۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۳۲
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1001)

رسانه های داخلی

۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین
  • حسن روحانی: اسرائیل دولتی است که همه اصول انسانی را نه امروز بلکه در طول ۷۶ سال گذشته زیر پا گذاشته است. اسرائیل یک رژیم آدمکش است که به اصول بین‌المللی نیز توجه نمی‌کند. اسرائیل یک خطای بزرگ انجام داد و به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حمله کرد که موجب شهادت فرماندهان شجاع سپاه پاسداران شد. این کار، احمقانه بود. امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند و اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید، گرچه ما امیدواریم حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند. جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد، با ظلم و تجاوز مخالف و حامی مظلومین در طول تاریخ است.
  • علی مطهری: اسرائیل اکنون در خاورمیانه حکم ‎لات محله‌ای را دارد که نفس‌کش می‌طلبد و می‌گوید کسی جلودار من نیست و ناگهان جوان شجاعی پیدا می‌شود و هیمنه او را می‌شکند و از آن پس دیگر مردم محل از او ترسی ندارند و دیگران نیز جرأت دفاع از خود و حمله به او را پیدا می‌کنند.
  • اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی: باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد و این یک مساله ملی است. بازدارندگی علاوه بر ابعاد نظامی، دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم هست و براین اساس باید نسبت به تقویت انسجام ملی، جلب مشارکت عمومی مردم و جریان های سیاسی، مدارا با شهروندان و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نیز همت گمارد.
  • محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دوازدهم: ماجراجویی های جنون آمیز رژیم صهیونیستی قاطعانه محکوم بوده و ضمن تقدیر از اقدام هوشمندانه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توفیق این شیرمردان را در راه حفظ و بسط هر چه بیشتر امنیت و منافع کشور از درگاه خداوند بزرگ مسئلت می نمایم. دراین شرایط که رسانه های مخالف، مذبوحانه تلاش می‌کنند تا شیرینی این اقدام شجاعانه را بر کام ملت عزیزمان تلخ کنند، از وظایف اصلی حاکمیت و مردم است که با تعامل هرچه بیشتر موجبات حفظ وحدت و بسط انسجام ملی را فراهم اورند.
  • علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم: بر اساس فهم خودم از امنیت ملی، معتقدم اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک اقدام درست، شایسته، به‌موقع و در جهت منافع ملی و امنیت درازمدت ایران‌زمین صورت گرفته است. فکر می‌کنم در صورتی که ما پاسخی مناسب به رژیم اسراییل نمی‌دادیم، فردا حتی همسایگان بسیار ضعیف هم که شواهدی از آن را در همین چند وقت اخیر دیدیم برای ما گردن‌کشی می‌کردند.
  • علی اکبر صالحی، رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی: اگر به اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ داده نمی‌شد، این رژیم بطور تدریجی عرصه را بر ایران چه از حیث سیاسی و چه از حیث مدیریت افکار عمومی جهانی تنگ می‌کرد تا جائیکه دیگر فرصتی برای بازدارندگی نگذارد.
  • حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی: به طور مشخص مقامات امریکایی از جمله بایدن و بلینکن سعی کردند، عملاً اسرائیل را به خویشتن‌داری دعوت کنند و اعلام کردند که آمریکایی‌ها وارد این جنگ نمی‌شوند. این عوامل نشان می‌دهد که ممکن است این بحران پایان گیرد. اقدام نظامی ایران دقیق برنامه ریزی شده بود. اگر اسرائیل حمله کند، ایران بلافاصله در ضد حمله موشک های جدید شلیک خواهد کرد.
  • حزب اعتدال و توسعه در بیانیه ای نوشت: جمهوری اسلامی ایران با این اقدام دفاعی مشروع و بازدارنده در قالب رویکردی مسئولانه ، بار دیگر نشان داد به دنبال ایجاد و تداوم هیچگونه جنگ منطقه ای نمی باشد و به سایر کشورها نیز یادآوری کرد که از بین رفتن امنیت در خاورمیانه و اقصی نقاط جهان به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.
  • جامعه روحانیت مبارز در بیانیه ای در خصوص اقدام ایران به اسرائیل نوشت: ارزشمندی این اقدام رزمندگان اسلام نه‌فقط به شکستن هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها و اعاده‌ی حق دفاع مشروع و تنبیه صهیونیست‌های شرور، بلکه به پیوند آن به ایمان، اخلاص و رشادت برآمده از فرهنگ دینی و جهادی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ ایران عزیز رقم خورد.
  • اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: در این حمله آسیب جدی به فرودگاه تل‌آویو که هواپیمای اف ۳۵ با پرواز از این فرودگاه کنسولگری ایران را هدف قرار داده بود، وارد شد که این موضوع یکی از اهداف حمله موشکی ایران به خاک سرزمین‌های اشغالی بود، که محقق شد. اصابت موشک‌های ایران به اهداف خود در خاک سرزمین‌های اشغالی فلسطین با وجود پدافند چند لایه نشان دهنده قدرت موشکی و قدرت بازدارنده ایران در این حوزه است و قطعاً حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به مواضع رژیم صهیونیستی در معادلات منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

آرامش اقتصادی با نمایش اقتدار نظامی

به گزارش تسنیم، درحالی با پاسخ نظامی ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی برخی پیش بینی رشد غیرمنتظره نرخ دلار را می کردند، ولی نمایش اقتدار نظامی ایران نه تنها قیمت‌های تخیلی ارز را محقق نکرد، بلکه قیمت‌ها کاهشی شد. بازارهای ارز، طلا و سکه با روند کاهشی و افزایش فروشنده‌ها به فعالیت خود ادامه می دهند که دلال‌ها و سفته بازان که  بعد از پاسخ ایران به اسرائیل انتظار دلار ۷۵ هزار تومانی را داشتند، می‌گفتند دلاری که صبح ۷۰ را رد کرد الان به زور ۶۴ هزار تومان خرید و فروش می‌شود!

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها