۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۱۶
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (988)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین

  • نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعتراف به حمله هوایی این رژیم به کارکنان نهاد خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی»، گفت که کشته شدن این افرد «سهوی» بوده است. وی گفت این حوادث در جنگ‌ها رخ می‌دهد. ما درباره کل ماجرا تحقیق می‌کنیم و با دولت‌های متبوع آنها در تماس هستیم.
  • بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا: اسرائیل به اندازه کافی برای محافظت از امدادگرانی که تلاش می‌کنند به غیرنظامیان در غزه کمک کنند، اقدام نکرده است. از این حمله که منجر به کشته شدن ۷ عضو این مؤسسه خیره شده، خشمگین و ناراحت هستم. به فشارهای خود به اسرائیل برای تلاش بیشتر جهت تسهیل ورود کمک‌ها به غزه ادامه می‌دهم.
  • رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل: در شناسایی هویت کاروان سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در سایه شرایط جنگی و در شب دچار اشتباه بزرگی شده‌ایم. این ادعا در حالی است که چند مقام اسرائیلی گفته‌اند که خودروهای سازمان آشپزخانه مرکزی در مسیری حرکت می‌کردند که پیش از آن با ارتش اسرائیل هماهنگ شده بود.
  • مقاومت اسلامی عراق در اطلاعیه‎‌ای گفت که فرودگاه حیفا در اراضی اشغالی را با پهپاد هدف قرار داده است.
  • شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که در یک عملیات حمله با خودرو و زیرگیری در نزدیکی شهرک «کوخاف یائیر» در استان «قلقيلية» واقع در کرانه باختری ۴ نفر از نیروهای پلیس اسرائیل زخمی شده‌اند.
  • وزارت بهداشت غزه: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۲ هزار و ۹۱۶ نفر و تعداد مجروحان هم به ۷۵ هزار و ۴۹۴ نفر رسیده است.
  • بانک جهانی و سازمان ملل در گزارش مشترکی اعلام کردند که میزان خسارات وارده به زیرساخت‌های غزه از اکتبر 2023 تا ژانویه سال جاری حدود 18.5 میلیارد دلار برآورد می شود

آزمایش موشک مافوق صوت توسط کره‌شمالی

کره‌شمالی در حضور کیم جونگ اون، برای سومین‌بار از ابتدای سال جاری یک موشک مافوق صورت با سوخت جامد آزمایش کرد. خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که این موشک از نوع «هوآسونگ ۱۶» بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در آسمان پرواز کرده و در آب‌های میان کره‌جنوبی و ژاپن فرود آمده است.

عدم حمایت ایالات متحده از حملات کی یف به خاک روسیه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره حملات نیروهای مسلح اوکراین به پالایشگاه های روسیه گفت، ایالات متحده از حملات اوکراین در خارج از قلمرو این کشور حمایت نمی کند.

درگیری ها میان کرد های ساکن ترکیه و نیروهای امنیتی دولت اردوغان

شهردار شهر وان در ترکیه طی اولین سخنرانی‌اش به صورت صریح از گروهک تروریستی پ.ک.ک حمایت کرد. نیروهای امنیتی آن را دستگیر کردند و حزب حاکم ترکیه با انحلال حوزه انتخابیه شهر وان ؛ مدیریت آن را بر عهده گرفتند. کردها و تجزیه طلبان کرد در حمایت از گروهک های تروریستی کردی مانند پ‌.ک.ک دست به شورش و کودتا زدند و اکنون دامنه این شورش درحال گسترش است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها