۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۳
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1010)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- وزیر خارجه بلژیک: زمان آن رسیده که اتحادیه اروپا خود را به وضوح در روند صلح نشان دهد و ما منتظر برگزاری کنفرانس مقدماتی برای آن هستیم. درخواست آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها و ارسال کمک به غزه، در حالی که کشتار ادامه دارد کافی نیست. نباید اجازه داد که آمریکا تنها بازیگر در وضعیت نوار غزه باشد. تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینان خشن کافی نیست و ما باید آنها را بر کسانی که مسلح هستند و از آنها دفاع می‌کنند اعمال کنیم. به رسمیت شناختن کشور فلسطین گامی تعیین کننده به سوی راهکار دو دولتی است و ما آماده استقبال از هرگونه ابتکار در این زمینه هستیم.
- نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ترکیه گفت که «تجاوز به حاکمیت کشورمان را نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم که از خاک ما علیه دیگران عملیات انجام شود.»
- کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو»؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر کابینه جنگ، اعضای تیم مذاکره‌کننده برای آزادی اسرای اسراییلی را به «ارائه اطلاعات نادرست» متهم و آنها را به برکناری تهدید کرده است.
- شهرک‌نشینان صهیونیست با برگزاری تظاهرات و روشن کردن آتش مقابل خانه نتانیاهو، امضای توافق تبادل اسرا با نیرو‌های مقاومت فلسطین را خواستار شدند.
- مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در توجیه کمک ۴٠ میلیارد دلاری به اسرائیل گفت که تورات مقدس وعده پیروزی اسرائیل را داده و ما باید در کنار آنها بایستیم!
- یدیعوت آحارونوت مدعی شد فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی به رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل اطلاع داده است که در آغاز ماه آگوست ۲۰۲۴ به فعالیت خود در ارتش اسرائیل پایان خواهد داد. این منبع عبری همچنین از استعفای رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در جریان عملیات طوفان الاقصی خبر داده بود.
- «عاموس یدلین»، فرمانده پیشین دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل:پس از شش ماه باید صریح گفت که جنگ غزه هر روز آن ضررش بیشتر از فایده آن است و ما نمی‌توانیم گروگان‌ها را برگردانیم!
- «ایهود اولمرت»، نخست وزیر سابق اسرائیل:در پایان این جنگ حماس نابود نخواهد شد و به پیروزی نخواهیم رسید هر کس هم که چنین وعده‌ای می‌دهد خودش را گول زده و فریبکار است!
- ژنرال «دان هارئیل»، معاون سابق رئیس ستاد ارتش اسرائیل: به شرایطی رسیدیم که اکنون ۷ جبهه پیش روی ماست و ما در هیچ کدام از آنها هم نمی‌توانیم پیروز میدان شویم؛ در غزه که نتوانستیم و سنوار هرگز پرچم تسلیم بالا نخواهد برد و در برابر لبنان هم همینطور!
- نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی: اسرائیل برنامه‌ای برای تخلیه غیرنظامیان از رفح تدوین نکرده است و این امر باعث افزایش بیش از پیش تعداد کشته شدگان غزه خواهد شد.
- رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.
- خبرنگار المیادین در جنوب لبنان: پس از سرنگونی پهپاد هرمس ۴۵۰، دیروز هیچ پهپادی در آسمان جنوب لبنان مشاهده نشده است. فایننشال تایمز: طی هفته اخیر حزب‌الله از تاکتیک‌های جدیدی علیه اسرائیل استفاده کرده، اما هنوز از سلاح‌های پیشرفته خود رونمایی نکرده است.
- وبگاه صهیونیستی والا: حزب‌الله در حمله به اسرائیل موفق است. این امر به توانایی‌های جمع‌آوری اطلاعات آسیب زیادی می‌رساند. برتری هوایی در حریم لبنان در حال از دست رفتن است و ما در یک مشکل بزرگ قرار داریم.
- طبق نظرسنجی «موسسۀ دموکراسی» ۶۲ درصد شهرک نشینان معتقدند زمان آن رسیده که افراد مسئول شکست‌های ۷ اکتبر (زمان عملیات فلسطینی طوفان الاقصی) از سمت‌های خود استعفا دهند. شرکت‌کنندگان در پاسخ به سوال دیگری دربارۀ موضوع انتخابات عمومی که بسیاری پس از عملیات طوفان الاقصی خواستار برگزاری آن شده‌اند، اکثریت ۵۱ درصدی گفتند که انتخابات باید قبل از پایان ۲۰۲۴ برگزار شود.
- وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۰۸۴ نفر افزایش یافته است.
- شبکه خبری «الجزیره» به نقل از منابع پزشکی فلسطین گزارش داد که امروز پیکر ۷۳ شهید از گور جمعی در خان‌یونس خارج شده است. منابع پزشکی فلسطین افزودند که پس از عقب‌نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌یونس در جنوب غزه تاکنون پیکر ۲۸۳ شهید از گور جمعی خارج شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها