۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۰
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1040)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- دو منبع اردنى به «رویترز» گفتند: «توطئه ایران برای قاچاق سلاح به اردن در مارس گذشته خنثی شد. به گفته این منابع «چندین نفر در ارتباط با تلاش برای قاچاق اسلحه و ایجاد هرج و مرج در اردن دستگیر شدند. تحقیق از متهمان درخصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.»
- نتانیاهو: اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهیم داد. عملیات رفح هفته‌ها طول می‌کشد. نمی‌توانیم اجازه دهیم حماس دوباره کنترل غزه را به دست گیرد. ما به دنبال کاهش اختلافات با دولت آمریکا هستیم، اما زمانی که بقای ما در خطر باشد آنچه را که باید انجام می‌دهیم.
- لاپید: با کشته شدن روزانه نظامیان اسرائیلی در غزه، قاطعانه با نتانیاهو مخالف هستیم. نتانیاهو طوری رفتار می‌کند انگار حمله هفتم اکتبر اتفاق نیفتاده است و این در حالی است که این حمله در دوره نخست وزیری او اتفاق افتاده است. بازی‌های نتانیاهو باید متوقف شود و یهودیان حریدی نیز به خدمت در ارتش اعزام شوند. نمی‌پذیریم در حالی که فرزندان ما در غزه کشته می‌شوند، حریدی‌های از خدمت در ارتش معاف باشند.
- سخنگوی اخوان المسلمین اردن با رد ادعا‌های خبرگزاری رویترز مبنی بر تلاش برای براندازی نظام اردن، امنیت این کشور را از اصول ملی این جنبش خواند. پیشتر خبرگزاری رویترز با استناد به برخی منابع مجهول مدعی دستگیری چند عضو جنبش اخوان المسلمین که با همکاری با ایران به دنبال انجام عملیات در اردن بوده اند، شده بود.
- جنبش حماس برخی اظهارات رسانه‌ای را که به دنبال نسبت دادن طرح‌ها و برنامه‌های خرابکارانه در اردن به این جنبش است، محکوم و تاکید کرد که هیچ ارتباطی با هیچ گونه اقدامی علیه اردن ندارد و در امور داخلی دیگر کشور‌ها دخالت نمی‌کند.
- رئیس جمهور ترکیه: اسرائیل نه تنها به غزه بلکه به ما نیز حمله می‌کند. ما همچنان در کنار حماس خواهیم ایستاد.
- وزیر امور خارجه ایرلند: ایرلند تا پایان ماه جاری کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.
- ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در سخنانی درباره مذاکرات به بن‌بست سیده آتش‌بس اعلام کرد: اگر اسرائیلی‌ها از اصرار خود بر ادامه جنگ در غزه دست بردارند می‌توان ظرف چند روز به توافقی برای آتش‌بس دست یافت.
- مقتدى صدر: راه حل دوکشورى، احمقانه‌ترین راه حل تاریخ است. اختلاف نظر میان سیاستمداران آمریکا و رژیم صهیونیستى دروغى بیش نیست و آن هم به دلیل نزدیک شدن به انتخابات آمریکا و برانگیختن احساسات مردم است، دلیل آن نیز وتو آمریکا در شوراى امنیت در حمایت از رژیم صهیونیستى است. هیچ راه حلى جز عقب نشینى کامل اشغالگران جنایتکار صهیونیست وجود ندارد، در غیر اینصورت سرخ پوستان نیز باید صاحب کشور شوند؛ اى ستمگران، استاندارد دوگانه نداشته باشید.
- جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد تا هر چه سریعتر به عملیات نظامی خود در رفح پایان دهد. ادامه عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح روابط با این کشور را تحت فشار زیادی قرار داده است.
- سرلشکر اسحاق بریک از مقامات سابق ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنگ هر اندازه هم ادامه داشته باشد، ارتش قادر به نابودی حماس نخواهد بود و ادامه جنگ فایده‌ای ندارد و موجب وارد آمدن تلفات سنگین به اسرائیل خواهد شد. ادامه جنگ موجب فروپاشی ارتش و اقتصاد رژیم صهیونیستی خواهد شد.
- وال استریت ژورنال به نقل از افسران ارتش رژیم صهیونسیتی: اسرائیل تا رسیدن به هدف نتانیاهو برای دستیابی به پیروزی کامل فاصله دارد.
- رادیو ارتش اسرائیل: ارتش از پایان عملیات نظامی خود در محله الزیتون در شهر غزه خبر داد.
- مطابق با گزارش رسانه ها، تاکنون حدود ۳ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا به خاطر شرکت در تظاهرات‌های دانشجویی در حمایت از فلسطین بازداشت شدند.
- به گفته رسانه ها، دولت بایدن با مقامات اسرائیلی توافق کرده که عملیات در رفح در جنوب نوار غزه تا زمان سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور به طور قابل توجهی گسترش نخواهد یافت. نشریه آکسیوس پیشتر به نقل از منابع گزارش داده بود که سالیوان قصد دارد آخر هفته جاری در بحبوحه افزایش تنش‌ها بر سر عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه از عربستان سعودی و اسرائیل بازدید کند.
- روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی تاکید کرد که بیش از ۲۰۰ مدرسه در نوار غزه مستقیماً با موشک، بمب یا توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند. این روزنامه اشاره کرد که بیش از ۸۰ درصد مدارس و دانشگاه‌های غزه از آغاز جنگ تخریب شده یا به شدت آسیب دیده‌اند.
- نیروی دریایی ارتش یمن اعلام کرد در عملیاتی نظامی ناوشکن آمریکایی «مایسون» را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد. بنابر اعلام سرتیپ یحیی سریع یک کشتی که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود نیز هدف حمله انصار الله یمن قرار گرفته است.
- وزارت بهداشت غزه:شماره شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۵۲۳۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۹۱۴۱ نفر رسیده است.
-

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها