۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۴
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1044)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- بنی گانتز عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: تا دهم ژوئن به نتانیاهو مهلت خواهم داد تا استراتژی مشخصی در مورد جنگ و بعد از آن را اعلام کند. پیروزی در غزه تاکنون محقق نشده است. برای پیروزی در جنگ غزه به راهبرد مشخصی نیاز داریم. اقلیتی در اسرائیل کنترل امور را به‌دست گرفته است. انگیزه‌ها و منافع شخصی بر رهبری اسرائیل سایه افکنده است و کشتی اداره کشور را به سوی صخره‌ها خواهد برد. جنگ بزرگی که اسرائیل وارد آن شده، درد‌هایی را که جامعه اسرائیل از آن رنج می‌برد، آشکار کرد. از هفتم اکتبر تا به امروز ما وارد جنگی وجودی شده‌ایم. باید ائتلافی اروپایی عربی بدون حماس یا محمود عباس برای مدیریت نوار غزه پس از جنگ تشکیل دهیم.
- دفتر نتانیاهو طی بیانیه‌ای اعلام کرد اگر گانتز مصلحت داخلی را ترجیح می‌دهد و به دنبال بهانه برای براندازی دولت نیست پس باید سه سوال زیر پاسخ دهد: آیا او آماده ادامه عملیات رفح برای نابودی گردان‌های حماس است و اگر چنین است چگونه است که در نیمه‌های این عملیات تهدید به فروپاشی کابینه جنگ می‌کند؟ آیا او مخالف حاکمیت مدنی بر تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه حتی بدون عباس است؟ آیا او در چهارچوب عملیات عادی‌سازی روابط با عربستان، حاضر به پذیرش کشور فلسطین در غزه و کرانه باختری است؟ دفتر نتانیاهو اعلام کرد که موضع او در مورد این سه مسئله کاملاً واضح است: او مصمم به نابودی گردان‌های حماس است و مخالف ورود تشکیلات خودگردان به غزه است و کشور فلسطین در صورتی که تشکیل شود قطعاً دولتی تروریستی خواهد بود.
- لاپید، رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: بنی گانتز وزیر کابینه جنگ باید خروج از بدترین ائتلاف دولتی تاریخ "اسرائیل" را اعلام کند. گانتز باید اعلام کند که در خیانت به اسرا، آواره شدن صهیونیست‌ها در شمال، نابودی اقتصاد و طبه متوسط جامعه شریک نخواهد بود. گانتز باید اعلام کند به ماندن نتانیاهو در قدرت کمک نمی‌کند و از این دولت خارج خواهد شد و خواستار برگزاری انتخابات می‌شود. با این کابینه هرگز در جنگ پیروز نمی‌شویم.
- رام بن باراک، عضو کنست رژیم صهیونسیتی: جنگ ما در غزه بدون هدف است و واضح است که ما در حال شکست خوردن است. هر روز سربازان بیشتری ازدست می‌دهیم، اقتصاد اسرائیل در حال فروپاشی است و اختلاف‌ها با واشنگتن به اوج رسیده است.
- "دانی یاتوم" رئیس اسبق موساد: نتانیاهو عمدا مانع استرداد "گروگان"ها و پایان جنگ می‌شود، زیرا این مسئله دولت او را در معرض خطر قرار می‌دهد.
- ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام: نتانیاهو ترجیح می‌دهد نظامیانش در جست و جوی اجساد نظامیان اسرائیلی کشته شوند تا اینکه برای مبادله اسرا که در خدمت منافع سیاسی و شخصی او نیست، اقدام کند.
- تظاهرات مقابل محل اقامت نتانیاهو برای چندمین هفته متوالی برگزار شد. معترضان با سر دادن شعار‌هایی خواهان برکناری کابینه و برگزاری انتخابات زودرس هستند. این تجمع تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار می‌شود.
- به گزارش خبرگزاری "فرانس پرس"، سیزده کشور از جمله بریتانیا، آلمان و فرانسه ضمن ارسال نامه‌ای به اسرائیل مخالفت خود را با عملیات نظامی تمام عیار این کشور در شهر رفح در نوار غزه اعلام کردند. این نامه به امضای وزرای خارجه استرالیا، بریتانیا، کانادا، ژاپن، نیوزلند، کره جنوبی، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و سوئد رسیده و برای یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونسیتی ارسال شده است.
- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: در حال حاضر ۱۲۸ نفر در غزه توسط حماس گروگان گرفته شده اند؛ تلاش می‌کنیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را سالم برگردانیم.
- سازمان ملل متحد: ۸۰۰ هزار فلسطینی از شهر رفح در جنوب نوار غزه به اجبار کوچانده شدند.
- آمریکا به مراکش پیشنهاد داده است که پس از پایان جنگ در نوار غزه نیرو‌های حافظ صلح مراکشی در این باریکه مستقر شوند.
- خالد مشعل از اعضای ارشد حماس: ما با یک لحظه تاریخی و فرصتی برای شکست دادن اسرائیل و برچیدن پروژه صهیونیستی روبرو هستیم.
- رسانه‌های اسرائیلی با اذعان به این‌که تل‌آویو در مقابل عملیات‌های پهپاد‌های شناساگریز مقاومت لبنان ناتوان است، اعلام کردند که حزب‌الله به دنبال «کور کردن نیروی هوایی» در جبهه شمال فلسطین اشغالی است.
- وزارت بهداشت غزه: شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر به ۳۵۳۸۶ شهید و ۷۹۳۶۶ مجروح رسیده است.
- پایگاه خبری عبری زبان "حدشوت بزمان" از وقوع حادثه‌ای سخت برای نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در نوار غزه خبر داد. لازم به ذکر است که گردان‌های عزالدین قسام اعلام کردند که ۲۲ نظامی رژیم صهیونسیتی را در شرق رفح به هلاکت رسانده اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها