۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۶۸
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1019)

رسانه های داخلی

۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نظر شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: در صورتی که لایحه عفاف و حجاب به‌گونه‌ای که در مجلس تهیه شده است به تصویب شورای نگهبان برسد، از ادامه اجرای طرح نور نیز جلوگیری خواهد شد و امید تازه‌ای که با اجرای این طرح در افق پیش‌روی ملت پدید آمده است هم بر باد خواهد رفت! [مطابق ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب]پلیس از برخورد قانونی با کشف حجاب که «جرم‌مشهود» است و باید بلافاصله از آن جلوگیری کند، منع شده است! و به جای آن باید پس از مشاهده کشف حجاب از کشف‌حجاب‌کننده عکس بگیرد و خانم کشف‌حجاب‌کننده را از طریق سامانه‌ها شناسائی کند و سپس به او پیامک بزند و در نهایت خانم کشف حجاب‌کننده به جریمه نقدی محکوم خواهد شد و مطابق این ماده «اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق می‌شود»! و... یعنی پول بده و کشف حجاب کن! و تازه این جریمه هم ۳ سال به حالت تعلیق خواهد بود!...
پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار
سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفتگو با ایلنا، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به دولت درباره مسائل ارزی، گفت: من هم به خودمان به عنوان دولت و هم به فعالان حوزه سیاسی توصیه می‌کنم که مهم‌ترین مسئله ما حل مشکلات مردم است. اگر حرفی بزنیم که از درون آن اختلاف، التهاب، حاشیه و مانع برای خدمت به مردم ایجاد شود این حتماً امر برای هرکدام از طرفین ناپسند است. بالاخره هنگامی که مشاهده می‌کنیم تورم ما بعد از سال‌ها که بالای ۴۰ درصد بوده است، امروز وارد کانال ۳۰ درصد می‌شود، این نشان می‌دهد یک جریانی، تیمی، مجموعه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند و تلاش می‌کنند و همه باید کمک کنیم موفق شوند و ان‌شاالله نقد‌ها را دلسوزانه هم ما و بقیه طوری بیان کنیم که رضای خداوند درون آن باشد.
تأیید بازداشت موعود شمخانی
به گزارش برنا، بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تأیید و اعلام شد وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است. موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.
درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
به گزارش فارس، یک منبع آگاه از ابراز پشیمانی برخی چهره‌های فعال که در ایام اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» به خارج از ایران رفته بودند، خبر داده است. به‌گفتۀ این منبع آگاه برخی از این چهره‌ها درخواست‌های را مستقیم یا با واسطه برای بازگشت به ایران مطرح کرده‌اند. ناموفق‌بودن در موضوعات کاری، حس فریب‌خوردن از اپوزیسیون خارج‌نشین و اختلافات و ازهم‌گسیختگی ضدانقلاب، سبب ناامیدی، پشیمانی، احساس سرخوردگی و برخی بیماری‌های روحی در این چهره‌ها شده است. / فارس
احتمال تشکیل فراکسیون ۸۰ نفره میانه‌رو‌ها
مسعود پزشکیان درباره‌ی آخرین وضعیت فراکسیون میانه رو‌ها گفت: با توجه به اطلاعاتی که به صورت خام دریافت کردیم و از دوستانمان خبر گرفتیم، متوجه شدیم نزدیک ۶۰ تا ۸۰ نفر هستند که می‌شود گفت میانه‌روتر از بقیه هستند و مجلسِ پیش‌رو با مجلس فعلی فرق خواهد داشت. درون جبهه‌ی اصولگرا‌ها جریان‌های مختلفی وجود دارد و فضای رقابتی شکل گرفته است. به همین دلیل گروه میانه‌رو می‌تواند اثرگذار و تعیین‌کننده باشد. هر گروهی بخواهد در مجلس کاری کند باید به میانه‌رو‌ها هم اجازه بدهد در تصمیم‌گیری‌ها، سیاست گذاری و پیگیری اهداف مشارکت داشته باشند. باید با میانه‌رو‌ها جلسه‌ای بگذاریم تا نظراتشان را بشنویم و بتوانیم یک صدا در مجلس آینده مطالبات را پیگیری کنیم. / انصاف نیوز
القای ناامیدی، پروژه جدید روزنامه‌های اصلاحات
- روزنامه آرمان امروز: سعید حجاریان، تئوریسین و فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی اخیراً نوشته است که دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح‌ها و اقدام‌های در پیش هم ضربات مهلک‌تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.
- روزنامه اعتماد: امید در ایران به امری مناقشه‌آمیز و پرابلماتیک و مساله اجتماعی مبدل شده است، امید در ساختار اجتماعی باید تولید و بازتولید شود اکنون ساختار جامعه ایران فاقد توان تولید و بازتولید امید شده است، ساختار‌های اصلی و مسلط که در جامعه ایران جاری است فرصت عاملیت را از بخش عظیمی از جامعه خصوصا نخبگان سلب نموده و برعکس نومیدی را می‌گستراند. در دهه اول هزاره سوم شاخص نیکبختی در ایران از صد کشور پنجاه و چهار بوده و اکنون به هفتاد تنزل یافته است. ۸۰ درصد مردم درخصوص موفقیت نظام در حل مشکلات ارزیابی در حد کم و خیلی کم داشته‌اند و تنها یک درصد در حد زیاد و خیلی زیاد امید به توان نظام در حل مشکلات داشته‌اند. در شاخص ارزیابی نسبت به روند آینده جامعه در سه قلمرو رفاه، وحدت و همدلی و فقر یافته‌های امیدبخشی حاصل نشده است.
ادامه ریزش قیمت دلار در بازار آزاد
به گزارش تسنیم، قیمت دلار که در روز‌های نخست امسال و مخصوصاً پایان تعطیلات نوروز به‌دلیل بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای و حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق به اوج خود رسیده بود این روز‌ها به‌شدت درحال ریزش است. قیمت دلار در آن ایام به‌دلیل تشدید تنش‌های منطقه‌ای و نگرانی از شدت درگیری‌ها بین ایران و اسرائیل به ۷۰ هزار تومان هم رسید. اما با پاسخ قاطع ایران و ناتوانی صهیونیست‌ها از ادامه درگیری، ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها