۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۸۰
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (971)

رسانه های داخلی

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین
  • به گزارش ایرنا، بیش از ۲۵ میلیون نفر از واجدان شرایط در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند. این عدد مشارکت ۴۱ درصدی را برای این دوره از انتخابات رقم زده است. نتایج رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.
  • «محسن اسلامی»، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از استان‌های پیشرو در انتخابات ۱۱ اسفند هستند. براساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان زنان و ۵۳ درصد مردان هستند که ۸۶ درصد از رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد گواهینامه و کمتر از ۱ درصد با پاسپورت و کارت پایان خدمت رأی دادند.
  • به گزارش فارس، در حالی که یک کمپین بسیار گسترده ضدایرانی برای تحریم همه جانبه انتخابات 1402 شکل گرفته بود و به رغم آنکه برخی گروه‌ها و اشخاص رادیکال در داخل نیز تلویحاً با آن همراهی کردند، اما آمارها از مشارکت حدود 25 میلیونی در این انتخابات حکایت از شکست قطعی این کمپین دارد.
  • آیت الله رئیسی، با کسب اکثریت آرا، نماینده منتخب مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری شد.
  • به گزارش تسنیم، اخبار غیررسمی حاکیست که تا این لحظه محمدباقر نوبخت، محمدرضا باهنر، علی‌اصغر عنابستانی و محمدرضا پورابراهیمی از راهیابی به مجلس بازمانده‌اند. محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل و از یاران شناخته شده روحانی در رشت به رغم حمایت‌ علی لاریجانی نتوانست آرای مردمی را به خود اختصاص دهد. شنیده‌ها حاکیست محمدرضا باهنر و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان شناخته شده مجلس در کرمان هم این بار نتوانستند نظر مردم این استان را به خود جلب کنند.
  • به گزارش ایسنا، عباس ذاکریان، فرماندار قم گفت: آیت‌الله سیدمحمد سعیدی با کسب ۲۶۰ هزار و ۹۵۴ رای به عنوان نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. «مجتبی ذوالنور» با ۱۴۹ هزار رای و 02/38 درصد آرا، «منان رئیسی» با ۱۰۵ هزار رای و ۲۷ درصد آرا و «قاسم روانبخش» با ۷۸ هزار و ۵۰۰ رای و 16/20 درصد آرا به عنوان نمایندگان قم در مجلس دوازدهم شورای اسلامی انتخاب شدند. میزان مشارکت مردم قم در انتخابات ۱۱ اسفند ۴۹.۷ درصد بوده است.
  • شبکه الجزیره در گزارشی از مشارکت مردم در این دوره از انتخابات با اشاره به حضور پررنگ داوطلبان زن، از اقبال چشمگیر و گسترده بانوان ایرانی در مراکز رای گیری با توجه به حوادث سال گذشته در ایران ابراز شگفتی کرد.
  • روزنامه انگلیسی گاردین از آسان سازی شرایط رای گیری در ایران و تایید افراد بیشتر در شورای نگهبان نسبت به دوره های گذشته خبر داد. این رسانه غربی با اشاره به ناآرامی های سال گذشته ایران، رای گیری دیروز را رای مردم ایران به مشروعیت جمهوری اسلامی و عامل افزایش قدرت آن در منطقه و جهان دانست.
  • غلامحسین کرباسچی، فعال اصلاح طلب در پاسخ به پرسشی درباره میزان رقابت در این انتخابات اظهار کرد: رقابت در انتخابات اخیر به نوعی یک رقابت داخلی بین جریانات اصولگرا است. جریان اصلاحات به شعر معروف «به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل» اقدام کردند و افرادی از آن ها گفته‌اند که بنابر وظیفه و تکلیف نسبت به آینده کشور تلاش کردند تا بتوانند سهمی را در آینده ایفا کنند. با توجه به شرایط کشور و ذهنیت منفی شکل گرفته نزد بخش قابل توجهی از مردم و به ویژه بدنه جریان اصلاح طلب، احتمالا شانس کمی نصیب این جریان خواهد شد.
  • غلامرضا صادقیان سردبیر روزنامه جوان با عنوان تحریم‌کنندگان به انتخابات مشروعیت دادند! نوشت: انتخابات یازدهم اسفند در تاریخ انقلاب از این جهت که بیشتر از هر انتخابات دیگری تحریم و تهدید شد، شاخص بود. اما این تهدید‌ها و تحریم‌ها در معنایی باطنی، ناخواسته به انتخابات و نتایج آن، مشروعیت داد!
  • علي ربيعي طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد نوشت: انتخابات اين دوره هم گذشت. هرچه بود، با تمامي بحث‌ها، تحريم‌ها، مخالفت‌ها، مشاركت‌هاي اعتراضي و در ميان طرفداران مشاركت و برندگان مشاركت محدود، بداخلاقي‌ها، افشاگري‌ها، آبروريزي‌ها و نشان دادن چهره جديدي از عدم نسبت اخلاق و دينداري با رقابت و... تمام شد؛ اما مي‌انديشم كه آيا با اين وصف، انتخابات اخير را مي‌توان درس‌آموزي براي تجديدنظر در انسدادزدايي و بازگرداندن انتخاباتي با حضور همه سلايق , انديشه‌ها دانست و آن را نويدبخش تغييرخواهي‌ها و اصلاحات ارزيابي كرد؟
  • سیدعلی علوی طی یادداشتی با عنوان اتمام حجت با کارگزاران نوشت: انتخابات 11 اسفند نیز برگزار شد و جلوه دیگری از تعهد نظام جمهوری اسلامی به مسئله جمهوریت به منصه ظهور رسید برگزاری 41 انتخابات طی 44 سال نشان از اهمیت جایگاه مردم در نظام سیاسی است که جمهور مردم و اسلام را دو رکن اصلی خود می داند که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه ها شده و در آینده نیز راه غلبه بر مشکلات را استمرار همین تفکر می داند.
  • دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از دستگیری ۱۰۰ نفر در استان به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: بیشتر این افراد به دلیل درگیری در اطراف شعبات و خرید و فروش رای دستگیر شده‌اند.
  • به گزارش همشهری، در روزهای اخیر یک فایل صوتی از شورای رهبری گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله درز پیدا کرده که عبدالله مهتدی دبیرکل کومله و سایر اعضای شورا درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صحبت می‌کنند. در قسمت‌هایی از این فایل صوتی که منتشر شده، عبدالله مهتدی می‌گوید: باید تمام تمرکز ما روی انتخابات ایران باشد و هرچه بتوانیم از مشارکت در آن بکاهیم تا بتوانیم بهره‌برداری‌های زیادی داشته باشیم. مشارکت پایین در انتخابات به ما این امکان را می‌دهد که روی تحریم بیشتر ایران مانور دهیم. مشارکت پایین در انتخابات به ما این امکان را می‌دهد که خود را نماینده مردم کردستان و ایران معرفی کنیم و از مؤسسات مختلف در امریکا و اروپا حمایت مالی جذب نماییم. مشارکت پایین در انتخابات به ما این امکان را می‌دهد که تیم جذب خود را مجدداً فعال کنیم و از میان جوانان تعداد بیشتری را برای اقدامات مسلحانه جذب نماییم.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها