۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۱۷
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (989)

رسانه های داخلی

۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

روایت معاون امنیتی وزیر کشور از حملۀ تروریستی چابهار و راسک

بنا بر گزارش ایرنا، سید مجید میراحمدی درباره آخرین جزئیات درگیری در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: گروهک تروریستی جیش الظلم شامگاه گذشته همزمان به مقرهای سپاه و دریابانی در شهرستان‌های چابهار و کنارک با هدف تصرف، شهادت و یا اسارت تمامی نیروهای مستقر در این مکان‌ها حمله کرد که به لطف خدا و در سایه رشادت، شهامت و شهادت طلبی نیروهای جان بر کف سپاه، مرزبانی، انتظامی و دریابانی عملیات آن‌ها با شکست صددرصدی مواجه شد. تمامی نیروهای دشمن در این عملیات به هلاکت رسیدند، در ۲ شهر چابهار و راسک تعدادی از تروریست‌های باقی‌مانده در محاصره کامل نیروهای امنیتی هستند که تا ساعتی دیگر که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶ نفر هستند آنها نیز دستگیر یا به هلاکت خواهند رسید. در حال حاضر تعداد به هلاکت رسیدگان هشت نفر هستند و به احتمال زیاد این آمار افزایش پیدا کند و به بیش از ۲۰ نفر برسد. البته آمار کامل پس از پایان عملیات توسط فرماندهان اعلام خواهد شد. تعداد شهدای ما فعلاً ۳ نفر هستند و تعدادی هم مجروح شدند که ان‌شاءالله وضعیت آن‌ها بهبود پیدا کند. خبرگزاری مهر نیز گزارش داد که اکانت‌های توئیتری متعلق به رژیم صهیونیستی با ضریب دادن به عملیات‌های تروریستی در راسک و چابهار سعی دارند از این اقدام تروریستی حمایت رسانه‌ای کنند.

واکنش خاتمی و روحانی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران

- سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات: اسرائیل همچنان دامنه جنایات خود را گسترش می دهد. ضمن عرض تسلیت و نیز آرزوی علو درجات و محفوظ بودن حق ایران برای واکنش به این جنایت با رعایت مصلحت دراز مدت ایران و منطقه، بر عهده‌ی نهادهای بین المللی بخصوص شورای امنیت سازمان ملل است که نسبت به نسل‎کشی و جنایت علیه بشریت و نیز نقض ضوابط مسلم بین المللی این رژیم طاغی را محکوم و او را از ادامه تجاوز و نیز نقض مکرر قوانین بین المللی باز دارد.

- حسن روحانی: جنایت اخیر رژیم در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که مغایر با کلیه مقررات بین‌المللی مبنی بر مصونیت اماکن دیپلماتیک است، برخاسته از خوی تجاوزگر و ماهیت این رژیم است که ابایی از کشتار و جنایت ندارد. رژیم اسرائیل با این حمله درصدد هدف شوم گسترش دامنه جنگ در منطقه است که بی‌تردید با تدبیر مقام معظم رهبری خنثی خواهد شد و به فضل الهی، ثمره خون پاک، تقویت اقتدار ایران و انعکاس حقانیت مقاومت و رسوایی هرچه بیشتر رژیم جنگ‌افروز اسرائیل خواهد شد.

پیام شبانه صفحه رسمی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به زبان عبری

در پیامی که در صفحه رسمی رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) به زبان عبری منتشر شد، آمده است: به یاری خداوند، صهیونیست ها را از جنایت تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق پشیمان خواهیم کرد./ دنیای اقتصاد

افشاگری درباره جلسات خصوصی احمدی نژاد

عباس امیری فر، از نزدیکان احمدی نژاد، درباره برنامه وی برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۴ گفت: تقریباً آماده است، مقدمات کار را فراهم کرده و تیم خودش را نیز تغییر داده است. آنان برای اینکه برای انتخابات سال ۱۴۰۴ بیاید، جلسات خصوصی برگزار می‌کنند. چون از نظر سنی هم ممکن است دیگر نتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند، پس این دوره قطعاً خواهد آمد.

 

انتقاد هاشمی طبا از دولت سیزدهم

مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: دولت باید تکلیف خود را با سیاست‌های خارجی و تداوم عملکرد داخلی روشن کند. اگر سیاست حمایت از محور مقاومت در دستور کار و شعار مرگ بر آمریکا و نابودی اسرائیل در جریان است، تمام منابع داخلی باید تجهیز شود و از هرگونه اسراف و سوءاستفاده و رانت‌خواری جلوگیری کند، والا سیاست تشویق رزم در خارج و وعده بزم در داخل به دلایل روشن عقلی و حتی نقلی مردود است‌.

اظهارات میر سلیم درخصوص پرداخت یارانه ها و سوخت

میر سلیم، نماینده تهران درباره پرداخت یارانه در دولت سیزدهم گفت: اصل پرداخت یارانه برای کمک به دهک‌های آسیب‌پذیر و فراهم کردن موجبات عدالت اجتماعی ، پسندیده و حتی واجب است. در حال حاضر منابع این یارانه‌ها طبق قانون هدفمندی، ناشی از درآمد حاصل از فروش سوخت است که به دلیل عدم اجرای کامل قانون هدفمندی، و افزایش کمک‌های نقدی، صندوق یارانه مواجه با کسری شدید شده است و ادامۀ وضع موجود به استیصال می‌انجامد. افزایش لجام گسیخته مصرف منجر به واردات سوخت و از دست رفتن منابع ارزی شده است! چاره در این است که اولا قیمت سوخت با اجرای کامل قانون هدفمندی اصلاح شود و کالابرگ هوشمند نیز بین کسانی که استحقاق آن را دارند، پس از راستی آزمایی دقیق، توزیع شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها