۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۲۴
۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1050)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تعریف جالب الهام علی اف از شهید رئیسی
الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: سید ابراهیم رئیسی یک دولتمرد بزرگ بود. ایشان حیات خود را برای پیشرفت ایران فدا کرده بود.
توافق‌نامه‌های آمریکایی - سعودی از زبان وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا: توافق‌نامه‌های آمریکایی - سعودی احتمالاً تا چند هفته دیگر نهایی شود. توافق‌نامه‌ها با سعودی به مرحله نهایی شدن بسیار نزدیک است.
تحریم کشور‌های ناقض تحریم‌های روسیه
وزیرخزانه داری ایالات متحده - جانت یلن: تحریم‌هایی که ما علیه روسیه وضع کردیم بیشتر توسط چین، امارات و ترکیه نقض می‌شود. من خواستار افزایش توجه به تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها هستم. از شما می‌خواهم اطمینان حاصل کنید که سیاست‌های تبعیت از تحریم‌های جهانی شما به‌شدت توسط شعب و شرکت‌های تابعه‌تان در خارج از کشور اجرا می‌شود. همه شرکت‌های آلمانی که با روسیه همکاری می‌کنند و تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کنند در لیست سیاه قرار خواهند گرفت و از سیستم مالی آمریکا حذف خواهند شد.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- به گزارش بی بی سی، نروژ، اسپانیا و جمهوری ایرلند اعلام کردند که روز ۲۸ ماه مه برابر با ۸ خرداد تصمیم خود مبنی بر شناسایی کشور مستقل فلسطین را عملی خواهند کرد. دولت و گروه‌های فلسطینی از این تصمیم استقبال کردند، اما اسرائیل آن را اقدامی علیه امنیت خود خوانده است.
- آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان گفت، برای حل این وضعیت وحشتناکی که اکنون با آن مواجه هستیم، به رسمیت شناختن "نمادین" کافی نیست بلکه این وضعیت مستلزم یک راه حل سیاسی است؛ برای رسیدن به راه‌حل سیاسی برای مناقشه خاورمیانه، مذاکرات دوجانبه مستقیم ضروری است.
- اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونسیتی: به نتانیاهو اطلاع دادم که از این پس تا اطلاع ثانوی قصد ندارم پول حاصل از دریافت مالیات را به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کنم.
- وزیر خارجه اردن: ما از تصمیم کشور‌های اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین قدردانی می‌کنیم.
- ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونسیتی: تشکیل کشور فلسطین فاجعه‌ای برای اسرائیل خواهد بود. پس از پایان جنگ در غزه اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهیم داد.
- در پی اذعان خبرگزاری "آسوشیتدپرس" به دروغ بودن ادعای تعرض رزمندگان حماس به صهیونیست‌ها در روز هفتم اکتبر، جنبش حماس در بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی رئیس‌جمهوری آمریکا و برخی مقامات اروپایی به دلیل نسبت دادن چنین ادعای دروغی به مقاومت شد.
- مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هدف حیاتی در بندر ایلات (أم الرشراش) را با چندین فروند پهپاد مورد حمله قرار داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها