۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۲۰
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (992)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین

  • جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا: نتانیاهو باید به هیئت صهیونیستی اختیار دستیابی به توافق برای برقراری آتش بس 6 هفته ای و آزادی گروگانها را بدهد. ارزیابی صهیونیستیها درباره کشتار کارکنان امدادرسانی را با احتیاط ارزیابی می کنیم.
  • وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که رژیم صهیونیستی با افزایش تعداد کامیونهای حامل کمکها برای ورود به نوار غزه به 500 دستگاه در روز و افزایش ساعات کار گذرگاه ایرز موافقت کرده است.
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، رخنه به اطلاعات یگان ۸۲۰۰ و افشای اطلاعاتی درباره فرمانده این یگان را به شکل ضمنی مورد تایید قرار دارد. این مقام صهیونیست اعتراف کرد: افشای اطلاعات شخصی از افسر مذکور یک رخنه و مشکل امنیتی محسوب شده و تحقیقات درباره نحوه افشای این اطلاعات و جلوگیری از تکرار در موارد مشابه در حال انجام است. همچنین «وای‌‌نت» سایت برخط روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد: افشای نام فرمانده واحد اطلاعاتی ۸۲۰۰ یک رخنه امنیتی محسوب می‌شود.
  • شاباک، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که توانسته اعضای گروهی از شهر «رهط» در «النقب» و کرانه باختری را که برای ترور ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، ربودن سربازان ارتش و اجرای عملیات در فرودگاه بن گوریون با استفاده از آر پی جی برنامه‌ریزی کرده بودند را دستگیر کند.
  • یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با نگارش نامه ای خطاب به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم امیر قطر از آن ها خواسته است تا حماس را برای قبول یک توافق با رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسرای صهیونیست دربند مقاومت در غزه تحت فشار قرار دهند.
  • مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز شنبه پالایشگاه‌های نفت در بندر اشغالی حیفا را با پهپاد هدف قرار داده است.
  • حزب الله لبنان از هدف قرار دادن موضع سماقه ارتش رژیم صهیونیستی در تپه های کفرشوبای اشغالی لبنان با سلاح موشکی و وارد شدن تلفات به اشغالگران خبر داد.
  • باشگاه الاسیر فلسطین: ۲۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که ۲۳ کودک از اهالی غزه در زندان مجدو به سر می‌برند.

دستگیری اعضای شبکه مرتبط با موساد توسط ترکیه

مقامات ترکیه اعلام کردند که هشت مظنون به جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی «موساد» در عملیات مشترک سازمان اطلاعات ملی (MIT) و پلیس استانبول بازداشت شدند. وزیر کشور ترکیه گفت که مظنونان در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره اهداف موساد از جمله افراد و شرکت‌ها در ترکیه و ارسال گزارش‌ها به این سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی بودند.

انتقاد الهام علی اف از نشست بروکسل

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفت که نشست سه جانبه آمریکا، اتحادیه اروپا و ارمنستان در بروکسل با هدف مقابله با همکاری در قفقاز جنوبی و همچنین منزوی کردن آذربایجان برگزار می شود.

افزایش ۱ تریلیون دلاری بدهی آمریکا در هر ۱۰۰ روز

در حالی که بدهی دولت آمریکا به رقم بی‌سابقه ۳۵ تریلیون دلار نزدیک می‌شود، این موضوع موجب نگرانی شدید کارشناسان و سرمایه‌گذاران در این کشور شده است. بدهی دولت آمریکا یک تریلیون دلار در هر ۱۰۰ روز افزایش می‌یابد، و هیچ یک از نامزدهای اصلی در ریاست جمهوری تمرکز خود را روی این موضوع قرار نداده‌اند.

هشدار نسبت به افزایش فقر در میان مردم انگلیس

روزنامه گاردین انگلیس با انتشار نامه‌های ارسال شده از سوی شهروندان، نسبت به افزایش فقر در میان مردم این کشور و خطرات آن برای کودکان هشدار داد. از هر ۶ کودک بریتانیایی یک نفر در خانواده‌ای زندگی می‌کند که از ناامنی غذایی رنج می‌برد. از هر ۴۰ کودک یک کودک در خانواده‌ای زندگی می‌کند که در ۳۰ روز گذشته (برای تامین مایحتاج خود) وارد بانک غذا شده است.

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها