۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۷۸
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1022)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراض‌های دانشجویی در محکومیت صهیونیست‌ها با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همین الان اعتراضات را متوقف کنید!
- نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: در حال حاضر شانس دستیابی به توافق آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد. تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به زودی انجام خواهد شد. حماس بر یک چیز اصرار دارد و آن پایان جنگ است، اما به آن دست نخواهد یافت. با توافق یا بدون توافق به رفح حمله خواهیم کرد.
- «لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، بن گویر و نتانیاهو را دیوانه‌های غیر مسئول توصیف کرد. وی در واکنش به نشست بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو گفت اسرائیل گروگان دیوانه‌های غیر مسئول شده است.
- روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود. خبرگزاری المیادین نیز از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.
- پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس گزارش داد که اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره به دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه هشدار داده‌اند.
- طبق گزارش روزنامۀ واشنگتن‌پست، پلیس آمریکا طی ۱۰ روز اخیر، بیش از ۹۰۰ دانشجوی این کشور را به‌دلیل حمایت از فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بازداشت کرده است.
- «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، اعلام کرد که بایدن معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است. کربی همچنین در مورد شرایط برخورد نیرو‌های امنیتی آمریکا با این مساله مدعی شد که در حال حاضر هیچ تلاش فعالی برای فدرالی کردن (متحد کردن) گارد ملی وجود ندارد.
- رئیس شورای منطقه ایل دو فرانس در پایتخت فرانسه در پی اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی پاریس، بودجه این دانشگاه را تعلیق کرد.
- طی چند ماه گذشته بنزین در رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار گران شد تا به مرز ۸ شیکل (بیش از ۲ دلار) برای هر لیتر برسد.
- دانشجویان خشمگین در دانشگاه بیرزیت در شهر رام‌الله در کرانه باختری سفیر آلمان در تل آویو را با سنگ از دانشگاه بیرون انداختند.
- شبکه «کان نیوز» اسرائیل خبر داد که این رژیم تعداد گروگان‌هایی را که خواستار آزادی در مرحله اول توافق گروگان‌ها با حماس است، به ۳۳ کاهش داده است. به دلیل این اعتقاد که برخی از این اسرا شاید زنده نباشند، تل آویو تعداد درخواستی خود را به ۳۳ نفر کاهش داده است. پیش از این، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داده بود تل‌آویو در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس، خواستار آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی است.
- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی رژیم صهیونیستی را ناقض حقوق بشر تشخیص داده، اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.
- دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد که تخمین زده می‌شود بیش از ۱۰ هزار شهروند فلسطینی از ابتدای تجاوز به غزه تا کنون، زیرا آوار ساختمان‌های ویران شده مدفون شده اند. تلنبار شدن هزاران پیکر شهدای حمله وحشیانه اسرائیل به غزه با فرا رسیدن فصل گرم شروع به شیوع بیمار‌هایی همچون وبا شده است.
- وزارت بهداشت غزه در اطلاعیه‌ای از افزایش تعداد شهدا به ۳۴۵۳۵ و زخمی‌ها به ۷۷۷۰۴ نفر در ۲۰۷ روز گذشته خبر داد.
- دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص احتمال استفاده اسرائیل از سلاح‌های «گرمافشاری» (ترموباریک) در غزه شد؛ بمب‌های که موجب تبخیر یا ذوب شدن پیکر افراد می‌شود.
- شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر اساس نتایج آن، ۵۸ درصد اسرائیلی‌ها خواستار استعفای فوری نتانیاهو شدند. همچنین ۴۸ درصد نیز گفتند یواو گالانت وزیر جنگ هم باید استعفا کند.۵۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار استعفای رئیس ستاد کل ارتش و ۵۶ درصد نیز خواستار استعفای رئیس سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شدند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها