۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۲۷
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (997)

رسانه های داخلی

۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

لیست مشترک«پایداری» و «شانا» برای دور دوم انتخابات مجلس

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم قطعاً برای دور دوم انتخابات مجلس هم احساس مسؤولیت کرده و در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، پای صندوق‌های رأی خواهند رفت. وی افزود: برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم پیش‌بینی می‌کنم که جبهه پایداری و شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی) لیست مشترک بدهند و امنا (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) هم لیست جداگانه ارائه کند.

سخنان انتقادی جهانگیری

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت سابق در گفت و گو با «اعتماد» گفت: دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟ مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود. در تیرماه 98 و تصمیم‌گیری درباره بنزین من نظرات دیگری درخصوص قیمت‌گذاری داشتم، آقای روحانی خیلی برخورد بدی داشتند. از همان جلسه مصمم شدم که دیگر ادامه ندهم و از همانجا به منزل رفتم. این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟ من معتقدم وقتی در سال 84 دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود.  به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد.

واکنش روزنامه‌های اصلاحات به نوسانات اخیر ارزی

- روزنامه شرق: دلار ۶۴ هزار تومانی و سکه ۴۶ میلیون تومانی عبارتی است که  توسط کاربران ایرانی به صورت گسترده دست به دست شد؛ واکنشی اعتراضی که نسبت به صعود قیمت‌ها در بازار طلا و ارز شکل گرفت. در همین بحبوحه، ‌ شایعه استعفای احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی قوت گرفت؛ شایعه‌ای که البته توسط دولت رد شد. نوسان قیمت طلا و ارز در شرایطی رخ می‌دهد که چندی پیش اسرائیل به یکی از ساختمان‌های کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده و ابهام درباره واکنش ایران به ماجرا و سرانجام این غائله، بازارهای طلا، ارز و بورس را تحت تأثیر قرار داده است.

- روزنامه آرمان ملی: اگر مشکلاتی که در دولت روحانی رخ داد را برشماریم مثل اعتراضات خیابانی در سال ۹۶، زلزله کرمانشاه، خروج ترامپ از برجام، سیل خوزستان که چند استان را در برگرفت، همه‌گیری کرونا، اتفاقات آبان ۹۸ و ماجرای بنزین، ماجرای هواپیمای اوکراینی، ترور سردار شهید سلیمانی و حمله به پایگاه عین‌الاسد؛ می‌بینیم که باز هم به میزانی که که طی این سه سال شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم آن زمانی این اتفاق به مراتب کمتر رخ داد.

کنایه علی مطهری به اروپا و آمریکا

علی مطهری، نماینده سابق مجلس، در واکنش به رویکرد دولت های غربی به جنگ غزه، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نگاه دوگانه غربی ها به انسانها از اینجا آشکار می‌شود که بعد از کشته شدن هفت امدادگر اروپایی و استرالیایی در غزه توسط رژیم اشغالگر سفرای اسرائیل در این کشورها احضار شدند و آمریکا هم از تغییر موضع خود سخن گفت ولی سی و سه هزار شهید غزه واکنشی در آنها ایجاد نکرد./ همشهری

 

انتقاد هاشمی از برخی ناهماهنگی‌ها در دولت سیزدهم

محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی: در آستانه تغییر مجلس قرار داریم و الان مناسب نیست در مورد تغییرات در مدیران دولت صحبت شود چراکه باید صبر کرد تا مجلس جدید مستقر شود. نظر صاحب نظران این است که دولت سیزدهم دولت هماهنگی نیست و مشکلات جدی دارد چراکه دولت در مورد بسیاری از مشکلات که نیاز بوده حل شوند از جمله تورم، قیمت خودرو و مباحث فرهنگی نظیر فیلترینگ اینترنت و حجاب و در مجموع مسائل اجرایی، از موفقیت کافی برخوردار نبوده است. در مجموع ناهماهنگی در دولت وجود دارد و باید مشاهده کرد که مجلس جدید چگونه عمل خواهد کرد، به این ترتیب که با فشار مجلس دولت‌ تغییر می‌کند یا خود دولت تصمیم می‌گیرد که ضمن هماهنگی با مجلس تغییراتی در کابینه انجام دهد./ اصلاحات نیوز

ارائه لیست شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات مجلس

ابوالقاسم رئوفیان عضو هیأت عالی شورای وحدت در گفت‌وگو با ایرنا، درباره اینکه آیا شورای وحدت برای دور دوم انتخابات فهرستی را ارائه می کند؟ گفت: به طور قطع شورای وحدت فهرست ارائه می‌کند و برای دور دوم برنامه دارد. اما درباره اینکه آیا در تهران و یا سایر حوزه های انتخابیه فهرست می‌دهیم، هنوز به جمع بندی نرسیدیم و قرار است طی هفته جاری تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود.

نارضایتی اژه‌ای از وضعیت عفاف و حجاب

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نشست‌ با جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها اظهار کرد: قطعاً به قوه قضاییه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم؛ ما ادعا نداریم که در تراز نظام در همه بخش‌ها ارتقا پیدا کرده‌ایم، لذا خود را محتاج نقد و رفع نواقص می‌دانیم. در قضیه عفاف و حجاب وضع خوبی نداریم؛ اگرچه در این رابطه یک سلسله اقداماتی انجام شده، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم؛ تاکید بنده از همان ابتدا آن بود که باید با به کارگیری قوانین فعلی (قوانین ناظر بر بر مسوولیت اتحادیه ها، صنوف، اماکن و ….) در راستای بهبود وضع عفاف و حجاب اقدام کنیم. کماکان معتقدم که با عمل به همین قوانین موجود، می‌توان وضعیت عفاف و حجاب را تا قبل از تصویب قانون مربوطه در این حوزه بهبود بخشید./ جماران

اظهارات جدید فلاحت‌پیشه

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت‌ملی، در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به ادعای شورای ائتلاف درباره نقش سردار زاهدی در طوفان‌الاقصی گفت: در طول این چند روز اخیر، برخی از افراد، ادعاهای ویران‌گری را مبنی بر نقش سردار زاهدی در هفت اکتبر مطرح کردند و برخی از افراد برای آنکه، خلاء برخورد ایران را بپوشانند، به تحریف تاریخی روی آوردند. هیچ‌کسی در ایران اطلاعی از هفت اکتبر نداشته و غافلگیر شدند. حتی بخش سیاسی حماس در قطر نیز در قابل این عملیات غافلگیر شد. برخی از افراد برای اینکه تحلیل‌های اشتباه خود را ادامه بدهند، آسیب‌هایی را متوجه منافع ملی کشور کرده و سعی می‌کنند در هر بحرانی ایران را در متن آن قرار بدهند. لذا، من معتقد هستم که همین که کشور در شرایط کنونی، یک اشتباه استراتژیک را مرتکب نشود، بهترین استراتژی است و باید از یک‌سری موضع‌گیری‌های آشوب‌ساز در کشور جرم‌انگاری شود.

دعوت به مذاکره به سبک اصلاحات

عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت خاتمی، در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حالا که مجامع حقوقی و سازمان های بین‌المللی اسرائیل را به خاطر حمله به کنسولگری ایران تحت فشار قرار داده اند و آمریکا ایران را به خویشتنداری دعوت کرده، مذاکره مستقیم با آمریکا را شروع کرده ما به ازای خویشتنداری را طلب کنید. فرصت‌ها چون ابر بهاری گذرا هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها