۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۲
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1042)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- نماینده ایران در سازمان ملل: ایران ادعای نماینده ایالات متحده علیه ایران در خلال نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت یمن را رد می‌کند. ایران پیوسته از حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق مجاری دیپلماتیک دفاع می‌کند و بر تعهد خود نسبت به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تاکید دارد
- نتانیاهو: برای ازبین بردن تیپ‌های باقی مانده حماس و نابودی تجهیزات آنها ورود به رفح ضروری است.
- سخنگوی ارتش رژیم صهیونسیتی: نیروی هوایی ما روزانه پهپاد‌های لبنان، سوریه، عراق و یمن را که به سوی ما پرتاب می‌شوند را سرنگون می‌کند.
- وزیر جنگ اسرائیل در مرز با لبنان: من متوجه میزان خسارت در اینجا هستم، اما طرف مقابل آسیب بیشتری دیده است.
- وزیر حمل و نقل اسپانیا: از پهلوگیری یک کشتی تسلیحاتی به مقصد اسرائیل در بندر کارتاخنا در جنوب شرقی اسپانیا جلوگیری کردیم.
- کاخ سفید: ارسال بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی به تل آویو متوقف شده است ولی ارسال دیگر سلاح‌ها به طور عادی انجام می‌شود.
- سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از مقامات مسئول این کشور گزارش داد: ایران تجهیزات پدافند هوایی پیشرفته‌ای را برای حزب‌الله به لبنان انتقال داده است.
- سخنگوی سازمان ملل متحد: مسیر‌های زمینی به غزه امکان پذیرترین، مؤثرترین و کارآمدترین راه برای رساندن کمک به نوار است. ورود کمک‌های زمینی سریع‌ترین و واضح‌ترین راه برای جلوگیری از قحطی در غزه است.
- دفتر ریاست‌جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای، درباره محتوای دیدار اسد و بن سلمان نوشت: طرفین در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن را بررسی کردند؛ به نحوی که به سود دو ملت و دو کشور باشد و باعث ثبات منطقه و همکاری بیشتر بین کشور‌های عربی شود.
- حماس: ما از اظهارات محمود عباس قبل از نشست سران عرب در مورد عملیات طوفان الاقصی ابراز تاسف می‌کنیم. رژیم صهیونسیتی از سال ۱۹۴۸ تا کنون از هیچ جنایتی علیه فلسطین دریغ نکرده است
- رادیو ارتش اسرائیل: ده‌ها تظاهرکننده خیابان اصلی تل آویو را بستند تا خواستار برکناری گالانت وزیر شوند.
- هاآرتص: آیا اسرائیل تا جشن ۱۰۰ سالگی اش جان به در خواهد برد؟ فقط در صورتی که نتانیاهو استعفا دهد.
- خلیل الحیه رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس: بعد از ۸ ماه از تجاوز به غزه، دشمن در نابودی مقاومت با وجود این همه جنایت و کمک از آمریکا شکست خورده است. مقاومت قادر خواهد بود که برای مدتی طولانی و ماه‌های متوالی به مقابله با اشغالگران صهیونیست و دفاع از ملت خود ادامه دهد. مقاومت آن بخش از توانمندی‌های آسیب دیده خود را بازسازی کرده است و می‌تواند خود با شرایط مختلف حسب امکانات خود وفق دهد.
- وزارت امور خارجه آمریکا: وضعیت بشردوستانه در غزه همچنان رو به وخامت است. واشنگتن در تلاش است تا کمک‌ها را از طریق تمام ابزار‌های موجود افزایش دهد.
- رسانه‌های اسرائیلی: اسرائیل به مصر پیشنهاد کرد تا گذرگاه مرزی رفح با مشارکت فلسطینی و نمایندگانی بین‌المللی بازگشایی شود.
- جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای از بیانیه سه و سومین نشست سران عرب در کشور بحرین استقبال کرد و از کشور‌های عربی خواست که اقدامات لازم را با هدف مجبور ساختن اشغالگران صهیونیست به توقف جنگ، عقب نشینی کامل از نوار غزه از جمله گذرگاه رفح، رفع محاصره، بازگشت آوارگان و بازسازی نوار غزه اتخاذ کنند.
- وزارت امور خارجه آمریکا: ما معتقدیم که عملیات نظامی بزرگ در رفح اشتباه خواهد بود.
- وب‌سایت عبری والا: حزب‌الله نقطه کور ارتش اسرائیل را شناسایی کرده و ضربات مهلکی را به ارتش وارد کرده است.
- رسانه‌های اسرائیلی: آمریکا با وجود تهدید به عدم ارسال سلاح به تل آویو، به اسرائیل سلاح فرستاد.
- روزنامه آیدینلیک ترکیه از مشارکت فرقه‌های آمریکایی محور در توطئه احتمالی علیه دولت ترکیه با همکاری برخی از مقامات امنیتی این کشور خبر داد.
- آنروا: بیش از ۶۳۰۰۰۰ فلسطینی از آغاز حمله اسرائیل به شهر رفح مجبور به کوچ اجباری شده اند.
- شورای امنیت اقلیم کُردستان عراق از بازداشت معاون ابوبکر البغدادی، رهبر سابق گروه «داعش» خبر داد.
- ابوآلاء الولائى دبیرکل کتائب‌سیدالشهداء: اختلاف نظر ادعا شده میان آمریکا و رژیم صهیونیستى به دلیل نسل کشى وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه و رفح نیست، بلکه به دلیل روش انجام آن جنایت هاست؛ آمریکا خواهان این است که جنایات نسل کشى به روشى صورت گیرد که در انظار عمومى قابل دفاع باشد، اما صهیونیست ها، جنایت‌ها را بدون هیچ قید و شرطى انجام مى دهند، اما هردو طرف بر اصل انجام جنایت هاى وحشیانه اتفاق نظر دارند.
- اکسیوس: ایالات متحده و ایران این هفته در عمان گفتگو‌های غیرمستقیم داشتند و در مورد لزوم اجتناب از تشدید تنش بیشتر در منطقه گفتگو کردند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها