۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۷
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1012)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا: با رئیس‌جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. بایدن بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.
- ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس: لندن صنعت دفاعی خود را در حالت آماده باش جنگی قرار خواهد داد.
- رئیس جمهور ترکیه: نباید اجازه داد اسرائیل غزه را دوباره اشغال کند و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود. نتانیاهو شبیه هیتلر است. متحدان اسرائیل مجازات خواهند شد و قطعاً نمی‌توانند از تیغ عدالت بگریزند.
- سخنگوی وزارت خارجه قطر: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد. سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آن‌ها از قطر وجود ندارد. هیات‌های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند. تلاش می‌کنیم با کمک همه طرف‌ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.
- وزیر امور خارجه مصر: از اسرائیل می‌خواهیم در رفح اقدام نظامی نکند. برای پایان دادن به درگیری در منطقه باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت کرد.
- مجلس سنای ایالات متحده، مصوبه‌ی کمک ۹۵ میلیارد دلاری به تایوان، اسراییل، و اوکراینِ مجلس نمایندگان را تایید، و برای اجرا به رییس‌جمهور ابلاغ کرد.
- وزیر جنگ اسرائیل: بسته کمکی سنای آمریکا برای حمایت از ما در مقابله با تهدیدات ایران و نیروهایش حیاتی است.
- پنتاگون: ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور را انجام دهد. شبه نظامیان متحد با ایران برای اولین بار از ۴ فوریه دو حمله نافرجام به نیرو‌های ما در عراق و سوریه انجام دادند. اگر حملات شبه‌نظامیان ادامه یابد، مانند گذشته در دفاع از نیرو‌های خود تردید نخواهیم کرد.
- سخنگوی گردان‌های قسام: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اشغالگر صهیونیستی همچنان در باتلاق غزه سرگردان است. بعد از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت همچون کوه استوار مانده است. توپ اکنون در زمین جامعه صهیونیستی است، اما فرصت بسیار کم است. آنچه فشار نظامی خوانده می‌شود ما را به مواضع خود و حقوق ملت خویش پایبندتر می‌کند و هرگز از آن کوتاه نمی‌آییم. پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد.
- دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: طوفان الاقصی عملیاتی خلق‌الساعه نبود، بلکه حاصل تراکم مشکلات در بلندمدت و نیز تلاش بزرگی بود که رزمندگان مقاومت در میدان به عمل آوردند. اگر حمایت آشکار و بزرگ جمهوری اسلامی در همه سطوح از تسلیحات و امکانات دیگر با تمام جزئیاتش نبود، ما در طوفان الاقصی نمی‌توانستیم چنین ایستادگی بزرگی نشان دهیم.
- روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» اعلام کرد کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر ادامه تظاهرات‌های ضداسرائیلی مجازی شده است. منابع رسانه‌ای اعلام کردند تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.
- وال استریت ژورنال: اسرائیل می‌خواهد حماس را از غزه بیرون کند، اما حتی از نابود کردن حماس در شمال نوار غزه نیز موفق نبوده است.
- رسانه‌های اسرائیلی: جایگاه اسرائیل در جهان رو به افول است، مذاکرات به بن بست رسیده و اهدافی که در غزه برای خود تعیین کرده است، هنوز محقق نشده است.
- نیویورک تایمز به نقل از مقامات صهیونیست: شکست کامل حماس سال‌ها طول می‌کشد.
- رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که استعفا‌ها در داخل ارتش این رژیم به راه افتاده و بعد از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده «واحد۸۲۰۰» گزینه بعدی خواهد بود. واحد ۸۲۰۰ بزرگترین واحد در اداره اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل است که وظیفه جمع آوری اطلاعات کلیدی و توسعه ابزار‌های جمع آوری اطلاعات و به روز رسانی مداوم آنها، تجزیه و تحلیل و پردازش داده‌ها و ارائه اطلاعات به مقامات ذی‌صلاح را بر عهده دارد.
- رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس: هیچکس نمی‌توانست فکرش را هم بکند که کشوری مانند یمن اینقدر تاثیر قدرتمندی داشته باشد و در دریای سرخ جریان ترانزیت را متوقف کند. این اقدام یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید.
- «شیخ عمران حسین» محقق، فیلسوف و نویسنده اهل سنت: ایران به دنیا نشان داد که فناوری نظامی فوق‌العاده‌ای دارد؛ بالاتر از قدرت نظامی، شجاعت فوق‌العاده ایران بود و این چیزی است که مخصوص مردم ایران است؛ امروز ایران را به خاطر شجاعتی که از خود نشان داد ستایش می‌کنیم.
- منابع عبری زبان اعلام کردند پایگاهی نظامی در یکی از شهرک‌های ساحلی اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. این منابع تاکید کردند که پهپاد‌ها دقیقا به هدف اصابت کردند و به دنبال این حمله دود غلیظی در شمال حیفا مشاهده شده است.
- وزارت خارجه امریکا گزارشی تازه‌ای درباره نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان منتشر کرده و گفته که این کشور تصمیمی برای به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان ندارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها