۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۱۴
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

چرایی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از زمان روی کار آمدن مجدد در دسامبر ۲۰۲۲٫، با انبوهی از مشکلات قضایی و سیاسی در داخل درگیر بود، پس از شش ماه از جنگ غزه، اکنون در منجلاب فروپاشی کابینه‌اش فرورفته است. او که نتوانسته در جنگ غزه دستاوردی کسب کند، باروی آوردن به ترور در سوریه و لبنان تلاش می‌کند برای افکار عمومی و منتقدان داخلی این‌گونه القا کند که توانسته موفقیت‌هایی نیز کسب کند
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
نویسنده : دکتر جواد معصومی کارشناس مسائل بین الملل

رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه جنایت دیگری مرتکب شد و با حملات هوایی ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق را هدف قرارداد که بر اساس آن ساختمان کنسولگری ایران به‌طور کامل تخریب شد. رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۱ تاکنون صدها حمله به خاک سوریه انجام داده است اما در ماه‌های اخیر پا را فراتر گذاشته و با ترور مستشاران جمهوری اسلامی ایران مستقر در سوریه از خطوط قرمز محور مقاومت عبور کرده است.

جنایت اخیر اسرائیل در حمله به کنسولگری نشان داد که این رژیم همه قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. حمله اخیر به دفتر دیپلماتیک ایران، آن‌هم در خاک کشور ثالث علاوه بر اینکه نقض تمامیت ارضی سوریه، نقض تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی نیز به‌حساب می‌آید. به استناد کنوانسیون 1961. وین مربوط به روابط دیپلماتیک، به‌صراحت احترام به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها، دیپلمات‌ها و کارکنان مأموریت‌های دیپلماتیک و کنسولی توضیح داده‌شده است. همچنین کنوانسیون 1963. وین نیز در مورد روابط کنسولی و کارکنان آن است که تجاوز به این اماکن را منع کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از زمان روی کار آمدن مجدد در دسامبر ۲۰۲۲٫، با انبوهی از مشکلات قضایی و سیاسی در داخل درگیر بود، پس از شش ماه از جنگ غزه، اکنون در منجلاب فروپاشی کابینه‌اش فرورفته است. او که نتوانسته در جنگ غزه دستاوردی کسب کند، باروی آوردن به ترور در سوریه و لبنان تلاش می‌کند برای افکار عمومی و منتقدان داخلی این‌گونه القا کند که توانسته موفقیت‌هایی نیز کسب کند؛ اما واقعیت میدان و شکست‌های ارتش این رژیم در جبهه‌های مختلف بیانگر این است که نتانیاهو همانند گربه‌ای گرفتار به همه‌چیز چنگ می‌اندازد تا شاید بتواند خود را از این وضعیت برهاند.

به نظر می‌رسد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری باهدف ایجاد جنگ منطقه‌ای گسترده با حمایت امریکا و انگلیس است؛ زیرا در حال حاضر اسرائیل با بحران‌های متعددی روبرو بوده و قدرت بازدارندگی خود و همچنین حمایت های داخلی در ابعاد مختلف ازجمله شهرک‌نشینان به‌ویژه در مناطق شمالی و غلاف غزه را ازدست‌داده است و بر اساس آمارها بیش از دویست و پنجاه‌هزار نفر از ساکنان این شهرک‌ها خانه‌های خود را رها کرده و موج مهاجرت معکوس برای یافتن مناطق امن در خارج از سرزمین‌های اشغالی به‌شدت میان صهیونیسحملعت‌ها افزایش‌یافته است.

از سوی دیگر این رژیم کودک کُش معتقد است، دشمنی با جمهوری اسلامی ایران تنها موضوعی است که ‌صهیونیست‌ها روی آن اتفاق‌نظر دارند و همواره ادعا کرده‌اند که گروه‌های مقاومت تحت فرمان ایران قرار دارند و به خیال خام خودشان باید «سر افعی» را قطع کنند و لذا روی مسئله ایجاد و گسترش جنگ منطقه‌ای متمرکزشده است، اما غافل از اینکه این ماجراجویی پایان خوشی برای رژیم اشغالگر قدس نخواهد داشت و این جنگ برای اسرائیل ویرانگر بوده و به موجودیت این رژیم منحوس پایان خواهد داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها