دارد؛ آن‌چه در کشور ما مهم است این است که هیچ‌کس مصون از قانون نیست، هیچ‌کس مصون از نظارت نیست و طبیعتاً ممکن است افرادی سوابقی داشته باشند ولی در طول زمان این شرایط را برای انتخابات یک مجلس یا یک سمت از دست بدهند. وظیفه‌ای که برعهده‌ شورای نگهبان گذاشته شده، احراز آن شرایط اولیه در خصوص انتخابات‌هایی است که در قانون اساسی برعهده شورای نگهبان گذاشته شده‌ است.
  • مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا): در خصوص تمایل مردم به مشارکت در انتخابات از افراد پرسیده‌ شده است؛ «شما برای شرکت در انتخابات مجلس که ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد چه تصمیمی گرفته‌اید؟» 5 درصد مردم ایران، گفته‌اند قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند. 7.6 درصد به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند. 16 درصد گفته‌اند هنوز هیچ تصمیمی ‌برای شرکت در انتخابات نگرفته اند. 32.6 درصد بیان کرده‌اند به هیچ وجه در این انتخابات شرکت نمی‌کنند. 5.4 درصد گفته‌‌اند احتمال کمی ‌دارد در این انتخابات شرکت کنند. نسبت کسانی که گفته‌اند قطعا در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند از  27.9 درصد در موج اول (اوایل آبان ماه) به 38.5 درصد در موج سوم (۸ اسفند) رسیده است. با توجه به اینکه میزان مشارکت قطعی مردم در موج سوم نظرسنجی‌ ایسپا، نسبت به دو موج قبلی روند افزایشی داشته است؛ برآورد ایسپا از میزان مشارکت مردم ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس آخرین نظرسنجی، حدود 41 درصد است.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها