۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۱
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1008)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه: حمله ایران به اسرائیل باعث ایجاد امید در قلب مستضعفان جهان در سراسر جهان با هر عقیده‌ای شد. توهم شکست‌ناپذیری اسرائیل که در اذهان برخی رسوخ کرده بود با حمله ایران به این رژیم از هم گسسته شد و نشان داد آنچه پنداشته می‌شد خواب و خیالی بیش نبوده‌است.
- وال‌استریت‌ژورنال: پاسخ ایران به اسرائیل، «بدترین سناریویی» بود که برای آمریکا متصور شده بود و دولت بایدن ملتمسانه از شرکای منطقه‌ای خود می‌خواست ایران را از انجام دادن حمله منصرف کنند. رئیس‌جمهور بایدن و تیم امنیت ملی او در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) با نگرانی فزاینده‌ای در اتاق وضعیت کاخ سفید مانیتور‌ها را تماشا می‌کردند.
- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: همچنان ۱۳۳ نفر از شهروندان ما در جهنم حماس اسیر هستند و ما متعهد هستیم زنده یا مرده آنها را بازگردانیم! حماس تمام پیشنهاد‌های ما برای آزادی ربوده شدگانمان را رد کرده و این مطلبی است که وزیر خارجه آمریکا گفته است. به زودی ضربات قوی به حماس وارد خواهیم کرد و فشار‌های سیاسی و نظامی را بر آن برای آزادی ربوده شدگانمان افزایش خواهیم داد!
- گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: هنوز تمام اهداف جنگ را محقق نکرده‌ایم، ولی از هیچ یک از آنها عقب‌نشینی نخواهیم کرد. هرگز ربوده شدگان (اسرای صهیونیست) را فراموش نخواهیم کرد، تا لحظه‌ای که بینیم صحیح و سالم برگشته‌اند! به ایجاد جایگزینی برای حکومت حماس در غزه پایبندیم!
- روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع نظامی نوشت: بعد از هفت ماه فشار شدید نظامی، حماس به آزادکردن همه ربوده‌شدگان (اُسرا) نزدیک نیست، پس شاید باید در مواضع و سخنان مسئولان اسرائیلی بازنگری کنیم.
- لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی: هر ۵ دقیقه یک بار، یک پیامک دیگر در مورد افزایش قیمت‌ها داریم. همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود. طبقه متوسط در حال فروپاشی است؛ آنها برای خرید از سوپرمارکت وام می‌گیرند و کابینه کنونی توجه نمی‌کند.
- سخنگوی فارسی زبان رژیم صهیونیستی: ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم، چون تهدیدات آنها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند. بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم. بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیرورو خواهد شد!
- دو پایگاه آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی عمر مورد اصابت چند موشک و پهپاد قرار گرفت. حملات فوق، بعد از توقف دو ماهه مورد حمله به پایگاه‌های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت.
- سایت آمریکایی اکسیوس نوشت که انتظار می‌رود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعمال مجازات‌هایی را بر گردان "نیتسح یهودا" در ارتش رژیم صهیونیستی را به اتهام نقض حقوق بشر در کرانه باختری اعلام خواهد کرد. مجازات احتمالی این گروه نظامی، ممنوعیت دستیابی اعضای این گروه به هر نوع کمک یا آموزش نظامی توسط آمریکا خواهد بود. این اولین بار است که آمریکا یکی از واحد‌های ارتش رژیم اشغالگر را تحریم می‌کند.
- رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که در پی حملات نیرو‌های مقاومت لبنان و فلسطین، ۶۲ هزار صهیونیست مجبور شدند شمال فلسطین اشغالی را ترک کنند. شبکه خبری المیادین به نقل از این رسانه‌ها گزارش داد، ۳۰ هزار نفر از این تعداد، با اختیار خودشان شمال فلسطین را ترک کردند؛ ولی به هر حال، اسرائیل کنترل منطقه شمال را از دست داده است. ۴۰ درصد از کسانی که از شمال خارج شدند، در حال بررسی این مسئله هستند که به این منطقه بازنگردند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها