۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۳۰
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (999)

رسانه های داخلی

۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش‌ها به پاسخ احتمالی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی

  • بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی گفت ایالات متحده به امنیت اسرائیل متعهد است و از آن حمایت خواهد کرد. او همچنین مدعی شد ایران موفق نخواهد شد. بایدن همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیامش به ایران در این رابطه چیست، گفت: نکنید! رئیس‌جمهور آمریکا گفت نمیخواهم اطلاعات محرمانه را فاش کنم ، اما ارزیابی من این است که ایران بi زودی به اسرائیل حمله خواهد کرد.
  • ترامپ: ما رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌تواند دو جمله را کنار هم بگذارد، یا راه خروجش را از صحنه پیدا‌ کند، رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌داند دارد چه می‌کند. ممکن است به جنگ جهانی سوم برسیم.
  • پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا: ما توانایی برای بازدارندگی در برابر ایران را از دست داده‌ایم. ما اجازه داده‌ایم ایرانی‌ها اظهاراتی از این قبیل مطرح کنند که به آمریکایی‌ها گفته‌ایم وارد این ماجرا نشوند. این اتفاقات، نشانه ضعف است. آن ها چراغ سبز به رژیمی هستند که به روشنی گفته‌ قصدش نابود کردن شیطان کوچک در اسرائیل و شیطان بزرگ در آمریکا است.
  • یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: آماده دفاع از خود در زمین و هوا با همکاری همسایگان و دوستان هستیم. هرگونه حمله مستقیم از سوی ایران با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد.
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: ایران ثبات جهانی را تهدید میکند . ایران از طریق عوامل خود در یمن و عراق با پهپاد به ما حمله می کند، برخی کشورها توقع دارند ما کاری نکنیم و ساکت بمانیم.
  • نیروی دریایی انگلیس که طی ماه‌های اخیر در ائتلاف آمریکا علیه یمن مشارکت فعال و جدی داشته، مدعی شد که تنش بین ایران و رژیم اسرائیل به لندن مربوط نمی‌شود و انگلیس در عملیات آمریکا در برابر سواحل فلسطین اشغالی مشارکتی نخواهد داشت.
  • تایمز اسرائیل: اسرائیل از ایالات متحده خواسته است تا با ارسال هشدارهای عمومی و خصوصی به ایران و همچنین با استفاده از حضور نظامی خود در منطقه به عنوان اهرم دیپلماتیک، پاسخ ایران را محدود کند.
  • «آکسیوس» به نقل از مقامات آمریکایی: تهران از طریق کشورهای عربی به واشنگتن اطلاع داد که اگر به اسرائیل کمک کند به نیروهایش در منطقه حمله خواهد کرد. کاخ‌سفید از اسرائیل خواسته‌است پیش از هرگونه اقدام در واکنش به حمله ایران، واشنگتن را در جریان تصمیم‌گیری‌ها قرار دهد.
  • نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی: واشنگتن انتظار دارد که پاسخ ایران به اسرائیل بسیار گسترده تر از نبرد خاموش گذشته میان این دو باشد.
  • به گزارش دیلی تلگراف، آمریکا در آستانه حمله احتمالی ایران به اسرائیل در حال تغییر آرایش نظامی و تقویت پایگاه‌های نظامی خود در خاورمیانه است.
  • سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دفتر نتانیاهو از مدیران وزارتخانه‌های مختلف خواسته برای هرگونه احتمالی در روزهای آینده آماده باشند.
  • کانال ۱۸ هند: انتقام ایران، حالا بمب بر سر اسرائیل خواهد بارید! ایران انتقام وحشتناکی از حمله اسرائیل خواهد گرفت!
  • آکسیوس خبر داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هدف و اطلاعات مربوط به حمله احتمالی ایران به کشورش را از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا دریافت کرده است. نتانیاهو در حال انجام یک ارزیابی امنیتی در مورد «واکنش پیش‌بینی‌شده ایران!!» است.
  • سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی: ایالات متحده در صورت امکان تلاش خواهد کرد تا هر پرتابه ای را که به سمت اسرائیل پرتاب شود، رهگیری کند و در این امر یاری رسان رژیم صهیونیستی خواهد بود. ایران از چندین گروه شبه نظامی خود خواسته است که به طور همزمان یک حمله گسترده علیه اسرائیل انجام دهند.
  • رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند ترکیه به ایالات متحده آمریکا اطلاع داده حریم هوایی خود را برای استفاده علیه ایران در اختیار واشنگتن قرار نخواهد داد.
  • وزیر خارجه‌ی کانادا از اتباع این کشور خواست هر سفری را به اسراییل لغو کرده و از آن مناطق خارج شوند.
  • شبکه ای. بی. سی نیوز به نقل از مقام‌های آمریکایی ادعا کرد که ایران موشک‌های کروز را برای حمله احتمالی به اسرائیل آماده کرده است.
  • کشورهای قطر، بحرین، عربستان و امارات از اتباع خود خواستند فوراً اراضی اشغالی و کرانه باختری را ترک کنند.
  • واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی: پنتاگون در حال تقویت حضور خود در خاورمیانه و ارسال کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی اضافی است.
  • ادعای رسانه انگلیسی دیلی تایمز: پاسخ اسرائیل به حمله ایران، یک‌ حمله الکترومغناطیسی خواهد بود.
  • شبکه 12 عبری به نقل از یک منبع ارشد سیاسی: زمانی که ما ترور «شهید» زاهدی را تأیید کردیم، واکنشی از این دست ایران را در نظر نگرفتیم.

عدم تمدید معافیت‌ تحریم برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش تسنیم، دولت آمریکا معافیت‌های تحریمی که به ایران اجازه می‌دهد در چارچوب برجام وارد همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با طرف‌های بین‌المللی شود را تمدید نکرده است. واشنگتن آخرین بار آگوست ۲۰۲۳ این معافیت‌ها را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ تمدید کرده بود و این معافیت‌ها اکنون منقضی شده‌اند. این معافیت‌ها در چارچوب برجام صادر می‌شود و دولت‌های آمریکا هر ۶ ماه موظف به تمدید آن بوده‌اند.

اظهارات جدید مولوی عبدالحمید

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه گفت: باید با زندانیان سیاسی و معترضان گفت‌وگو شود. در نظام اسلامی، حاکم تنها نمایندگی مردم را انجام می‌دهد. خلیفه مسلمین و امیرالمونین نیز از سوی مردم انتخاب می‌شود نه از سوی خدا. مردم دو، سه سال است اعتراض داشته‌اند و خواسته‌هایشان را مطرح کرده‌اند که باید صدایشان شنیده می‌شد. در ماه رمضان در ایران و زاهدان افراد زیادی بودند که روزه نگرفتند و نباید با آنان با زور رفتار کرد و باید آنان را به روزه ترغیب کرد. خشونت، خشونت به بار می‌آورد.

تحرّک خطرناک حجاریان در قبال انتقام ایران از رژیم صهیونیستی

سعید حجاریان، تئوریسین تحریم انتخابات و از فعالان فتنه 88 در یک توییت نوشته است: راهبرد اصلاح طلبان، صلح طلبی در بیرون و دموکراسی و حاکمیت قانون در داخل است. صلح مسلح منفعتی برای ایران ندارد زیرا بنیه ی دفاع، مادی و معنوی کشور را تحلیل می برد و ما بدل ما یتحلّل نداریم. بالعکس، اسرائیل مستظهر به حمایت آمریکاست و می تواند کسری های خود را جبران کند./ مشرق

آیت الله صدیقی: از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم

امام جمعه تهران: از اینکه در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی که قتلگاه جوانان و مسلخ آبروها شده‌اند این طلبه و سرباز ناچیز امام زمان، رهبری و مردم را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدند اینقدر مردم عزیز ما دلشان شکست و وقتی ما را می‌دیدند گریه می‌کردند،‌ از اینکه باعث شدم این همه به شما هجمه شد عذر خواهی می‌کنم. از خانواده بزرگ مردم ایران و پدر این خانواده رهبر معظم انقلاب اسلامی عذرخواهی می‌کنم. در این فضای تند برخواسته از بیرون همه دشمنان هم صف شدند اما نتوانستند هیچ اثری در اراده شما داشته باشند؛ لذا به دلیل این ایستادگی از همه شما تشکر می‌کنم. برای افرادی که از این طلبه که هیچ است و هیچ افتخاری جز سربازی امام امت ندارد، از آبروی خود مایه گذاشتند و از بنده دفاع کردند دعا می‌کنم همیشه سرافزار باشند./ ایسنا

سه خبر خوش وزیر اقتصاد برای تولیدکنندگان

خاندوزی: در طول تاریخ بودجه‌نویسی کشور سابقه نداشته که یک دولت برای سه سال پیاپی به ترتیب ۲ درصد، ۵ درصد و ۷ درصد کاهش مالیات تولید را در دستور کار قرار دهد. امیدواریم با نظر مساعد مجلس این را بتوانیم به عنوان یک دستور کار حمایت از تولید داشته باشیم. خبر دوم؛ با پیشنهاد بانک مرکزی، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان را اصلاح کردیم و امیدواریم طی ۱۰ روز آینده در صحن هیات دولت نیز به تصویب برسد. این موضوع تولید و صادرات و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت. خبر سوم فرا رسیدن موعد اجرای آیین نامه‌های ماده ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود محیط کسب و کار است که دستگاه‌ها و دولت را منضبط می‌کند و پیش‌بینی پذیری را برای تولید کنندگان و صادر کنند آیین نامه محقق خواهد شد./ ایرنا

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها