۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۲۶
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1052)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پوتین: پایه‌های حکومت ایران قوی و مستحکم است
ولادیمیر پوتین در واکنش به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان گفت که انتظار تغییر در سیاست خارجی ایران را ندارد، چرا که پایه‌های حاکمیت ایران با ثبات و مستحکم است. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه سیاست خارجی ایران یک امر حاکمیتی در این کشور است؛ تأکید کرد: «ایران یک کشور منطقه‌ای بزرگ است که نقش بارزی در مسائل جهانی دارد».
ترامپ: ایران همه چیز را کنترل می‌کند
دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد: خیلی سال پیش که من شهروندی عادی بودم ولی خیلی معروف بودم حالا به هر دلیلی، همان زمان گفتم که به عراق نروید، به عراق نروید، به عراق نروید، ولی اگر وارد عراق شدید نفت را نگه دارید؛ ولی به آنجا رفتند و نفت را هم نگه نداشتند. حالا عراق ۳۵۰ میلیارد دلار پول نقد از نفت دارد و حالا که ما ارتش عراق را نابود کردیم عملاً عراق مستعمره ایران است. آن‌ها هزاران سال مشغول جنگ با یکدیگر بودند، برابر بودند، ولی ما یک طرف را نابود کردیم. تبریک می‌گویم به نوابغی که ما را به این افتضاح وارد کردند. حالا ایران همه چیز را کنترل می‌کند.
سناتور آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین بی نتیجه است
رند پال، سناتور آمریکایی: سیاست ایالات متحده در تشدید مداوم تحریم‌ها علیه روسیه، چین و ایران نمی‌تواند نتیجه مورد نظر را برای تغییر مسیر سیاسی این کشور‌ها ایجاد کند. جایگزین دیگری برای تحریم‌ها وجود دارد و آن دیپلماسی است. واشنگتن به جای اعمال تحریم‌های بیشتر بهتر است با این کشور‌ها تعامل دیپلماتیک داشته باشد
توافق‌نامه‌های آمریکایی - سعودی از زبان وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا: توافق‌نامه‌های آمریکایی - سعودی احتمالاً تا چند هفته دیگر نهایی شود. توافق‌نامه‌ها با سعودی به مرحله نهایی شدن بسیار نزدیک است.
درخواست واشنگتن از چین برای عدم حمایت از روسیه
جیمز اوبراین، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفت، چین به دلیل حمایت از روسیه، موضوع فعال درگیری در اوکراین است، این باید متوقف شود.
آخرین اخبار تحولات فلسطین
- دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه حکم داد رژیم صهیونیستی بایستی عملیات خود در رفح را متوقف کند.
- محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واکنش به حکم دادگاه لاهه مبنی بر توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به رفح گفت: تصمیم دیوان بین المللی دادگستری در مورد لزوم توقف فوری تجاوز به مردم فلسطین در رفح بیانگر وجدان زنده جهان است.
- بنی گانتز، عضو کابینه جنگی رژیم صهیونیستی بر ادامه عزم این رژیم برای پیشبرد عملیات نظامی در غزه از جمله در رفح تأکید کرد. گانتز گفت: «رژیم صهیونیستی متعهد است مبارزه خود را به منظور بازگرداندن گروگان‌ها و تعهدش به امنیت شهروندان- هر در مکان و زمان ضروری- از جمله در رفح ادامه دهد.
- به رغم حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره ضرورت توقف عملیات رژیم صهیونسیتی در رفح وزیر فرهنگ و ورزش این رژیم گفت که عملیات ارتش در رفح «تا زمان بازگشت گروگان‌ها» متوقف نخواهد شد.
- وزارت خارجه قطر اعلام کرد: از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این تصمیم زمینه ساز آتش بس فوری، فراگیر و دائمی در غزه باشد. تصمیم دیوان بین المللی دادگستری نشان دهنده مخالفت قاطعانه جامعه بین المللی با جنگ در نوار غزه است.
- خوزه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا خواستار آتش‌بس فوری در غزه و به رسمیت شناختن فلسطین شد و گفت که باید قدس شرقی پایتخت فلسطین شود.
- بیش از ۲۰۰ کارمند غیرنظامی اتحادیه اروپا و سایر کارکنان این اتحادیه طی نامه‌ای به سه مقام ارشد این اتحادیه خواستار آتش بس فوری در غزه و توقف صادرات تسلیحات کشور‌های عضو این اتحادیه به رژیم صهیونیستی شدند.
- جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی گفت تحادیه اروپا مجبور خواهد شد میان تعهد به حمایت از نهاد‌های بین‌المللی و حمایت از رژیم صهیونسیتی یکی را انتخاب کند.
- رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند از آغاز جنگ در غزه ۸۲ نفر از نظامیان تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند. ۴۲ نفر از نظامیان کشته شده از نیرو‌های گردان ۱۳ تیپ گولانی بودند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها