۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۳۷
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1005)

رسانه های داخلی

۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش ها به رهگیری ریزپرنده ها توسط پدافند ایران و ادعاها درباره حمله به ایران

  • فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حادثه اصفهان، گفت: با توجه به هوشیاری ما، چند شی پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود. ایشان درباره تهدید ایران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسط رژیم صهیونیستی افزود: از هر دیوانه‌ای بی عقلی بر می‌آید؛ بستگی به عقل آن دارد. امیر موسوی درباره واکنش ایران به تهدید رژیم صهیونیستی، گفت: واکنش ایران را پیش از این دیده‌اید.
  • حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور دولت سابق در واکنش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و ادعای اسرائیلی ها درباره حمله به ایران، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛ «ظاهراً موشک‌شان حتی یک موش کوچک هم نبوده‌ است.»
  • آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم. از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را اعمال کنند. تأکید می کنیم، تأسیسات هسته ای هرگز نباید هدف درگیری های نظامی باشد.
  • نخست وزیر انگلیس: به نتانیاهو گفتم که تشدید تنش به نفع هیچ کسی نیست.
  • نخست‌وزیر عراق: گسترش دامنه جنگ به کل منطقه تهدیدی خطرناک علیه صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است.
  • وزارت خارجه چین: ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم.
  • وزیر خارجه عمان: حمله اسرائیل به استان اصفهان ایران را محکوم می‌کنیم.
  • وزارت خارجه مصر: از اسرائیل و ایران می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و به قوانین بین‌المللی پایبندی کامل داشته باشند. نسبت به پیامدهای گسترش درگیری و بی ثباتی در منطقه و اثرات خطرناک آن هشدار می دهیم.
  • کاخ کرملین: ما در حال مطالعه اطلاعات مربوط به حمله ادعایی « اسرائیل » به ایران هستیم و از هر دو طرف می‌خواهیم خویشتنداری کنند.
  • ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله به ایران، ضمن تأیید تلویحی اقدام مذکور از سوی اسراییل، آن را ضعیف و مسخره توصیف کرد. میکی لوی رئیس سابق و عضو فعلی کنست رژیم صهیونیستی خطاب به بن‌گویر وزیر امنیت داخلی نوشت: "تبریک می‌گویم! شما توانستید تمام دوران حضور خود در مسئولیت «وزارت شکست ملی» و «عضویت در کابینه» را در یک کلمه توصیف کنید!" لاپید نیز در واکنش به اظهاران بن گویر گفت:" بن‌گویر با یک کلمه‌ اسرائیل را مضحکه دنیا کرد. هیچ وقت تا الان یک وزیر در کابینه امنیتی چنین لطمه سنگینی به امنیت کشور، وجهه و جایگاه آن نزده بود. بن‌گویر با یک توئیت یک کلمه‌ای نابخشودنی توانست اسرائیل را از تهران تا واشنگتن مضحکه و شرمنده کند."
  • شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. این شبکه همچنین با اشاره به حادثه در اصفهان مدعی شد که ما ثابت کردیم قادر به نفوذ به ایران هستیم و ما اکنون ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم.
  • اعتراف سردبیر رادیو اسرائیل به ناتوانی رژیم صهیونیستی در حمله به ایران: با توجه به شرایط و همه محدودیت‌ها، این همه آن چیزی بود که اسرائیل می‌توانست انجام دهد؛ ما نمی‌توانیم همزمان در چند جبهه بجنگیم!
  • بی‌بی‌سی: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند، اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است.
  • سی‌ان‌ان بر اساس تصاویر ماهواره ای که در اختیارش قرار گرفته نوشت که این تصاویر نشان می‌دهد نه چاله‌ی عمیقی در پایگاه هوایی اصفهان وجود دارد و‌ نه به ساختمانی آسیب رسیده است.
  • پلیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی: واشنگتن به اسرائیل التماس کرد که به حمله ایران پاسخ ندهد و شرم آور است که اسرائیل به حرف ما گوش نمی دهد. دولت بایدن امیدوار است که سکوت در مورد حمله اسرائیل به ایران منجر به سپری شدن لحظه خطرناک بدون تشدید جنگ شود. اسرائيل درباره این حمله اظهار نظری نکرد و ایران آن را کم اهمیت جلوه داد و امیدواریم این بحران پایان یابد.
  • المیادین با انتشار تصویری نوشت که موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران و در این نقطه از آسمان عراق رهگیری و منهدم شده‌اند. مکانی که موشک های اسرائیلی منهدم شدند، فاصله ۳ دقیقه ای تا مرزهای ایران داشتند. اسرائیل با موشک می‌خواست پنج نقطه را در اصفهان هدف قرار دهد که همه موشک ها توسط پدافند هوایی ارتش رهگیری شدند.
  • کانال 12 عبری گزارش داد: کشورهای عربی از پاسخ اسرائیل به ایران ناامید شده اند و ایده تشکیل محور سنی-اسرائیلی علیه ایران برای همیشه پایان یافته است. این کشورها پس از شکست هدف خود در تل آویو به دنبال بهبود روابط خود با ایران خواهند بود.

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

طبق جزئیات منتشرشده، یکی ایرانیان مقیم که دچار اختلال روانی بوده دیروز با وانمود کردن به اینکه مواد انفجاری به خودش بسته است، وارد بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس شده و در روند خدمت رسانی به ایرانیان مقیم اختلال ایجاد کرده است. با صحبت‌های انجام شده با این فرد نهایتاً قانع شده و بخش کنسولی سفارت را ترک کرده است. پس از خروج از ساختمان سفارت ایران نهایتا پلیس این فرد را دستگیر کرده است. طبق اعلام سفارت ایران در پاریس این فرد همان شخصی است که مدتها قبل در مقابل درب سفارت ایران لاستیکی را به آتش کشیده بود. وی پیشتر دادگاهی شده بود و حکم اولیه علیه او صادر شده بوده است/ تسنیم

ادعای روزنامه انگلیسی درخصوص برجام

نشریه انگلیسی آی نوشت: رئیس‌جمهور جو بایدن همه گزینه‌ها را «روی میز» نگه می‌دارد و در نظر دارد تا توافق برای جلوگیری ایران از تولید سلاح‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌تر برای جلوگیری از جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه را احیا کند. وزارت امور خارجه ایالات متحده به ما گفت است که بایدن «به هر طریقی» تضمین خواهد کرد که «ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نرسد». یک منبع نزدیک به دولت بایدن گفت که کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران است تا از یک جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند.

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور پس از اجرای طرح نور

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور: با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اکثرِ بانوانِ این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظانِ امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند. گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزارِ هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت. فضایِ فعلی و راهبردِ فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره‌ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توأم با دقت و حساسیت خواهد کرد./ مهر

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها