۲۰۲۴ ۲۰ May - دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۸۰
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1024)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- پایگاه اینترنتی «آکسیوس» نوشت: مشاوران ارشد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا می‌گویند توافق پیشنهادی که هم اکنون روی میز مذاکرات حماس با اسرائیل است به عنوان تنها مسیر ممکن برای رقم زدن آتش‌بس در نوار غزه و تحقق احتمالی پایان به جنگی که بایدن را آماج انتقادات تند حتی از جانب حامیان برجسته‌اش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ قرار داده، محسوب می‌شود.
- نتانیاهو خطاب به بلینکن: ما با توافقی که شامل پایان‌دادن به جنگ باشد موافقت نخواهیم کرد.
- ارتش رژیم صهیونیستی رسما بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه را اعلام کرد. از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته برای اولین بار است که این گذرگاه بازگشایی می‌شود.
- ابوزهری، رئیس اداره سیاسی حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجۀ آمریکا «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب و گفت: چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست، زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا!
- رئیس جمهور کلمبیا: این کشور روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند. اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد.
- وزیر جنگ اسرائیل: ارتش ما آماده هرگونه عملیات نظامی از جمله حمله به رفح است.
- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر حزب الله از مرز‌ها عقب نشینی نکند، ما به یک اقدام گسترده بر علیه حزب‌الله در سراسر لبنان دست زده و سپس منطقه حفاظت شده در جنوب این کشور ایجاد می‌کنیم.
- نیر بارکات وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی: افکار عمومی در آمریکا یک تهدید جدی برای اسرائیل به‌حساب می‌آید. در همین راستا سی‌ان‌ان اعلام کرد از ابتدای اعتراضات آمریکا، هزار دانشجو در ۲۵ دانشگاه مختلف آمریکا دستگیر شده‌اند.
- وزیر امور خارجه ترکیه: ترکیه تصمیم گرفت به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری بپیوندد.
- نماینده رژیم صهیونسیتی در سازمان ملل: تشکیلات خودگردان فلسطین از استاندارد‌های لازم برای کشورداری برخوردار نیست. سازمان ملل متحد خود به مانعی اصلی بر سر راه تحقق صلح تبدیل شده است.
- اسناد داخلی که شبکه «سی بی اس نیوز» آمریکا به آن دست یافته است نشان می‌دهد دولت بایدن در حال بررسی پذیرش شماری از فلسطینیان باریکه غزه در خاک آمریکا به عنوان پناهنده است.
- ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد که دانشجویانی که در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند، «شستشوی مغزی» شده‌اند.
- عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن: با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت.
- تنش‌ها بین سران رژیم صهیونیستی درباره خدمت اجباری یهودیان ارتدکس (حریدی) ادامه دارد و لاپید، رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) خواستار اعزام فوری جوانان حریدی به خدمت وظیفه شد. فرار جوانان صهیونیست از میدان جنگ ادامه دارد و در شرایطی که رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف جنگ، با کمبود نیرو مواجه است، کماکان جوانان ارتدکس حریدی از انجام خدمت اجباری خودداری می‌کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها