۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۲۳
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (993)

رسانه های داخلی

۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تحلیل فضائلی از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در صبح‌نو نوشت: جمهوری اسلامی ایران، راهبرد اضمحلال رژیم صهیونیستی و انتقام سخت از دولت مستکبر آمریکا یعنی اخراج از منطقه را توأمان در دستور کار دارد و با تدابیر خود از سویی و حماقت‌ها و اشتباهات محاسباتی رژیم صهیونیستی و دولتمردان آمریکا از سوی دیگر، گام به گام این اهداف در حال تحقق است. لذا این راهبرد همچنان باید با تدبیر و بی‌وقفه دنبال شود. همان‌طور که بعد از ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی، در اقدامی بی‌سابقه، با حمله موشکی به عین‌الاسد، صورت آمریکایی‌ها را نواخت! این‌بار نیز قطعاً چنین خواهد بود؛ زمان، مکان و کیفیت این سیلی متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌شود که البته دور نخواهد بود و صدای آن را دنیا خواهد شنید!»

جزئیات جدید از حمله تروریستی راسک و چابهار

به گزاش تسنیم، طراحی عملیات تروریستی اخیر به نحوی بوده که بدون شک از طریق سرویس‌های جاسوسی خارجی پشتیبانی می‌شده است. نوع تجهیزاتی که توسط تروریست‌ها به کار گرفته شده پیشرفته و به روز بوده و بررسی میدانی حادثه و ابعاد آن به ویژه در شهرستان راسک نشان دهنده دفاع قابل تقدیر نیروهای امنیتی بوده است. در جریان حمله به مقر سپاه در راسک به جرأت می‌توان گفت نیروهای مستقر در مقر ایثارگرانه و با تمام توان به مقابله پرداختند و همین امر موجب شد طراحی اصلی تروریست‌ها خنثی شود. در شهرستان چابهار نیز استفاده از گروگان‌ها و به نوعی سپر قرار دادن مردم موجب زمانبر شدن خنثی‌سازی عملیات تروریست‌ها شد.

از سرگیری فعالیت بخش کنسولی ایران در سوریه

ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت کشورمان در مجاورت ساختمان قبلی در نظر گرفته شده که پس از توقفی چند روزه، کار خود را از سر گرفت. بخش کنسولی یکی از ساختمان‌های دوگانه سفارت ایران است که دوشنبه گذشته در اثر حمله موشکی دشمن صهیونیستی تخریب شد./ ایرنا

دستگیری  عضو ارشد داعش در کرج

سخنگوی فراجا: در پِی اشراف اطلاعاتی و همراهی و همکاری در شناسایی تروریست‌ها توسط شهروند مسئولیت‌پذیر طی تماس بموقع با پلیس ۱۱۰، موفق به دستگیری عضو ارشد داعش با هویت «محمد ذاکر» مشهور به «رامش» و دو نفر دیگر از واحدهای تروریستی این گروهک شدیم. این افراد طی دو عملیات جداگانه در تور اطلاعاتی پلیس قرار گرفته و در تیراندازی به خودروی آنان ۳ نفر مورد اصابت گلوله و دستگیر شدند‌. این افراد قصد عملیات انتحاری در عید فطر را داشتند. همچنین هشت نفر از همراهان  تروریست‌ها نیز دستگیر شدند که خبرهای تکمیلی در خصوص نحوه اقدامات و ارتباطات این تیم تروریستی اطلاع‌رسانی خواهد شد./ همشهری

وارونه جلوه دادن واقعیات

احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در گفت و گو با جماران گفت: اگر هر کشوری آدمی مثل آقای دکتر ظریف را در اختیار داشت، حتما اجازه نمی‌داد که ایشان وقتش به تدریس و این چیزها بگذرد؛ به کشورها و نشست‌های مختلف می‌فرستاد و مهمانانی که می‌آمدند با ایشان ملاقات کنند و از ایشان برای حل مشکلات مشورت و کمک بگیرند؛ یا جناب آقای خاتمی که طرح گفت‌وگوی تمدن‌های ایشان در سازمان ملل به عنوان شعار سال به اتفاق آراء تصویب شد. خود من شخصاً معتقد به اجرای قانون اساسی هستم. اما خیلی‌ها هستند که می‌گویند قانون اساسی باید اصلاح شود؛ مثلاً تکلیف حوزه قدرت در بخش رهبری و ریاست جمهوری باید بهتر و شفاف‌تر روشن شود و یا در مورد دو مجلسی بودن کشور اظهار نظر کنند. کسانی که این حرف‌ها را بزنند را که نباید زندان یا رد صلاحیت کنند. مثلاً صلاحیت بسیاری افراد را به دلیل ملاقات با آقای خاتمی رد کرده‌‎اند. به نظر من این رفتارها ما را به اتحاد نمی‌رساند.

روایت فعال سیاسی اصولگرا از وضعیت احمدی نژاد

عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که آیا محمود احمدی نژاد، در تفکراتش به شعار معروف «هدف وسیله را توجیه می‌کند» معتقد است؛ گفت: آن زمان اعتقادی نداشت اما الان معتقد است. من یک مثالی می‌زنم که ببینید غرور چه می‌کند، با یکی از محافظان او که صحبت می‌کردم به من گفت، زمانی که احمدی‌نژاد به استان یزد رفته بود به یکی از محافظان خود گفته بود؛ «این مردم را ببینید چه استقبالی از من کردند، آیا زمانی که رهبری هم آمده بود، این اندازه استقبال کردند؟ از من استقبال بیشتری شد یا از ایشان؟» احمدی‌نژاد کمی سرخورده شده که چرا مقامی ندارد و به مجمع تشخیص رفته که به‌طور کامل اپوزیسیون نشود. در مجمع تشخیص هم سرش گرم است اما با چه کسی؟ با آقای صادق لاریجانی که سال‌ها با هم درگیر بودند حال رئیس ایشان است. برخی از دوستان به او می‌گویند به نوعی ذلت را قبول کرده‌ای و کسی را که دوست نداشتی حالا رئیس تو است. این نکاتی است که بالاخره برای انسان پیش می‌آید و باید دعا کنیم که خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.

اخبار جدیدی از پرونده کرسنت

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت، اظهار کرد: اقداماتی در حال انجام داریم و به زودی اخبار جدیدی از این پرونده ارائه خواهیم کرد. شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۳۹۳ به لحاظ مسئولیت در پرونده کرسنت محکوم شد و دو پرونده به نام‌های کرسنت ۱ و۲ برای تقویم خسارت تشکیل شد. ادعای شرکت کرسنت در پرونده تقویم خسارت دوم که معروف به کرسنت ۲ است، ۳۲ میلیارد دلار می‌باشد که خوشبختانه در دولت سیزدهم با جرح سرداور و داور طرف کرسنت، عزل داور طرف ایران و عزل وکیل، هیئت داوری قبلی عملاً منحل شد و خواسته بی‌مبنای شرکت کرسنت تا این تاریخ منتفی گردیده است.اکنون از طرف شرکت ملی نفت ایران داور ایرانی تعیین گردیده است و در حال انتخاب سرداور هستند تا رسیدگی به این پرونده در آینده مسیر خود را طی کند./ ایرنا

آمار بانک مرکزی از کاهش نقدینگی در دولت سیزدهم

به گزارش ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۲ در قیاس با زمان شروع دولت سیزدهم در مرداد ماه ۱۴۰۰ با کاهش ۱۴.۸ درصدی از ۳۹.۱ درصد به ۲۴.۳ درصد رسید. گفتنی است؛ حجم نقدینگی در پایان اسفند ۱۴۰۲ معادل ۷۸۸۰۸.۹ هزار میلیارد ریال بود. باید اشاره داشت که رقم میزان رشد نقدینگی هدف گذاری شده برای سال ۱۴۰۲ معادل ۲۵ درصد بود که این رقم در سال گذشته به ۲۴.۳ درصد و کمتر از میزان هدف گذاری تعیین شده برای سال ۱۴۰۲ بود. آخرین بار رقم رشد نقدینگی زیر ۲۵ درصد، در سال ۱۳۹۷ رخ داد که به ۲۳.۱ درصد رسید. طبق اعلام بانک مرکزی، برای امسال نرخ رشد نقدینگی ۲۳ درصد هدف گذاری شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها