۲۰۲۴ ۲۰ May - دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۸۲
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1025)

رسانه های داخلی

۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

گزارش خبرگزاری مصری درخصوص هدف سفر بارزانى به تهران
به گزارش میدل ایست نیوز، سفر نیچروان بارزانی به تهران در چارچوب تلاش‌های حزب دمکرات کردستان برای به تعویق انداختن انتخابات و فراهم کردن فرصت به منظور انجام گرفتن اصلاحات در تصمیم دادگاه فدرال در مورد سهمیه‌بندی اقلیت‌ها و نظارت کمیساریای عالی دولت فدرال عراق، به جای کمیسیون اقلیم است. بارزانی در این سفر بر درخواست از تهران برای تحت فشار قرار دادن حزب اتحادیه میهنی کردستان به رهبری بافل طالبانی برای موافقت با تعویق انتخابات، متمرکز خواهد شد، اما در عین حال خاطر نشان کرد که ایرانی‌ها پرونده سازمان‌های وابسته به رژیم صهیونیستی مستقر در منطقه را که دائماً امنیت کشورشان را هدف قرار می‌دهند، روی میز خود قرار داده‌اند.
پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان
به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود تأکید کرد: بررسی صلاحیت خبرگان رهبری با فقهای شورای نگهبان است و تأکید عزیزان نیز همیشه بر اجرای قانون بوده است؛ این حرف‌ها تازگی ندارد. ظاهراً برخی وقتی تأیید می‌شوند سطح درک شورای نگهبان بالاست و وقتی رد می‌شوند حرف دیگری دارند. مواردی که بصورت مکتوب به آقای روحانی اعلام شده موارد متعددی است و محدود به چند موردی که ایشان مطرح کردند نیست؛ البته همین چند مورد نیز به صوت دقیق مطرح نشده است. بار‌ها گفتیم که موارد را به افراد می‌گوییم، اما درباره انتشار عمومی نیاز به مجوز قانون داریم.
پی نوشت: اخیراً روحانی گفته بود که موارد ردصلاحیت اینجانب، یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام است.
بررسی روزنامه اعتماد ازگزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم
روزنامه اعتماد نوشت: «شنیده‌ها حکایت از تعیین ۴ چهره از جانب برخی جریانات اصولگرا برای رقابت با محمدباقر قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم دارد؛ مجتبی ذوالنوری، نصرالله پژمانفر، علی نیکزاد و منوچهر متکی. بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده تا در نهایت هرکدام از این ۴ چهره که اقبال بیشتری برای رأی‌آوری داشتند در صحنه رقابت باقی بمانند و سه نفر دیگر به حمایت از وی وارد شوند. شنیده‌ها همچنین حاکی از این است که منتخبین مستقلین و اعتدالی‌ها مدعی داشتن حدود ۱۰۰ کرسی در مجلس دوازدهم هستند و بر این اساس در فکر معرفی کاندیدایی برای ریاست مجلس هستند. بر اساس شنیده‌ها گزینه دیگر مطرح شده در این باره برای تفاهم جریان مستقلین و قالیبافی‌ها تعیین یک سهم برای نایب‌رییسی، دو عضو دیگر هیأت رییسه و سه رییس کمیسیون است. موضوعی که هنوز درباره آن جمع‌بندی نشده است.»
توضیح مطهری درخصوص روند فکری خاندان مطهری
علی مطهری: در بین نوه‌ها و نتیجه‌ها و نبیره‌ها خانواده شهید مطهری، افرادی پیدا نمی‌کنید که دچار بن‌بست فکری یا پوچی در زندگی و از این قبیل مسائل شده باشند. اختلاف نظر سیاسی وجود دارد، اما شکاف بین نسلی نه. همه از مرد و زن و دختر و پسر یک گونه فکر می‌کنند و بین آن‌ها حسن تفاهم برقرار است. همان تجربیات و رفتار‌ها قابل تعمیم به رفتار ما با فرزندان و نوه‌هاست. فقط وسایل و ابزار‌ها تغییر کرده و الاّ ماهیت و محتوای حوادث تغییر نکرده است. همان اصول اخلاقی که آن روز باید رعایت می‌شد امروز هم باید رعایت شود.
چرا شهید زاهدی نمی‌خواست لباس سپاه بپوشد؟
یکی از همرزمان شهید زاهدی: سردار زاهدی فرمانده لشکر شده بود و هنوز می‌خواست در لباس بسیجی بماند که با دستور فرماندهان بالاتر و اشاره به اینکه جایگاه فرمانده لشکری فقط برای پاسداران بود، لباس سپاه پوشید. پس از اتمام جنگ و وقتی ساماندهی نیرو‌ها بر اساس درجه انجام شد، او از این امر ناراحت بود و معتقد بود جو همدلی و برادری بین رزمندگان ممکن است آسیب ببیند و رنگ دنیایی بگیرد. ولی تنها چیزی که بار‌ها با خوشحالی می‌گفت، این بود که حضرت آقا درجه هایش را داده و آن سردوشی و دو مدال فتح و نصر را در کیف خاصی نگهداری می‌کرد/ تسنیم
توضیحات سردار رشید درخصوص عملیات وعده صادق
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: دو عملیات «طوفان الاقصی» که توسط حماس انجام شد و عملیات «وعده صادق» که اقدام نظامی مستقیم ایران علیه رژیم بود، به‌وضوح نشان داد که اسرائیل بشدت آسیب‌پذیر است. دیگر هیچ چیز به قبل از طوفان الاقصی و اقدام مستقیم نظامی جمهوری اسلامی برنمی‌گردد. در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند. اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد.
خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه پاسداران
احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود. شبکه‌های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند. گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیرو‌های ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است. / ایرنا
‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
رئیس بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است. / ایرنا

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها