۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۰۷
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (986)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین

  • جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا پیش از بیان اظهاراتش علیه نتانیاهو، تیم او را در جریان این سخنرانی گذاشته بود. بایدن تاکید کرد که شومر نگرانی جدی بسیاری از آمریکایی‌ها را ابراز کرده است. چاک شومر اخیراً در صحن مجلس سنا گفته بود که:" حزب نتانیاهو پس از هفتم اکتبر دیگر نتوانسته نیازهای این رژیم برآورده کند. از اسرائیل می خواهیم تا انتخابات جدیدی برای جایگزینی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی این رژیم برگزار کنند. جهان از آن زمان (هفتم اکتبر) دچار تغییراتی رادیکال شده و مردم اسرائیل دارند توسط نگرش‌هایی خفه می‌شوند که در گذشته گیر کرده است. نتانیاهو با ارجح دانستن بقای سیاسی خود نسبت به حفظ منافع صهیونیست‌ها، «مسیر خود را گم کرده است.»"
  • دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد وی با طرح ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب غزه موافقت کرده است. این موافقت پس از جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و در پی آن جلسه کابینه کوچک امور سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی صورت گرفت. به نقل از سایت خبری عربی۲۱، دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲ طرح‌ انجام عملیات نظامی در رفح و طرح تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه آوارگان و ساکنان، تصویب شده است. پیشتر کابینه جنگی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح تا ماه رمضان ضرب‌الاجل صادر کرده بود.
  • به گزارش الجزیره، حماس در برابر آزادی هر نظامی زن صهیونیست زنده که در اسارت مقاومت است شرط کرده که باید ۵۰ اسیر فلسطینی مشخص‌شده از سوی حماس از جمله ۳۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد از بند زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند. همچنین با آغاز مرحله دوم توافق و پیش از هرگونه مبادله اسیران میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، آتش‌بس دائم اعلام ‌شود. از دیگر شروط حماس نیز عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از ۲ خیابان «الرشید» و «صلاح‌الدین» در مرحله نخست، جهت بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود و همچنین عبور کمک‌های ارسالی به نوار غزه از این خیابان‌ها است. علاوه بر این، پیشنهاد حماس شامل تضمین برای آغاز عملیات بازسازی فراگیر نوار غزه و پایان محاصره این باریکه همزمان با آغاز مرحله سوم توافق است. دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: موضع جدید حماس درباره مذاکرات آتش‌بس همچنان مبتنی بر «خواسته‌های بی‌اساس» است.
  • عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر: مصر با تمام وجود برای آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کند.                                      ما  به دنبال وارد کردن بیشترین مقدار کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است. نباید از شیوه گرسنه نگه داشتن به عنوان سلاحی در جنگ غزه استفاده کرد. بر تداوم باز بودن گذرگاه مرزی رفح تاکید داریم.. مصر به برپایی کشور مستقل فلسطین که در کنار «اسرائیل» در صلح زندگی کند، اهتمام دارد.
  • سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش یمن کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ با تعدادی موشک دریایی و یک ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد مناسب مورد هدف قرار داده است. وی از گسترش عملیات‌ ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم تا اقیانوس هند خبر داد.

نظر رئیس جمهور فرانسه درخصوص ترامپ

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در یک مصاحبه تلویزیونی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اشاره کرد و گفت: به نظر من پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در این انتخابات بعید است.

مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه گفت پس از اعلام شکست اوکراین و ایجاد پارلمان موقت، کی‌یف باید بپذیرد که قلمرو آن باید بخشی از روسیه شود. سازمان ملل باید بپذیرد که اوکراین باید علاوه‌براین، شخصیت حقوقی بین‌المللی خود و عدم امکان پیوستن هر یک از جانشینان قانونی آن به ائتلاف‌های نظامی بدون رضایت روسیه را از دست بدهد.

ائتلافی جدید برای تأمین تسلیحات دوربرد اوکراین

« اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «دونالد تاسک»، نخست وزیر لهستان در برلین گفت: در چارچوب گروه تماس برای دفاع از اوکراین موسوم به گروه رامشتاین، ما تشکیل یک ائتلاف جدید برای قابلیت‌های توپخانه‌ای - موشکی دوربرد را اعلام می‌کنیم. از هم اکنون، ما سلاح‌های بیشتری را در سطح کل بازار جهانی برای اوکراین خریداری خواهیم کرد و تولید تجهیزات نظامی در اروپا گسترش خواهد یافت.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها