۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۰۲
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (983)

رسانه های داخلی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه تحریم های خصمانه آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌هایی علیه ۴ شخص مرتبط با ایران اعمال کرده است. آمریکا این تحریم‌ها را با هماهنگی انگلیس و با ادعای مبارزه با تروریسم علیه این افراد اعمال کرده است. طبق ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، این افراد یک عضو یا تسهیل کننده مالی برای «گردان الاشتر» بحرین هستند که در سال 2018 در فهرست تروریسم آمریکا قرار گرفت./ دنیای اقتصاد

انتقاد روزنامه دولت از اظهارات اخیر زیباکلام

ایران نوشت: «صادق زیباکلام در تازه‌ترین اظهاراتش در گفت‌و‌گو با شبکه4 انگلیس، با طرح ادعایی بی‌اساس مدعی شده است که بسیاری از ایرانی‌ها دعا می‌کنند ترامپ رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باشد. چون مردم ایران مطمئن هستند که اگر ترامپ به قدرت برسد، اقدامات بیشتری علیه رژیم اسلامی انجام می‌دهد. نکته قابل توجه اظهارات اخیر زیباکلام این است که برخلاف ظاهرسازی‌های او و دیگر اصلاح‌طلبان، چنین ادعاهایی نه نقد به حاکمیت است و نه در چهارچوب نقد مطرح می‌شود. محتوای گفت‌و‌گوی این چهره اصلاح‌طلب نیز در رسانه‌های این جریان بایکوت شده و حتی مورد نقد قرار نگرفت.این درحالی است که او علاقه و ایده‌آل خود را به عنوان خواست «بسیاری از مردم ایران» جا زده و به صراحت اعلام می‌کند که دونالد ترامپ در صورت انتخاب احتمالی، باید اقدامات امریکا علیه کشورمان را افزایش دهد. زیباکلام پیش از این نیز در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که ترامپ و بایدن مشغول رقابت با یکدیگر بودند، از آرزوی قلبی خود برای پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات گفته بود. صادق زیباکلام پیش‌تر نیز در اظهاراتی مشابه گفته بود که با باخت تیم‌های ورزشی ایران کیف می‌کند!

تطهیرسازی دلیل رأی ندادن رئیس دولت اصلاحات در قالب فداکاری!

روزنامه آرمان ملی به نقل از محسن هاشمی درباره تحریم انتخابات از سوی محمد خاتمی نوشته است: براندازان که عمدتاً خارج از کشور هستند تبلیغات وسیعی کرده بودند که انتخابات با عدم مشارکت روبرو شود که متأسفانه این موضوع را در کلان شهرها دیدیم، مثلا در شهری مثل تهران با حدود ۷۶ درصد عدم شرکت و حدود ۸ درصد هم رای باطله می‌توان گفت آن‌ها راضی شدند و توانستند مشارکت را در انتخابات به پایین‌ترین حد خود حداقل در کلان شهرها برسانند. جبهه اصلاحات و اصلاح طلبان می‌خواستند کنار نارضایتی مردم قرار بگیرند و توصیه‌ای به ثبت نام نکردند و از آن طرف هم به دلیل نداشتن کاندیدا عنوان کردند امکان ارائه لیست نداشتند، در نهایت هم تعدادی از بزرگان جبهه اصلاحات رای ندادند آن‌ها هم به احتمال قوی الان راضی هستند چرا که فرض شان بر این است که کنار مردم ناراضی قرار گرفته اند و به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

دفاع پزشکیان از قالیباف

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو: باتوجه به فضایی که در روز‌های گذشته به وجود آمده، به نظر می‌رسد که باید با آقای قالیباف در رابطه با موضوع ریاست مجلس دوازدهم صحبت کرد. برای تصمیم گیری در رابطه با ریاست مجلس دوازدهم، باید از همه نظرات و دیدگاه‌ها استفاده کرد و نمی‌شود یکجانبه به مسئله نگاه کنیم. اگر قرار باشد افرادی که در روز‌های گذشته، اظهارات خیراخلاقی و غیرمنطقی مطرح کردند در قامت ریاست مجلس قرار بگیرند، قطعا ریاست آقای قالیباف منطقی‌تر به نظر می‌رسد. اینکه بیایم هنوز از راه نرسیده و کار نکرده، فردی را نقد کنیم که کار‌های زیادی انجام داده است، منطقی نیست؛ افرادی که به قالیباف نقد می‌کنند، کجای مملکت را توانسته‌اند درست کنند؟

پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های آینده مجلس

علی مطهری در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی تشکیل فراکسیون میانه‌روها در مجلس آینده گفت: قاعدتاً نمایندگان میانه‌رو که در انتخابات اخیر از سوی مردم انتخاب شده‌اند برای آنکه بتوانند در تصمیم‌گیری‌های مجلس شورای اسلامی نقش‌آفرین باشند می‌باید یک فراکسیون تشکیل دهند تا رای و نظر آنها بر تصمیمات مجلس اثرگذار باشد. احتمالاً علاوه بر فراکسیون میانه‌روها، دو فراکسیون دیگر که یکی از آنها منتسب به شورای ائتلاف و دیگری نزدیک به پایداری باشد نیز تشکیل خواهد شد. اولویت نخست فراکسیون میانه‌روها می‌باید مسائل اقتصادی و معیشتی باشد به دلیل آنکه مردم به شدت در این بخش تحت فشار هستند. همینطور لازم است که به بحث سیاست خارجی هم بپردازند تا بتوانند زمینه‌ی رفع تحریم‌ها و توازن میان رابطه با شرق و غرب را فراهم کنند.

جزئیات بازداشت عوامل ارسال فیلم ماجرای درمانگاه قم به شبکه تروریستی اینترنشنال

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم از شناسایی و دستگیری 4 نفر از عوامل اصلی تهیه و ارسال فیلم درگیری در درمانگاه قم به شبکه‌های معاند با صدور دستورات قضایی و تلاش ضابطین محترم استان در کمتر از دو روز خبر داد. با بررسی اولیه توسط نهاد‌های انتظامی و امنیتی مشخص شد این افراد قصد سوء استفاده از این اتفاق و ایجاد تفرقه و تنش در سطح جامعه را با ارسال فیلم به شبکه‌های معاند داشته‌اند. تنش و درگیری ایجاد شده در درمانگاه بدون انعکاس به دستگا‌های قضایی وانتظامی با مصالحه و رضایت طرفین در همان زمان خاتمه یافته بود، اما با فاصله چند روز از وقوع این اتفاق، فیلم تقطیع شده توسط این افراد استخراج و به شبکه معاند اینترنشنال ارسال می‌شود و این شبکه معلوم الحال نیز شروع به نفرت پراکنی می‌نماید.

ماجرای عدم بازگشت برخی خبرنگاران صدا و سیما به ایران چیست؟

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، در پاسخ به پرسش تابناک، مبنی بر اینکه «آیا شایعات اخیر پیرامون عدم بازگشت برخی کارمندان مامور صدا وسیما به ایران پس از اتمام ماموریت صحت دارد یا خیر؟» پاسخ داد: بازگشت خبرنگاران صدا وسیما پس از پایان مأموریتشان قطعی و اقدامات لازم برای جایگزینی آن‌ها انجام شده است. اما از آن‌جایی که مراحل دریافت ویزا و انجام کارهای اداری برای برخی از خبرنگارانی که ساکن اروپا یا مأمور در سازمان ملل هستند طولانی شده است، شایعات اخیر پیرامون عدم بازگشت آن‌ها شکل گرفته است. در حالی که بازگشت آن‌ها قطعی و طبق روال پیش می‌رود.

ورود ناوهای چین و روسیه به آب‌های ایران

ناوهای چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ در شمال اقیانوس هند وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند. در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی ارتش شامل ناوشکن‌های «جماران»، «دنا»، «بایندر»، ناوهای «گناوه»، «زره»، «سیرجان» و شناورهایی از نیروی دریایی سپاه شامل ناو «شهید سلیمانی»، ناو «ابو مهدی المهندس»، ناو «شهید محمودی» و «تندر» حضور دارند./ تسنیم

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها