۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۹۹
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1032)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد توصیه‌هایی به شورای امنیت برای بازنگری مثبت در عضویت کامل فلسطین در این نهاد ارائه داده است. این مجمع عنوان کرد که فلسطینیان واجد شرایط عضویت کامل در سازمان ملل هستند.
- همزمان با موافقت مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، گیلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در اقدامی توهین آمیز منشور ملل متحد را در مقابل دیدگاه همگان در دستگاه خردکن انداخت.
- «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که کشور فلسطین در نتیجه مذاکرات بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی تشکیل خواهد شد نه به موجب قطعنامه سازمان ملل و به همین خاطر ما به این قطعنامه رای مخالف دادیم.
- محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: فلسطین به تلاش‌های خود برای عضویت کامل در سازمان ملل ادامه خواهد داد.
- رویترز اعلام کرد که آفریقای جنوبی از دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه خواسته تدابیر اضطراری بیشتری را در رابطه با قضیه نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه اتخاذ کند.
- جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اسپانیا، ایرلند و اسلوونی قصد دارند در ٢١ ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.
- دبیرکل سازمان ملل حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مقر‌های آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل را محکوم کرد و تائید کرد که این حملات باید متوقف شوند.
- «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل اذعان کرد که در جریان درگیری‌ها در جنوب نوار غزه، چهار نظامی صهیونیست کشته و دو نفر از آنان هم به شدت زخمی شدند. هاگاری همچنین خبر داد که دو نظامی دیگر هم از لشکر نهم تیپ ۴۰۱ در این منطقه زخمی شده‌اند.
- "یسرائیل کاتس" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با پذیرش عضویت کامل فلسطین را مورد حمله قرار داده و آن را جایزه‌ای برای حماس دانست.
- دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه اعلام کرد که لیبی هم خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه شده است.
- شیخ قیس خزعلی: عراق کاملاً حامى فلسطین است، اما نیازى به واکنش نظامى آن در قبال مسأله فلسطین نیست، چراکه مقاومت درحال ایفاى نقش است. مقاومت از قبل تصمیم یکپارچگى در جبهه‌ها را اتخاذ کرده بود. جبهه مقاومت ثابت کرد که همچون پیکر واحد است. پرونده فلسطین ادعاى واهى آمریکا در حمایت از حقوق بشر را برملا کرد.
- برنی سندرز سناتور آمریکایی تاکید کرد که عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح منجر به تعطیلی گذرگاه‌های اصلی شده و از ۵ روز پیش هیچ کمکی وارد نوار غزه نشده است. سندرز اظهار داشت که دولت آمریکا نمی‌تواند به همدستی در این فاجعه انسانی در نوار غزه ادامه دهد.
- وزارت خارجه انگلیس: به ارسال و انتقال تجهیزات نظامی به اسرائیل ادامه می‌دهیم.
- شورای امنیت: ما خواهان اجازه دسترسی بازرسان به تمامی گور‌های دسته جمعی در غزه برای انجام تحقیقات فوری و مستقل هستیم.
- رسانه‌های اسرائیلی: جنگ طبق برنامه پیش نمی‌رود و با نابودی حماس فاصله زیادی دارد. هیچ چشم اندازی برای بازگرداندن اسرا وجود ندارد.
- شبکه ۱۲ اسرائیل: برآورد‌ها در اسرائیل حاکی از آن است که عملیات در رفح حدود دو ماه به طول خواهد انجامید. عملیات رفح به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود تا در صورت توافق در مورد گروگان‌ها، هر لحظه بتوان آن را متوقف کرد.
- جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر ادامه حمایت قوی خود از تشکیل کشور فلسطینی، قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین را «مهم» ارزیابی کرد.
- وزارت خارجه فرانسه: از اسرائیل می‌خواهیم به وظایف خود در حمایت از کارکنان آژانس امدادرسان «آنروا» عمل کند.
- دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین و اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم اسرائیل، پرچم فلسطین را به جای پرچم آمریکا در این دانشگاه نصب کردند.
- دانشجویان دانشگاه ژنو سوئیس در همبستگی با مردم فلسطین در غزه، پرچم فلسطین را در یکی از ساختمان‌های این دانشگاه برافراشتند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها