۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۴۰
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

واکاوی پشت‌پرده شکست جدید صهیونیست ها دربرابر ایران

«فراموش نکنیم که ایران با سیلی از موشک و پهپادها به اراضی اشغالی حمله کرد و مسئولیت آن را نیز به صراحت برعهده گرفت با این حال، اشغالگران اسرائیلی با استفاده از پهپادهایی که در فروشگاه های اسباب‌بازی‌فروشی نیز یافت می شوند به دنبال ایجاد اختلال برای کشورمان بودند و از همه مهمتر که حاضر به قبول مسئولیت تحرک تروریستی شکست خورده اخیر خود هم نیستند.»
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین سنتر-تنها اندکی پس از اجرای عملیات بزرگ "وعده صادق" و حمله ده ها موشک و پهپاد ایرانی به عمق اراضی اشغالی که در حقیقت عملیات انتقام جویانه ایران در واکنش به حمله تروریستی صهیونیست ها به کنسولگری کشورمان در دمشق بود، شاهد آن بوده ایم که رژیم اشغالگر قدس متحمل یک شکست مفتضحانه دیگر از ایران شده است.

در این راستا، صهیونیست ها در قالب یک عملیات دو مرحله ای با حضور ریزپرنده ها و البته موشک، سعی داشته‌اند تا به یک پایگاه نظامی کشورمان در استان اصفهان حمله کنند. عملیاتی که با هوشیاری نیروها و سامانه های پدافندی کشورمان، به موقع دفع شد و یک شکست و ناکامی دیگر را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کرد. در این چهارچوب، در تحلیل شکست جدید صهیونیست ها در رابطه با کشورمان، توجه به 2 نکته ضروری به نظر می‌رسد.

اولاً، شاید هیچ زمان به اندازه دوره زمانی کنونی، ضعف صهیونیست ها تا این حد پیش چشم ملت ها و دولت‌های جهان قرار نگرفته است. رژیم اشغالگر قدس که زمانی مدعی برخورداری از پیشرفته ترین سامانه های تسلیحاتی در جهان و البته زبده ترین نهادها و دستگاه های اطلاعاتی بود، در ماه اکتبر سال گذشته میلادی با عملیات بزرگ طوفان الاقصی مواجه شد و البته که با گذشت بیش از 6 ماه از آغاز جگ غزه نیز نتوانسته به هیچ دستاورد روشن و مشخصی دست ییابد.

جنگی که در قالب آن صهیونیست ها به هیچکدام از دو هدف اعلامی خود یعنی آزادسازی اسرای صهیونیست و همچنین نابودی جنبش حماس نرسیده اند. جالب اینکه در جوار مرزهای شمالی خود با لبنان نیز با قدرت‌نمایی‌های پیاپی حزب الله لبنان مواجه شده اند و هیچ راه چاره ای را برای برای بازگرداندن امنیت به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی در برابر تحرکات حزب الله پیش روی خود نمی بینند. حال در این وضعیف اجرای عملیات وعده صادق از سوی ایران و در عین حال خنثی سازی تلاش مذبوحانه اخیر صهیونیست ها در هدف قرار دادن اهدافی در کشورمان، بیش از همه رژیم اشغالگر قدس را در یک بن بست راهبردی قرار داده است.

عملیاتی که در آن چندین قدرت غربی به همراه شماری از بازیگران منطقه ای به یاری رژیم اشغالگر قدس آمدند. معادله ای که نه فقط در سطح منطقه ای و بین المللی برای اشغالگران اسرائیلی پرهزینه بوده، بلکه صدای طیف‌های قابل توجهی را درعمق اراضی اشغالی نیز درآورده و اسرائیل را با سیلی از بحران و مشکلات مواجه کرده است.

دوم اینکه اقدام شکست خورده اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه کشورمان، بیش از آنکه نشانی از قدرت نمایی صهیونیست ها باشد، جلوه ای عینی از ضعف آن ها را به نمایش گذاشته است. فراموش نکنیم که ایران با سیلی از موشک و پهپادها به اراضی اشغالی حمله کرد و مسوولیت آن را نیز به صراحت برعهده گرفت با این حال، اشغالگران اسرائیلی با استفاده از پهپادهایی که در فروشگاه های اسباب بازی فروشی نیز یافت می شوند به دنبال ایجاد اختلال برای کشورمان بودند و از همه مهمتر که حاضر به قبول مسوولیت تحرک تروریستی شکست خورده اخیر خود هم نیستند.

معادله ای که در کلیت خود باز هم سیگنال های روشنی را از قدرت ایران در برابر صهیونیست ها مخابره می کند و نشان می دهد که تا چه اندازه اسرائیل در وضعیت بحرانی به سر می برد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها