۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۳
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1043)

رسانه های داخلی

۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تأیید خبر مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در عمان
به گزارش ایسنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل، مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان را تأیید کرد و گفت "این مذاکرات نه اولین بار بوده است و نه آخرین بار خواهد بود. " آکسیوس پیشتر مدعی شده بود که نمایندگان ایران و آمریکا طی هفته گذشته در کشور عمان به صورت غیر مستقیم درباره چگونگی پرهیز از تشدید درگیری‌های منطقه‌ای و گفتگو‌های هسته‌ای مذاکره کرده‌اند. به ادعای این مقام‌ها این مذاکرات با حضور برت مک گورک، مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه و آبرام پالی، نماینده موقت ایالات متحده در امور ایران، اولین دور گفتگو‌ها بین ایالات متحده و ایران از ژانویه بوده که مذاکرات مشابهی در عمان انجام شد. این گفتگو‌ها تنها یک ماه پس از حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به سرزمین‌های اشغالی در ۱۳ آوریل انجام شد.
اظهارات فلاحت پیشه درخصوص بشار اسد!
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سابق، در واکنش به حمایت سوریه از حق حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی، در توئیتی نوشت؛ سال ۹۷، هنگام خروج از اتاق نشست با بشار اسد، نماینده دولت از من پرسید نظرت در مورد او چیست؟ گفتم روزی از پشت به ایران خنجر خواهد زد. به گونه‌ای یکه خورد که چند قدم از من عقب ماند. کم از این عقب ماندگی‌ها در سیاست خارجی نداریم.
الگوی جدید اصلاحات در نگاه به مجلس دوازدهم
- محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه: مجلس می‌تواند نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد. نگاه حزب اعتدال و توسعه معطوف به اقلیتی در مجلس است که می‌توانند به جای ورود به مذاکرات قدرت در مجلس، مطالبات اکثریت مردم را بیان و برای مردم تلاش کنند. مسئولان باید از سازوکاری که مردم را برنجاند پرهیز کنند!
- محسن آرمین از لیدر‌های اصلاح‌طلبان رادیکال: از اواخر دهه ۲۰ شاهد شکل‌گیری احزاب با گرایش‌های دینی بودیم که با مشی مسلحانه و با هدف برپایی حکومت اسلامی شکل گرفت و خیلی زود سرکوب شد. اما نهضت آزادی ایران، اولین حزب دارای گرایش ملی و دینی است که به دور از گرایشات رادیکال و افراطی، به اسلام به مثابه راهنمای عمل سیاسی و اجتماعی باور دارد و خواهان مبارزه پارلمانتاریستی است. هرچند نهضت از سوی رژیم پهلوی تحمل نشد و عمر فعالیت رسمی او در آن مقطع کوتاه بود، اما به گمان من آغازگر سنت جدید در مبارزات سیاسی اجتماعی مسلمانان ایران در سطح فعالیت‌های حزبی است.
- روزنامه آرمان ملی: در شرایطی که بسیاری معتقدند که نمایندگان مجلس دوازدهم باید اولویت و تمرکز خود را به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه بگذارند، اما به نظر می‌رسد که منتخبان ملت اولویت‌های مهم‌تری دارند و حداقل برای بخشی از آنها مهم‌تر از کارکرد در مجلس نوع قرارگیری افراد و به خصوص هیأت رئیسه و رئیس مطرح است؛ لذا حتما برایشان تفاوت دارد که رئیس مجلس قالیباف باشد، ذوالنوری یا متکی چرا که نه بر پایه اشراف و احاطه بر مجلس و کار نمایندگی بلکه صرفا بر مبنای گرایش‌های سیاسی و نگاه جریانی به این مساله می‌نگردند و به هر چیزی به دید تسویه حساب سیاسی نگاه می‌کنند.
انتقاد مشرق از عدم شفافیت گردش مالی موسسه مصاف
مشرق نوشت: بر اساس استخراج صورت گرفته از موسسه مصاف، نزدیک ۱۴ میلیارد تومان به‌حساب امیرحسین رائفی پور (برادر علی اکبر رائفی پور) واریزشده است. در صورت‌های مالی، خواهر رائفی‌پور نیز از این تراکنش‌های مبهم و مشکوک داشته و مبالغی به‌حساب این شخص نیز واریزشده است. همچنین افرادی دیگر نیز نامشان در میان لیست واریزی‌ها و برداشتی‌های مصاف وجود دارد که در فضای مجازی فعال بوده و هرکدام به‌نوعی با موسسه مصاف و شخص رائفی‌پور ارتباط دارند. بر اساس گزارش ارائه‌شده به دادستانی تهران موسسه مصاف ۴ حساب رسمی نیز در سه بانک صادرات، ملی و سپه داشته که با درج عنوان جمع‌آوری نذورات و هدایا افتتاح‌شده است. بررسی تراکنش‌های موسسه مصاف در شماره‌حساب بانک صادرات تحت عنوان نذورات مردمی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان جمع‌آوری‌شده، اما برخلاف اساسنامه مؤسسات خیریه محل هزینه کرد آن هیچ‌گاه اعلام‌نشده است. طبق گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌ها، نزدیک به ۹۲ نفر بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از حساب مصاف برداشت کرده‌اند که این عدد درمجموع به ۳۷ میلیارد تومان می‌رسد! در یک فقره ۸ میلیارد تومان از حساب موسسه مصاف به‌صورت نقدی از بانک دریافت شده و به‌حساب امیرحسین رائفی‌پور نشسته است و مشخص نیست پس‌ازآن در اختیار چه افرادی قرارگرفته و یا آنکه صرف چه اموری شده است!
انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان: چرا برخی از نمایندگان موافق مصوبه تعطیلی شنبه‌ها، قبل از اعلام نظر شورای نگهبان درباره مصوبه مورد اشاره، به دفتر رهبر معظم انقلاب و شماری از مراجع محترم تقلید مراجعه کرده و از آن بزرگواران درباره مصوبه تعطیلی شنبه‌ها نظر خواسته‌اند؟! البته معلوم شد ادعای موافقت دفتر رهبر معظم انقلاب خلاف واقع است و آنچه از قول مراجع محترم نقل کرده‌اند نیز سندیت ندارد! نمایندگان محترم مجلس می‌دانند که مصوبات مجلس برای تأیید عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی باید به شورای نگهبان برود؛ بنابراین چرا این روال تعریف‌شده قانونی را نادیده گرفته‌اند؟! آیا ـ خدای نخواسته ـ درپی آن بوده‌اند که با گرفتن تایید برخی از مراجع، شورای نگهبان را در اعلام مغایرت مصوبه با مبانی اسلامی یا قانون اساسی، تحت فشار قرار بدهند؟!
افزایش تولید روزانه نفت ایران
آژانس بین‌المللی انرژی از افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد: تولید روزانه نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. مجموع تولید نفت ۱۳ عضو اوپک در آوریل ۲۰۲۴ نسبت به ماه قبل از آن ۱۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. اوپک در ماه مارس ۲۶ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.
تداوم ریزش ارز
به گزارش برنا، با کاهش تنش‌های سیاسی و به تقویت ارزش پول ملی هیجانات بازار ارز فروکش کرده و در نتیجه شاهد ادامه افت شدید قیمت دلار در بازار غیر رسمی بودیم و بر اساس میزان تقاضای بازار و معاملات پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز بیشتر کاهش یابد. در معاملات غیر رسمی، قیمت دلار به کانال ۵۷ هزار تومان برگشته است و نظر اکثر معامله گران این است که قیمت دلار باز هم کاهشی خواهد بود و خبر‌های جدید از گشایش‌های ارزی و توافقات رسیده باعث شده است دلار ارزان شود و همه فروشنده باشند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها