۲۰۲۴ ۲۰ May - دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۸۵
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1028)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- گزارش الجزیره: طرحی که حماس پذیرفت در سه مرحله و ۱۲۶ روز است. پیشنهاد آتش بس که از سوی میانجی‌گران مصر و قطر تحویل داده شد شامل سه مرحله است که هر مرحله ۴۲ روز به طول می‌انجامد. در مرحله اول - عقب نشینی کامل اسرائیل از کریدور نتزاریم (شمال جنوب) و اجازه بازگشت آوارگان. در مرحله دوم - عملیات نظامی به طور کامل متوقف می‌شود و نیرو‌های ارتش اسرائیل عقب نشینی می‌کنند. در مرحله سوم آغاز رفع محاصره و بازسازی غزه آغاز می‌شود.
- شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات ارشد این رژیم مدعی شد حماس با پیش‌نویس توافقی موافقت کرده است که توسط مصر پیشنهاد شده و مورد قبول اسرائیل نیست. رویترز نیز به نقل از یک مقام صهیونیستی مدعی شد پیش نویس توافق‌نامه پیشنهادی مصر تعهداتی را متوجه اسرائیل می‌کند که هرگز مورد قبول تل‌آویو واقع نخواهد شد.
- روزنامه معاریو از گلوله‌باران شدید مناطقی از رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد و در عین حال برخی از رسانه‌های عبری زبان از آغاز پیشروی به سوی رفح سخن می‌گویند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد در حال حاضر ارتش اسرائیل در حال حمله هدفمند به اهدافی حماس در رفح است. کابینه جنگی این رژیم تصمیم گرفته است تا به عملیات نظامی در رفح به منظور اعمال فشار بر حماس جهت آزادی اسرای اسرائیلی ادامه دهد.
- آسوشیتدپرس: بایدن به نتانیاهو گفت که دستیابی به آتش بس با حماس بهترین راه برای محافظت از جان گروگان‌ها در غزه است.
- رئیس‌جمهور ترکیه از کشور‌های غربی خواست تا فشار بر اسرائیل را در راستای توقف جنگ در غزه افزایش دهد. اردوغان اعلام کرد که از قبول کردن آتش‌بس توسط حماس استقبال می‌کند و امیدوار است اسرائیل نیز همین کار را انجام دهد.
- وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای نسبت به خطرات حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در چارچوب حملات مرگبار این رژیم به سرتاسر نوار غزه و تلاش برای کوچاندن ساکنان این منطقه به مکانی نامعلوم هشدار داد.
- همزمان با حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح، ارتش مصر نظامیان این کشور مستقر در شمال صحرای سینا و در مجاورت با نوار غزه را در بالاترین سطح آماده باش قرار داد.
- ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: (به موقع) به غزه حمله نکردیم و با هفتم اکتبر مواجه شدیم... سریع حمله نکردیم و با حمله دقیق روبه رو شدیم... نتانیاهو همین الان به رفح برو!
- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی شهر رفح به سمت منطقه خانیونس در جنوب نوار غزه خبر داد و با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند. بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.
- رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.
- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین: هرگونه عملیات نظامی در رفح برای ارتش اشغالگر فاشیست تفریح نخواهد بود. مقاومت شجاع و در راس آن گردان‌های القسام برای دفاع از ملت فلسطین و شکست دشمن صهیونیستی و خنثی کردن اهداف و نقشه‌های آنها کاملاً آماده است.
- یک منبع امنیتی به خبرگزاری سبأ گفت که چندین جاسوس وابسته به یک یگان اطلاعاتی با عنوان یگان ۴۰۰ به ریاست «عمار عفاش» جاسوس در یمن تحت پیگرد و دستگیر شده‌اند. جاسوس‌های یگان ۴۰۰ اقدام به شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات از اماکن شلیک موشک و پهپادی می‌کردند که رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود.
- شهرک‌نشینان صهیونیست همچون شب‌های گذشته خیابان بگین در تل آویو را بسته و آتش به پا کردند و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت بودند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها