۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۹۰
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (979)

رسانه های داخلی

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اتهامات بی اساس وزیر جنگ انگلیس علیه ایران

به گزارش وبگاه پولیتیکو، "گرانت شاپس" وزیر جنگ انگلیس با اشاره به اینکه نمی تواند وارد جزییات بیشتری شود، مدعی ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شد. وی گفت: "اما چه موشک‌های بالستیک باشد و چه پهپادهای شاهدی که به روسیه داده‌اند، ما دیده‌ایم که اگر در دنیا مشکلی وجود داشته باشد، اغلب ایران آن را پیش می‌برد یا در این مورد به تامین زنجیره کمک می‌کند. آن‌ها نه تنها در منطقه خود، بلکه در این مورد در اروپا نیز تاثیر بدی دارند."/ تابناک

اظهارات مداخله‌جویانه مقام انگلیس درباره انتخابات ایران

معاون وزیر امور خارجه انگلیس طی اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران، تلاش کرد به بهانه رد صلاحیت تعدادی از نامزدهای انتخاباتی، مشروعیت این رویداد دمکراتیک در ایران را مخدوش جلوه دهد. طارق احمد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا کرد:‌ یک بار دیگر، مردم ایران از حق انتخابات آزاد و عادلانه محروم شدند. وی با زیر سوال بردن جایگاه شورای نگهبان مدعی شد: ایران صلاحیت نامزدهایی را که موافق آن‌ها نبود (برای شرکت) در انتخابات‌ اخیر رد کرد. مردم ایران باید بتوانند درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند/ ایرنا

اظهارات جدید ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه در گفتگو با فراز: فهمیدند یک مَن ماست، چقدر کَره می‌دهد. بزرگترین چالش ما خنجرهایی بود که از پشت به ما زده شد. مجلس آینده دست دولت را برای مذاکره باز بگذارد. قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها امکان اجرا ندارد. دوستانی که می‌گفتند ۸0 درصد مشکلات به خاطر ناکارآمدی و ۲۰ درصد به خاطر تحریم است، امروز نظر دیگری دارند. فکر می‌کردند دولت تدبیر و امید به دنبال بهانه است. پایان دادن به امنیتی‌سازی ایران، مهم‌ترین هدف سیاست خارجی ما بود. امروز، من ۳ تحریم دارم اما دوستانی که این کارها را انجام می‌دهد هیچ تحریمی ندارند. بزرگ‌ترین چالش ما، خنجرهایی بود که از پشت به ما زده می‌شد؛ افرادی بودند که مذاکرات را به بیرون درز می‌دادند. پیش از آغاز مذاکرات، به همکاران گفتم که این صحنه، صحنه‌ی قربانی‌شدن است، نه صحنه‌ی قهرمان شدن!. گره کور مذاکرات نه با دست باز می‌شود و نه با دندان؛ با عقل باز می‌شود. مسئولیت سیاست خارجی، مستقیما با رهبری است و دولت مجری است.

اظهارات مهاجری درباره انتخابات و سبد رأی اصلاح طلبان و اصولگراها

محمد مهاجری در گفت و گو با خبر آنلاین: تعداد قابل توجهی از افراد برگه های رأی را ناقص پر کردند، با توجه به آنکه برگه رأی در تهران ۳۰ جای خالی دارد، این مسئله نشان می دهد که علاقه مندی مردم به نوشتن نام نامزدهای این دوره در برگه رأی بسیار پایین بود و به اعتقاد من برگه هایی که فقط نام ۲ یا سه نامزد در آنها نوشته شده اند نیز فرقی با آرای سفید ندارند. مردم تغییر فاز دادند، البته اگر اصلاح طلبان با تمام قوا نیز وارد انتخابات می شدند وضعیت بهتر از این نمی شد چون جامعه ایرانی به ویژه در کلانشهرها دیگر ذائقه سیاسی ندارد. آقای قالیباف قطعا با دخالت های بیرونی رئیس مجلس خواهد شد چون در مجلس دوازدهم حتی کسی در تراز آقای قالیباف وجود ندارد. گرچه شخص آقای قالیباف به لحاظ سطح سیاسی، شخصیتی درجه ۳ است اما خرمندترین فرد در مجلس دوازدهم محسوب می شود. البته کرسی ریاست او پایه های متزلزل خواهد داشت و مجبور است حرف تندروها را گوش کند.

تکذیب شایعه انصراف قالیباف

به گزارش تسنیم، چند روز گذشته برخی از کانال‌ها و افراد در فضای مجازی شایعه انصراف قالیباف از مجلس دوازدهم را مطرح کرده بودند که این شایعه توسط مشاور رئیس مجلس تکذیب شد. محمود رضوی مشاور قالیباف در واکنش به اظهارات عبدالرضا داوری، مشاور پیشین محمود احمدی نژاد مبنی بر اینکه  «محمدباقر قالیباف احتمالا از حضور در مجلس انصراف می‌دهد» نوشت: جناب آقای دکتر داوری، شما باور نکنید. این خبر شایعه‌سازی و عملیات روانی طراحی شده توسط کسانی است که از شکست پروژه ترور شخصیتی و حذف آقای دکتر محمدباقر قالیباف از مجلس دوازدهم عصبانی هستند.

واکنش دفتر مولوی عبدالحمید به خبر دستگیری فرزند او

دفتر مولوی عیدالحمید، امام‌ جمعه‌ی اهل‌سنت زاهدان با صدور بیانیه‌ای به خبر منتشرشده در خبرگزاری فارس درباره‌ی فرزند او واکنش نشان داد. در این اطلاعیه آمده است: «خبرگزاری فارس که وجهه آن بر همگان آشکار شده است، خبری با این مضمون منتشر کرد که فرزند مولوی عبدالحمید «به اتهام حمل سلاح غیرمجاز (سلاح گرم) در ایست بازرسی پلیس راه زاهدان خاش دستگیر و در حال حاضر به قید ضمانت آزاد شد». ضمن تاکید بر کذب ‌بودن این ادعا، خاطرنشان می‌شود که خبرگزاری مذکور با هدف سرپوش‌گذاشتن بر تنگ‌نظری مسئولان و انحراف افکار عمومی از علت اصلی ممانعت از سفر مولوی عبدالحمید به مناطق سیل‌زده جنوب بلوچستان به این افترا و دروغ‌پردازی روی آورده است.»

آمار بهادری جهرمی از کاهش تورم نقطه به نقطه

به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه ماه، بر اساس آخرین آمار مرکز آمار کشور، به ۳۵ کاهش یافته است که نشان از کاهش بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصدی از ابتدای فعالیت دولت دارد؛ در ۱۲ ماه گذشته هم این نرخ کمتر از ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها