۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۸۸
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (977)

رسانه های داخلی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رد اتهام‌زنی رسانه آمریکا علیه ایران

وزیر خارجه سودان: سودان هیچ گونه درخواستی از طرف ایران در خصوص ایجاد پایگاه دریایی دائمی در سواحل مشرف بر دریای سرخ دریافت نکرده است. مقاله وال‌استریت ژورنال را امروز خواندم و این خبر صحت ندارد.

پی نوشت: اخیراً وال‌استریت ژورنال مدعی شده بود که سودان قرار است در ازای موافقت با احداث پایگاه نظامی ایران در خاک سودان، از تهران پهپاد دریافت کند.

انهدام تیم تروریستی در بوکان آذربایجان غربی

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه: به دنبال نفوذ یک تیم تروریستی سه نفره در منطقه‌ی عمومی بوکان که اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی را در دستور کار داشت، با واکنش به هنگام رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا این تیم شناسایی و متلاشی گردید. دو نفر از اعضای این تیم تروریستی به هلاکت رسیده و یک نفر نیز مجروح گردید. در خلال این عملیات، سه نفر از عوامل منحرف که قصد نجات این تیم را داشتند دستگیر شدند./ تسنیم

دستگیری فرزند مولوی عبدالحمید به‌ اتهام حمل سلاح غیرمجاز

فاروق اسماعیل زهی فرزند مولوی عبدالحمید به اتهام حمل سلاح غیرمجاز(سلاح گرم) در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان خاش دستگیر و در حال حاضر به قید ضمانت آزاد شد. فاروق اسماعیل زهی یکی از حاضران در کاروان مولوی عبدالحمید بود که به سمت مناطق سیل زده دشتیاری در حرکت بوده و به همین دلیل برای ساعاتی در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان-خاش متوقف شد. پس از بررسی های لازم مشکل عبدالحمید و کاروان همراه او در حرکت به سمت منطقه دشتیاری برطرف شد./ فارس

گروسی: مدرکی برای ساخت سلاح هسته‌ای در ایران نداریم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ما باید اظهارات مقامات ایران را درباره پیشرفت هسته‌ای، بسیار بسیار جدی بگیریم، به ویژه آنچه از سوی مقامات دولت مطرح می‌شود. هیچ مدرک یا اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است ندارم. من درباره توانایی بازرس‌هایم برای اینکه بتوانند قطعات این جورچین را دوباره کنار هم قرار دهند تردید دارم. بدون آن، تدوین کردن یک توافق هسته‌ای دیگر دشوار خواهد بود. چیزی که من می‌گویم این است که ایران تنها کشوری است که سلاح هسته‌ای ندارد و در حال غنی‌سازی در سطح ۶۰ درصد است و دارد اورانیوم غنی‌شده در سطح ۶۰ درصد را انبار می‌کند./ همشهری

شورای حکام آژانس علیه ایران قطعنامه صادر نمی‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم گرفتند وارد تقابل جدی با برنامه هسته‌ای ایران نشوند. دیپلمات‌ها گفته‌اند در شرایطی که جنگ در غزه ادامه دارد ایالات متحده خواستار دامن زدن به تنش‌های دیپلماتیک بیشتر با ایران از طریق تلاش برای صدور یک قطعنامه علیه این کشور در آژانس اتمی نیست.

اصلاح‌طلبان آماده انتشار سند گفتمانی جدید

مشرق نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان خود را آماده انتشار سند گفتمانی جدید اصلاحات طی هفته‌های آینده کرده‌اند.گفته می‌شود این سند که به گفته برخی اصلاح طلبان با هدف تغییر الگوی رفتاری حاکمیت و تغییر شکل انتخابات بوده محصول مطالعات پژوهشی‌ای می‌باشد که بخشی از آن از سوی دفتر خاتمی انجام و بخش دیگری از آن طی گفتگوهایی با چهره های اصلاح طلب و کارشناسان در جبهه اصلاحات انجام و صورت بندی شده است.گفته می‌شود در این سند انتقاداتی مبنی بر ایجاد انسداد در برابر حرکت های اصلاحی انجام شده و از سوی دیگر بر لزوم توجه به نسل جدید جریان اصلاحات به عنوان حاملان و عاملان این جریان تاکید شده است. تاکید بر عصری شدن اصلاحات، توجه به سبک زندگی نسل جدید، لزوم اصلاحات ساختاری مبتنی بر بیانیه ۱۵ گانه خاتمی و...بخشی از این سند می باشد، اصلاح طلبان همچنین می‌کوشند این سند را به عنوان آلترناتیو حکمرانی موجود طرح و پیشنهاد کنند.

سیاه نمایی از انتخابات مجلس

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین: چرا انتخابات را تا ۱۲ شب طول دادند و یکدفعه آمار نجومی افزایش پیدا کرد؟ در صورتی که بسیاری از صندوق‌ها هم خالی بودند. اگر آراء باطله را در نظر نگیریم، مشارکت کمتر از ۱۲ درصد می شود. شورای نگهبان صلاحیت افرادی را تایید کرد که حتی خانواده‌هایشان به آنها رأی ندادند. با حضور کوچکی‌زاده، نبویان، رسایی و این قبیل افراد مجلس رادیکال تشکیل شده است. صندوق به صندوق میزان آراء را اعلام کنند. نتیجه انتخابات حاصل عملکرد ۲۰۰ فرماندار است. اگر فکری نکنند مردم دیگر در انتخابات شرکت نمی‌کنند. نمایندگان ادوار بدون دلیل ردصلاحیت شدند. دولت و مجلس از وضعیت یکدستی به همدستی تبدیل شدند.

واکنش جمهوری اسلامی به نتایج انتخابات مجلس در تهران

روزنامه جمهوری اسلامی: راهیابی فقط ۱۴ نفر در مرحله اول انتخابات به مجلس و کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم برای مشخص شدن ۱۶ نفر دیگر، نشان‌دهنده مشکلاتی است که مردم در انتخاب افراد مطلوب خود دارند و به همین دلیل برگه‌های رأی را نتوانستند پر کنند. نفر اول انتخابات تهران نماینده ۶ درصد مردم است. در برگه‌های رأی بجای نام کاندیداها قیمت کالاها را نوشته‌ اند. مسئولان معنی اینکارها را درک می کنند؟

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها