۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۶۹
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1020)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- کاخ سفید: بایدن در تماس خود با نتانیاهو بر تعهد قاطعانه واشنگتن به امنیت اسرائیل تاکید کرد. موافقت حماس با توافق آزادی اسرا، می‌تواند منجر به آتش‌بس شش هفته‌ای و منتفی شدن عملیات نظامی در رفح شود.
- «بنی گانتز» عضو کابینه جنگی تهدید کرده اگر کابینه نتانیاهو بر سر نجات اسیران اسرائیلی توافقی نکند، باید منحل شود.
- «بتصلائل اسموطریچ» وزیر دارایی اسرائیل اعلام کرده اگر کابینه نتانیاهو بدون حمله به شهر رفح جنگ را متوقف کند باید منحل شود.
- «بن‌گویر» وزیر امنیت عمومی هم اعلام کرده هرگونه توافق غیر مسئولانه به انحلال کابینه منجر می‌شود.
- لاپید، رهبر اپوزیسیون دولت رژیم صهیونسیتی: اگر من نخست وزیر بودم، عملیات در رفح را در ازای بازگشت افراد ربوده شده رد می‌کردم.
- دولت مصر: در نتیجه ادامه تنش‌ها در دریای سرخ، درآمد‌های کانال سوئز ۵۰ درصد کاهش یافت.
- بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که تقسیم اراضی تنها راه برای جلوگیری از درگیری‌ها در فلسطین اشغالی است.
- محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: اگر اسرائیل به رفح حمله کند، بزرگترین فاجعه در تاریخ مردم فلسطین رخ خواهد داد. اسرائیل سه چهارم نوار غزه را ویران کرد و وضعیت غزه بسیار ناگوار است. ما خواستار پایان جنگ و کمک به نوار غزه هستیم و هرگونه جابجایی فلسطینی‌ها از نوار غزه یا کرانه باختری را قاطعانه رد می‌کنیم.
- گالانت: ما متعهد به از بین بردن حماس و بازگرداندن ربوده شدگان هستیم، مهم نیست که این عملیات چقدر طول بکشد.
- رادیو تلویزیون رژیم صهیونسیتی: دیوان کیفری بین‌المللی قصد دارد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و چند تن دیگر را به ایجاد قحطی در غزه و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه متهم کرده و به احتمال زیاد، حکم بازداشتشان را صادر کند.
- به گزارش روزنامه موند، فرانسه برخلاف تعدادی از شرکای غربی، هنوز از تامین قطعات و تسلیحات برای اسرائیل، شریک اصلی خود در خاورمیانه خودداری نکرده است، هرچند اقداماتی را برای کاهش صادرات انجام داده است.
- منابع عبری زبان اعلام کردند شهرک‌نشینان صهیونیست با برپایی تظاهراتی مقابل منزل نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قیساریه خواستار کناره‌گیری او شدند.
- نظرسنجی شبکه "سی ان ان" نشان می‌دهد که ۷۱ درصد آمریکایی‌ها از جمله ۵۳ درصد دمکرات‌ها شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با جنگ در غزه را قبول ندارند.
- رهبر اقلیت سنا میچ مک‌کانل در پاسخ به سؤالی درباره اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده گفت که روسای دانشگاه‌ها باید خط اول دفاع باشند!
- سناتور دموکرات یهودی الاصل آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نبوده بلکه تبیین حقیقت است.
- کاخ سفید اعلام کرد اسکله شناور غزه جایگزینی برای مسیر‌های زمینی نیست و ظرف دو تا سه هفته آینده آماده خواهد شد.
- نیروی دریایی بریتانیا اعلام کرد به عنوان کمک به ایالات متحده در ساخت یک اسکله موقت برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، کشتی پشتیبانی خود را از قبرس به حرکت در می‌آورد.
- فایننشال تایمز به نقل از یک منبع آگاه: اسرائیل در مذاکرات انعطاف نشان داد، اما این رژیم با پایان دادن به جنگ موافقت نکرد و اصرار دارد که ارتش در غزه بماند.
- شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که دست کم ۳۰ افسر و نظامی اسرائیلی از نیرو‌های ذخیره به فرماندهان خود اعلام کردند بیش از این تاب ادامه جنگ را ندارند و در عملیات نظامی علیه رفح شرکت نخواهند کرد.
- رویترز به نقل از کاخ سفید: اسرائیل به ما اطمینان داده است که قبل از رفع نگرانی‌ها وارد رفح نمی‌شود.
- شبکه العربی به نقل از برخی منابع از کشته شدن ۲ نظامی اسرائیلی از لشکر ۹۹ و زخمی شدن ۸ نظامی اسرائیلی دیگر در عملیات مقاومت در محور نتساریم در جنوب شهر غزه خبر داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها